Polini spruitstuk

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Stefan1981

Polini spruitstuk

Bericht door Stefan1981 »

Voor mijn Polini cilinder heb ik al wat rond gekeken naar andere spruitstukken. Iedereen kent wel de Dr kitjes. Nu kwam ik deze set van Polini tegen:

http://www.puchmaxi.nl/snellespullen_overige.php

Zoals ik op de foto kan zien komt je carburateur dan aan de linker of rechterkant van je cilinder te zitten. Klopt dit?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

nee

met dit spruitstuk komt je carburateur BOVEN je cilinder / cilinderkop te hangen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Oké, de extra verhoging die je door dit spruitstuk dus krijgt is voor de extra ruimte die je carburateur dus inneemt. Ik had eerst een 18mm Dellorto maar die paste dus niet in de uitsparing in het carter (met orgineel spruitstuk wat bij de cilinderzit.

Hierdoor hoef je dus geen koelribben weg te frezen zoals bij een Dr-kitje?

Heb jij dit setje op je cilinder gemonteerd?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Bij deze kitjes moet je altijd koelribben weg halen. Kan kan zonder enig gevaar.. Deze kitjes zijn n.m. niet origineel voor puch, maar voor peugeot 103.
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Of te wel hij is identiek aan het DR-kitje. Weet één van jullie hoe het zit met het kwaliteits verschil van deze setjes? Qua afwerking aan de binnenzijde van het spruitstuk?

Ik heb ook ff gekeken bij Polini op de site en volgens mij is deze het:

Afbeelding

Heb zelf een 15mm carb.....
Laatst gewijzigd door Stefan1981 op za 17 sep 2005, 21:08, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Stefan1981 schreef:Of te wel hij is identiek aan het DR-kitje. Weet één van jullie hoe het zit met het kwaliteits verschil van deze setjes? Qua afwerking aan de binnenzijde van het spruitstuk?

Ik heb ook ff gekeken bij Polini op de site en volgens mij is deze het:


http://uk.catalogo.polini.it/en/pagina_707.42.html

Heb zelf een 15mm carb.....
De afwerking is prima in orde bij deze dingen... je moet hoogstens een verdwaald braampje of klein uitsteekseltje eventjes wegfrezen (geen werk, aangezien het aluminium is !)

Ikzelf rijdt met een Malossi kitje.. 19mm, vergelijkbaar met de DR en Polini kitjes... ik heb er een 4 kleps carbon inzitten.

Dat je oude 18mm dellorto niet past kan kloppen.
Deze carburateur komt tegen de bovenkant van je carter aan.. Je kunt dit wel verhelpen hoor, simpelweg door weg te frezen wat in de weg zit.
( misschien handig voor ooit )

Succes
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

hoe zit dat spruitstuk op dat membraamhius vast?

ik wil namelijk ook zo'n membraam maar wil ff wete hoe of wat :)
past op een 65cc polini mem. toch?
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Het spruitstuk wordt d.m.v. de 8 inbusbouten gemonteerd. 4 Bouten voor het onderste deel van het setje (waar je het membraan in plaatst). Het deel naar je carburateur monteer je d.m.v. de andere 4 boutjes (2 aan de buitenzijde en 2 aan de binnenzijde.

Er zal ook wel iets van een montage beschrijving bijzitten denk ik.
Gast

Bericht door Gast »

bedankt, ik zie het nu

maar pastie dan ook op een polini 65cc mem. (puch)?
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Deze setjes passen op de polini 65cc mem. voor de puch. Oorspronkelijk zijn ze voor een Peugot 103.
Bij deze kitjes moet je altijd koelribben weg halen. Kan kan zonder enig gevaar.. Deze kitjes zijn n.m. niet origineel voor puch, maar voor peugeot 103.
Kijk maar eens rond op het forum, er zijn hier een paar zelfbouwers die ook met zo'n setje rijden (van DR of mallosi).
Plaats reactie