[NMC] Race 7, Highsider crash Joost en Ferdi

Videos van minibike races ('home-made-videos' kun je in een ander onderdeel kwijt)

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Jvdw#59

[NMC] Race 7, Highsider crash Joost en Ferdi

Bericht door Jvdw#59 »

Kijk en huiver :D

Afbeelding
(Ging dat maar goed.. dat was een vette drift geweest! :P )

*KLIK!*
Laatst gewijzigd door Jvdw#59 op do 13 okt 2005, 12:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Netjes !! :D

Jij kon tenminste normaal door rijden..

Toen ik viel zag ik echt wel sterren en vlekken :?

Lag een paar ronden op de grond !

Vet filmpje verder :)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
ganta

Bericht door ganta »

auch.. dat zag er best wel pijnlijk uit.. ferdi die zo op je inrijd. hij kon ook niet veel anders.
jullie allebij nog een beetje heel?? en jullie bikes?
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

ganta schreef:auch.. dat zag er best wel pijnlijk uit.. ferdi die zo op je inrijd. hij kon ook niet veel anders.
jullie allebij nog een beetje heel?? en jullie bikes?
Allebei nog heel, bikes ook :)
Ik heb een beetje een pijnlijke heup, maar niks om over te zeuren.
Ferdi is nog een keer hard gecrashed in de derde manche. Toen is z'n bike (lees:verfwerk) iets meer beschadigd, maar niks ergs.
ganta

Bericht door ganta »

oww okey dan ;)... dat word ff bijwerken voor Ferdi ;)
ik hoor eigelijks nooit iets over erge ongelukken ofzo.. gebeuren die wel eens op zo'n circuit?? hoop et natuurlijk van niet, maar ik vroeg het me af.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ganta schreef:oww okey dan ;)... dat word ff bijwerken voor Ferdi ;)
ik hoor eigelijks nooit iets over erge ongelukken ofzo.. gebeuren die wel eens op zo'n circuit?? hoop et natuurlijk van niet, maar ik vroeg het me af.
Zo af en toe gebeurd er wel eens iets... miss keer iets breken, of uit de kom..

maar echt niet elke wedstrijd...

9 van de 10 keer is het vallen en weer opstaan :)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ja idd het hoort erbij anders moet je gaan dammen :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ja idd het hoort erbij anders moet je gaan dammen
Dat zeg je nu wel eventjes heel stoer... Realiseer je het je ook?
Denk daar maar eens over na...


Als je blijvend letsel hebt, zoals ik, dan praat je wel anders..
Gast

Bericht door Gast »

Koen mag ik vragen.... wat jij hebt dan ? :oops:
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ja koen...ik kan het wel vertellen maar doe jij het zelf maar...
en vertel gelijk hoe het er nu voor staat...zijn alweer een tijdje verder qua update van u..

gr.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
minibike#46
forum gebruiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
Locatie: Hoogeveen

crash

Bericht door minibike#46 »

dat was wel een heftige crash tussen joost en mij,joost maakte een flinke highsider zijn bike ging naar rechts en joost naar links waardoor ik de middenweg wou kiezen maar helaas Joost niet kon ontwijken,de klap was best heftig en m'n bike vloog een aardig eindje door de lucht...de 2e klapper on de laatste manche voor mij ging vele malen harder nadat ik een bocht naar links nam en maikel de lange mij passeerde wou ik vroeger op het gas,en dan krijg je hetzelfde effect wat Joost had,een flinke highsider kreeg ik te pakken waardoor ik vlak na de bocht midden op de ideale lijn te val kwam en wachtte op de klap van Fokko die vol op mij inreed,fokko kwam ook ten val en Jeroen wildeman kwam weer tegen fokko aan...fokko had een bult op zijn scheenbeen ter grote van een ei,jeroen was een tijdje buiten westen en diegene die dit ongeval veroorzaakte (ik dus)kon snel opstappen stuur effe rechtslaan en de wedstrijd uitrijden,na de wedstrijd zag ik de schade pas en dat was erger dan ik dacht,de tank/zit kombinatie was flink aan gort en de toerenteller beschadigd,de aan/uit knop stuk,clip-on zo krom als een hoepel en de achteras zo krom als een banaan voor de rest niks...alleen de volgende dag kon ik moeilijk uit m'n bed komen,ik heb nu alleen nog last van beide schouders,nek,onderbuik en m'n onderste rib....

mvg ferdi beeuwkes
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Op 28 November 2004 ben ik onderuit gegaan op de kartbaan in Nijverdal. Met beide benen ben ik met een harde klap in de vangrail geschoven. De oorzaak was dat de minibike spontaan in de bocht volgas ging en samen met mij op het achterwiel in de vangrail schoof.

