hoeveel cc

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

DJDH

hoeveel cc

Bericht door DJDH »

ik heb merkloos chineesje, overal hoor ik en zie ik dat t 50 cc is, maar vriende zegge dat t geen 50 is, eerder 39cc of 40cc ofzo...wat is nou waar?

DJDH
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

het is zeker weten een 47 of 49 cc geen 40 of 39
Gast

Bericht door Gast »

klopt, vrienden zijn altijd jaloerz he onthoud da goed :P ik werd ook steeds geirriteerd door me vrienden die zeiden dat et 37 cc was i.p.v 50...

dus ik had meteen de brommerzaak gebelt, die zeiden ohw da chineesje is denk ik 49cc of 50 cc . nooit meer wat van me vrienden erover gehoord :wink:


dit heb ik wel gevonden in een oud topic.... :

44mm big-bore kit voor '47cc & 49cc' chinese pocketbikes (V-Racer Extreme’s, Sendai’s, Target etc.) met membraan motor. De boring van deze motortjes is 40mm en de slag is 32mm, hierdoor is de cylinder inhoud eigenlijk 40.2cc. Deze Big-Bore kit vergroot de inhoud tot de veel krachtigere 48.7cc. De kit is kompleet met cylinder, zuiger, zuigerveren, veertjes en voetpakking. Verhoogt het vermogen van je bike behoorlijk waardoor je zelfs met andere vertanding zou kunnen rijden voor een hogere topsnelheid of je huidige vertanding houden en dus beter acceleren!
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Is zoiets de moeite waard om op je Chinees te gooien? Want ik wil hem eigenlijk wel wat opvoeren, niet omdat ik het zo nodig wil rijden, maar gewoon voor het gevoel dat je nog niet alles geeft en toch al lekker rijd.
Gast

Bericht door Gast »

voor zover ik weet ga je er toch wel behoorlijk op vooruit...( er zijn een hoop topic over dus zoek en gij zult vinden :P )
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jup ik zal even kijken, bedankt.
Gast

Bericht door Gast »

de minibike`s zijn inderdaad 50 cc..
maar je gebruikt er maar 40....
omdat de slag.. (het op en neer gaan van je zuiger) zeer kort is gebruik je dus maar 40 cc..

dus alle twee gelijk....

een bigbore kit gebruikt wel de volle 50 cc en is daarom veel sneller..

groetjes Serge

:twisted: Devil Tuning Limburg :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

maar komt dat omdat het krukas kort is dat hij maar 40 cc gebruikt daarboven staat ook iets erover maar ik snap dat niet...
Xigh

...

Bericht door Xigh »

In je cilinder zit een zuiger, zo'n ding wat omlaag gedrukt word door de ontploffing van de benzine. De inhoud van je cilinder is 49cc, maar je zuiger gaat niet helemaal naar boven en ook niet helemaal naar beneden, daarom gebruik je eigenlijk maar 40cc.
Gast

Bericht door Gast »

precies... haha :roll:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Wel of niet? Ik dacht altijd dat het zo was maar ik zie het zo gebeuren dat ik zojuist een van de domste dingen hebt verteld die op dit forum te lezen zijn.
Gast

Bericht door Gast »

jawel je hebt het goed.
klopt als een bus..

:)
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hehe, gelukkig :wink:
Gebruikersavatar
markjuhh
forum gebruiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Locatie: Gilze

Bericht door markjuhh »

zijn er nergens cilindertjes groter dan 50cc te krijgen?
Italbike pro 996 2006
Bigbore Kit met Boosterpoort MVH Tuned
15 mm Bing Carburateur
Powerfilter
Yasuni Demper
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

1, dit is een beetje oud topic. Let daar voortaan op.
2: ja je heb wel 70cc puckblokken, maar voor een chineesje zijn verder niet echt maten die erop passen..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Plaats reactie