Tuning 65-polini Blok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Tuning 65-polini Blok

Bericht door üntiej#21 »

Hallo mensen..

Dit jaar voor het eerst NK wedstrijden gereden.. en het seizoen zit er bijna op, en heb een hele hoop geleerd !

Onderandere: dat mijn motor tog een hoop vermogen mist, zowel kwa trekkracht (koppel) als kwa de topsnelheid.

Setup:
- polini 65 (ongetuned !)
- 16mm dell, K&N imitatie filter (groot) + malossi 4 kleps carbon kit.
- HPI 2005 variable, 2.8mm voor bdp
- hank kok koppeling (werkt goed), in combinatie met ATF3 auto bak-olie
- Metrakit scooteruitlaat..

Ik denk in eerste instantie dat de uitlaat een hele hoop scheelt.. deze is niet berekend..

ook de cilinder kan een factor zijn, deze is ongetuned..
Cilinderkop, is van en 50cc, en is ook niet berekend/uitgedraaid..

Bij deze:

Alle soorten tuningstips zijn welkom... ik probeer hiermee nog meer kennis te krijgen... en het blok wat meer vermogen te gunnen..

Brand los !

Greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ik ken nog wel een goedkope tuner...

die vlamde hard met zijn eigen getunede blok op genemuiden...7,8sec. op 150 meter sprint...

die tuned hem max voor 60e.....ik zet zijn adres hier niet neer ivm spam...
wil je het...pm me maar ff.


verders ff een opmaat uitlaat...nadat je je cilinder heb getuned...scheelt veel.
dan moet er iig een breder en (nadien getuned) een hoger vermogen uitkomen.

heb je al welles gebankt?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo Jeroen.

Ik zou zeker wat aan je cilinder gaan doen daar is nog heel wat te halen, en een uitlaat laten maken en die van onderuit flink te laten trekken.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
stefano

Bericht door stefano »

Cilinder (laten) doen,scheelt een stuk idd.

Een kennis van mij heeft mijn cilinder gedaan,ik vind dat het een behoorlijk stuk scheelt.

Voor de rest heb ik een af gedraaide 50 kop,maar de verbrandingskamer is niet gedaan.

Ik denk dat je met cilinder en op maat uitlaat al een eind bent.

@erwin,heb jij al gebankt met de setup die je nu hebt?


Stefan
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

stefano schreef:Cilinder (laten) doen,scheelt een stuk idd.

Een kennis van mij heeft mijn cilinder gedaan,ik vind dat het een behoorlijk stuk scheelt.

Voor de rest heb ik een af gedraaide 50 kop,maar de verbrandingskamer is niet gedaan.

Ik denk dat je met cilinder en op maat uitlaat al een eind bent.

@erwin,heb jij al gebankt met de setup die je nu hebt?


Stefan

he stefano,

nope ik heb nog niet gebankt met de setup die ik nu heb..
hoezo vraag je dat eigenlijk??
heb ik jouw nou in me msn??
1okt. ga ik @ testbank..ben benieuwd...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
stefano

Bericht door stefano »

Ik was benieuwd,naar het vermogensverloop met de foekema uitlaat.



Je staat wel in mn lijst,maar ben zelden online.

Stefan
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Zoals Hank al zegt, zorg dat het van onderuit hard trekt, daar win je het meeste mee.

Dat kan je voor een deel bereiken met je cilinder en kop, maar het is vooral de uitlaat die dit bepaald.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Plaats reactie