Ik had mijn middenvoetsbeentjes gebroken in mijn rechtervoet, in mijn linkerbeen had ik het scheenbeen en kuitbeen gebroken en daarbij was mijn linker enkel als een bloemkool gebroken. De pijn was onvoorstelbaar..

Na twee dagen ben ik geopereerd en hebben ze het netjes aan elkaar gezet. Daarna heb ik 13 weken in het gips gezeten.

Toen ik uit het gips kwam, ben ik begonnen met het revalideren. Twee keer in de week therapie. Dat valt vies tegen als je telkens met de neus op de feiten word gedrukt. Op dit moment heb ik nog steeds twee keer in de week therapie. Dit zal niet meer lang duren, veel vooruitgang zit er niet meer in. De bewegingsfunctie in mijn linder enkel is beperkt gebleven.

Het is de laatste tijd wel veel vooruit gegaan. Maar nog kan ik maar bijvoorbeeld 15 min hardlopen, daarna struikel ik over mijn eigen been..
Traplopen is bijvoorbeeld nog steeds een probleem. Na een drukke dag of lang stil gezeten te hebben kan ik en anderen goed zien dat ik niet normaal loop..

Al met al hoop ik dat het langzaam nog ietjes beter wordt..

De minibike is bijna weer helemaal zoals hij voor de crash was.. en zelfs beter.. Door de drukke werkzaamheden met mijn electronica project (doppler peiler) en mijn beperkingen heb ik er de laatste tijd niet veel tijd ingestoken.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Koen schreef:
Ja idd het hoort erbij anders moet je gaan dammen
Dat zeg je nu wel eventjes heel stoer... Realiseer je het je ook?
Denk daar maar eens over na...


Als je blijvend letsel hebt, zoals ik, dan praat je wel anders..
Daar gaat het niet over koen ik bedoel het is nu eenmaal een sport met risico en ik bedoel te zeggen als je geen risico wil lopen iets te breken .
Vandaar deze opmerking koen.Het wil niets zeggen dat ik niet weet wat letsel is dat heb ik ook vaak genoeg mee gemaakt.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
ganta

Bericht door ganta »

Koen schreef:Op 28 November 2004 ben ik onderuit gegaan op de kartbaan in Nijverdal. Met beide benen ben ik met een harde klap in de vangrail geschoven. De oorzaak was dat de minibike spontaan in de bocht volgas ging en samen met mij op het achterwiel in de vangrail schoof.

Ik had mijn middenvoetsbeentjes gebroken in mijn rechtervoet, in mijn linkerbeen had ik het scheenbeen en kuitbeen gebroken en daarbij was mijn linker enkel als een bloemkool gebroken. De pijn was onvoorstelbaar..

Na twee dagen ben ik geopereerd en hebben ze het netjes aan elkaar gezet. Daarna heb ik 13 weken in het gips gezeten.

Toen ik uit het gips kwam, ben ik begonnen met het revalideren. Twee keer in de week therapie. Dat valt vies tegen als je telkens met de neus op de feiten word gedrukt. Op dit moment heb ik nog steeds twee keer in de week therapie. Dit zal niet meer lang duren, veel vooruitgang zit er niet meer in. De bewegingsfunctie in mijn linder enkel is beperkt gebleven.

Het is de laatste tijd wel veel vooruit gegaan. Maar nog kan ik maar bijvoorbeeld 15 min hardlopen, daarna struikel ik over mijn eigen been..
Traplopen is bijvoorbeeld nog steeds een probleem. Na een drukke dag of lang stil gezeten te hebben kan ik en anderen goed zien dat ik niet normaal loop..

Al met al hoop ik dat het langzaam nog ietjes beter wordt..

De minibike is bijna weer helemaal zoals hij voor de crash was.. en zelfs beter.. Door de drukke werkzaamheden met mijn electronica project (doppler peiler) en mijn beperkingen heb ik er de laatste tijd niet veel tijd ingestoken.
WOW :shock:
hoe was dat met de veilig heid daar dan?? Ik bedoel werd je snel geholpen? Want bij de kartbaan hier heb ik eigelijks nog nix gezien zoals een verband trommel of iets.

Ik vind het erg cool dat je weer minibike rijd, want ik weet zeker dat niet iedereen na zo'n crash was doorgegaan met deze sport.
en veel suc6 met het verder revalideren.

Groeten.
Gast

Bericht door Gast »

idd zo hey dit was ff schrikke dat je dan nog minibike rijd vind ik erg knap hoor petje af

verder sterkte nog dat het nog vooruit gaat
Plaats reactie