Zelfbouw wkl-tuning
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Zelfbouw wkl-tuning
Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben wilko louws en woon "in" zoutelande. Ik ben 20 jaar, zit in het laatste jaar mbo werktuigbouwkunde in vlissingen, en ben geloof ik ook een beetje besmet geraakt met het minibike-virus. Maar ik ben niet iemand die een minibike koopt en er dan rondjes mee gaat rijden, maar ik ben er gek op om het juist zelf te doen. Mijn vader en mijn oudste broer hebben samen een las/constructiebedrijf, waar ik ook nog al eens werk, en hier kan ik dan ook zoveel hobbyen als ik wil.
Iets van drie jaar geleden heb ik mijn eerste minibike gemaakt, daar heb ik toen veel plezier mee gehad. toen volgde er een hele tijd niets, en een jaar terug heb ik er weer een gebouwd, met een puch blok, mk 65cc, 20mm mikuni, membraaninlaat op het carter + zelfbouwuitlaat. Dit reed best leuk, maar na een tijdje er op gereden te hebben, wilde ik eigenlijk al weer wat anders, bekend probleem waarschijnlijk....
Dus, nu al weer enkele maanden geleden heb ik weer een nieuw projekt opgestart. Want wat doe je als je ineens voor niet te veel geld een derbi watergekoeld zesversnellingen-blok (derbi) kan kopen van kim jobse (derbimaster hier op het forum).?????
Juist !!! je gaat er een minibike van maken. Nu heel wat maandjes later, begint het al wat te worden, er moet nog best wat aan gedaan worden, maar het begin is er:
Setup:
Airsal 50cc vlinderpoort
20mm mikuni
zelfbouwuitlaat
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben wilko louws en woon "in" zoutelande. Ik ben 20 jaar, zit in het laatste jaar mbo werktuigbouwkunde in vlissingen, en ben geloof ik ook een beetje besmet geraakt met het minibike-virus. Maar ik ben niet iemand die een minibike koopt en er dan rondjes mee gaat rijden, maar ik ben er gek op om het juist zelf te doen. Mijn vader en mijn oudste broer hebben samen een las/constructiebedrijf, waar ik ook nog al eens werk, en hier kan ik dan ook zoveel hobbyen als ik wil.
Iets van drie jaar geleden heb ik mijn eerste minibike gemaakt, daar heb ik toen veel plezier mee gehad. toen volgde er een hele tijd niets, en een jaar terug heb ik er weer een gebouwd, met een puch blok, mk 65cc, 20mm mikuni, membraaninlaat op het carter + zelfbouwuitlaat. Dit reed best leuk, maar na een tijdje er op gereden te hebben, wilde ik eigenlijk al weer wat anders, bekend probleem waarschijnlijk....
Dus, nu al weer enkele maanden geleden heb ik weer een nieuw projekt opgestart. Want wat doe je als je ineens voor niet te veel geld een derbi watergekoeld zesversnellingen-blok (derbi) kan kopen van kim jobse (derbimaster hier op het forum).?????
Juist !!! je gaat er een minibike van maken. Nu heel wat maandjes later, begint het al wat te worden, er moet nog best wat aan gedaan worden, maar het begin is er:
Setup:
Airsal 50cc vlinderpoort
20mm mikuni
zelfbouwuitlaat
...
Ik las dat hij geschakeld is (6 versnellingen) maar ik dacht misschien ist een soort automaat ofzo. Want het lijkt mij nogal vervelend om op een minibike te schakelen. Het kan maar lijkt mij vervelend. En ik zag geen kabels voor het handvat van de koppeling lopen. Misschien keek ik verkeerd.derbi master schreef:Hume.... da blok komt me bekend voor
ziet der idd al goed uit, maar nog genoeg werk te gaan ziek wel.
en ja je moet zelf schakelen, als je ff leest ist een 6Versnellings blok.
suc6 verder, ik kom em wel eens int echt bekijken...
chopper??????
Hij lijkt idd misschien beetje hoog, maar de rolmaat liegt niet hoor, ik heb gewoon de maten aangehouden. Ik heb er nu een voorspatbordje op gemaakt, en dan is het ook al weer heel anders, en ik kan hem zo laten zakken als het nodig mog zijn. En er komt natuurlijk nog een radje tussen blok en voorwiel, dat oogt ook weer heel anders.
Als je al die chineesjes ziet, dat zijn soms echt van die opgefrommelde lage dingetjes, dat moet ik echt niet hoor, gewoon zo hoog mogelijk!!
Binnenkort zal ik wel even een fotootje posten van het zelfgebeunde voorspatbordje..
Grt. Wilko
Hij lijkt idd misschien beetje hoog, maar de rolmaat liegt niet hoor, ik heb gewoon de maten aangehouden. Ik heb er nu een voorspatbordje op gemaakt, en dan is het ook al weer heel anders, en ik kan hem zo laten zakken als het nodig mog zijn. En er komt natuurlijk nog een radje tussen blok en voorwiel, dat oogt ook weer heel anders.
Als je al die chineesjes ziet, dat zijn soms echt van die opgefrommelde lage dingetjes, dat moet ik echt niet hoor, gewoon zo hoog mogelijk!!
Binnenkort zal ik wel even een fotootje posten van het zelfgebeunde voorspatbordje..
Grt. Wilko
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hoeft niet perse...je kan je remmen ook beide op 1 zetten...jordy 15 schreef:En als hij ook zo laag is als een fabieks of chinese minibike lijkt mij dat k*t schakelen.. En aangezien je ook nog een voetrem moet hebbe..
Voor de rest grappige bike. Ik wil wel eens wete hoe hard hij rijd
en dan voor iets meerremmen als 8er...is allemaal in te stellen..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/