Geluid zachter laten maken...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ja ik weet dat het moet, en er is ook geen goed excuss voor, maar ik rij vaak maar heel eventjes kort en met dit weer jah ... :roll: Maar ik skate ook zonder helm, dus m'n hoofd is al wel het een en ander gewend :wink: Bovendien levert het bij mij toch niet al teveel schade op, het is gevaarlijker als ik een stuk op m'n kont glij 8)
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

em sorry maat maar dat dacht ik niet als jij egt valt gewoon egt met 50 de bocht uitgaat gaat het allemaal zo snel.. als je met een goed gantje met je kop op de grond knalt hebben we nog een kranten nieuws met super grote kop afrader aan ouders minibike wat er zaterdag ook al in stond omdat jij met je kop tegen de grond aan beukt zou zonde zijn want hoe oud ben je 15 16 ?

Btw ben gister met sparta met op me bek gegaan dat ding ging sneller als normaal ik zat achterop en die mogool van een maat van me ging slingeren hield het stuur niet mer naja het ging zo snel ik weet het niet meer ik had een ijs stokje in me mond en ik weet niet waar die gebleven is ik weet wel dat die hard in me keel is gevolgen of die er uit is gekomen of ergens in me maag zit maar ja ik klapte met een hoofd tegen de moter volgens mij en ongeveer 10 seconde dacht ik weer helder ik stond met schaafwonden maar ik was wel 10 seconde ff van de wereld

je moet er serieus om denken veel jongens onderschatten het ik zweer als je valt het gaat zo verschrikkelijk snel dat je er niets aan kunt doen 2sec en bam het is gebeurt. ik zweer doe die helm gewoon op stoer of niet stoer...
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik onderschat het niet, ik weet wat de gevaren zijn. Ik ben 18 by the way. Maar ik neem ook geen risico's ik ga niet zo hard mogelijk door de bocht ofzo, ik rij gewoon rustig en als er iets is waar ik het niet om doe is om stoer te zijn, sorry dat ik het zeg maar dan moet je geen minibike kopen, daar lach je om, niet om stoer te zijn (vind ik dan). Ik heb wel vaak helm op hoor, maar niet altijd, meestal niet als ik hem test en dan rij ik vaak rondje of 10/20 en dat is dan zonder helm.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

gewoon glaswool, rockwool ofzo, is veel goedkoper, en overal te krijgen.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb hem opengemaakt en nou kom ik tot twee conclusies, die mij nogal onwaarschijnlijk lijken, dus ik vraag eerst maar even dit: De demper is die koker aan het einde van je uitlaat toch? Daarin moet die demperwol zitten toch?

Zo ja, dan heb ik geen demperwol (meer). Want ik heb die koker eraf gehaald en er zit helemaal niks in. Verder is de ring aan de achterkant van de demper waar hij tegenaandrukt gebroken. Ik heb er een paar foto's van gemaakt hoe het eruit ziet:

Afbeelding
De uitlaat zonder die koker

Afbeelding
Die ring die is afgebroken

Afbeelding
De binnenkant van de koker

Ik heb de foto's met m'n telefoon genomen omdat m'n vader de digitale meehad, dus ze zijn wat flets, maar het is wel te zien geloof ik.

Kijk ik op de verkeerde plek voor demperwol of zit het er echt niet in? En weet iemand misschien wat de makkelijkste manier is om dat ringetje weer vast te krijgen. Gewoon lassen?
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

er hoort idd demper wol in te zitten
ik zou dat stukje even lassen als ik jou was en demper wol om het einde van de uitlaat wikkelen en die zogemaakde koker er weer opzetten het zal een stuk schelen
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Mooi, bedankt, doe ik dat even, is er nog een bepaald soort super wol of maakt dat niet uit?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Gewoon van dat isolatie wol gebruiken, wat je op bouwtereinen ziet liggen.

Dat gele spul, glaswol dacht ik.

Niels
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hehe, van dat spul wat zo lekker gaat jeuken. Glaswol inderdaad, dat gebruik je ook om bijvoorbeeld een kamer geluidsdichter te maken, laat nou net een vriend van mij dat gedaan hebben dus ik jat wel wat van zijn spul.
Ik las nog iets over dat je niet teveel moet doen en iets over als je het in een H vorm knipt zou dat allemaal bevordelijk zijn voor je vermogen en het geluid ofzo. Iemand daarmee bekent? Sorry dat ik zo veel vraag hoor :)
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden so far :)
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:Hehe, van dat spul wat zo lekker gaat jeuken. Glaswol inderdaad, dat gebruik je ook om bijvoorbeeld een kamer geluidsdichter te maken, laat nou net een vriend van mij dat gedaan hebben dus ik jat wel wat van zijn spul.
Ik las nog iets over dat je niet teveel moet doen en iets over als je het in een H vorm knipt zou dat allemaal bevordelijk zijn voor je vermogen en het geluid ofzo. Iemand daarmee bekent? Sorry dat ik zo veel vraag hoor :)
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden so far :)
Hey, of van dat glaswol wel goed werkt betwijfel ik, was namelijk nog wel en heel topic over op dit forum, of op het scooter-freaks forum.

iig heb ik nog een howto voor je, moet wel lukken: http://www.scooter-freaks.nl/techcenter ... perwol.php

zou je het resultaat ook hier nog ff willen melden? of het veel helpt bij jou qua geluid dempen?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb het gedaan met glaswol enzo, het geluid word eigenlijk wat meer als dat van een brommer, een wat zwaarder geluid en ietsje zachter, maar het resultaat valt me wel heel erg tegen, want het word nauwelijks zachter.
Nou is de vader van een vriend van me auto monteur en daar !CENCUUR! ik altijd wel wat mee maar die zegt dat het niet zo handig is op een minibike, omdat ten eerste de spoeling in je motor anders word en hij zei dat de olie erin gaat zitten en dat dan na een tijdje je uitlaat in de fik vliegt.
Nou had ik dat laatste ook al bedacht, maar ik probeer wel gewoon hoe lang het werkt, want m'n hele bike rijd voor m'n gevoel nu lekkerder, vooral het optrekken gaat sneller.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Nou hier werkt het perfect, en dat spoeling verhaal gaat nergens over(snap het ook niet :?).

Niels
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik laat het er gewoon inzitten omdat veel mensen hier zeggen dat het wel oke is en ik vind m'n bike wat lekkerder rijden nu. Als het in de fik vliegt merk ik het vanzelf :wink:
Gast

Bericht door Gast »

het glaswol smelt eerder als dat het in de fik vliegt [ kans is 0.000001%]

het baat wel om voor die 3 euro toch een echte dempermat te halen.
krijg je er ook nog eens zo een leuk stickertje bij.

het verschil in geluid merk je nouwelijks maar et smelt iig niet vast aan je uitlaat en kan je ook beter afstellen [strakker is dieper geluid - losser is zachter geluid]
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

@ XIGH,

heb je die ring al wel vast gelast dan?,wist helemaal niet dat jij kon lasse :P
daardoor kan het je natuurlijk ook nog tegevallen he :wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gesloten