4 takt blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

4 takt blok

Bericht door Gast »

Zijn er ook 4 takt blokken om mee te rijden die niet zo groot zijn? Ik zou best een 4 takt blok op een mini willen maken. Lekker ploffen 8)
Gast

Bericht door Gast »

je hebt 4takt blokjes in modelbouw spullen staan maar ik heb er geen ervaring mee en geen prijskaartjes of dergelijk.

vanaf 15 a 20 cc dacht ik
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

denk dat dat een dure grap word.

en tja onder een mini met 50 of 70cc en dan nog nokkenas enz. erop moet je wel veel passen en meten!

20cc schiet je ook niet veel mee op denk ik
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Waarom zou dit niet kunnen?? Alles is mogelijk, ook meer als 20cc
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

rkpdude schreef:Waarom zou dit niet kunnen?? Alles is mogelijk, ook meer als 20cc
Afbeelding
Weet iemand wat dat voor blokje is en hoe ik eraan kan komen??
Gast

Bericht door Gast »

Ga es op zoek naar een blokje van een Honda SS 50 of van een Honda Dax. Dat zijn 50 cc viertakt blokjes met twee klepjes. Lopen erg mooi. Zijn wel geschakeld (Dax twijfel ik over) maar dat vind ik persoonlijk leuker.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

honda dax is wel erg duur!

tja het kan zo te zien dus wel maar dat is wel iets proffesioneler dan ons.

denk niet dat de gemiddelde forummer dat voor elkaar krijgt.

ik in iig niet!

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij een dax een semie automaat. Dus zonder de koppeling te
bedienen.

Je kan ook een blok van een Honda Novio (PC50) nemen die zijn niet
zo groot en gewoon een automaat.

Als je echt voor snelheid wil gaan denk ik toch dat je meer vermogen
uit een tweetakt krijgt. Maar een viertakt klinkt natuurlijk wel vet...
Gast

Bericht door Gast »

Het zal dan wel een "gewoon" puchblokkie worden. Want die 4takt onderdelen zijn of nie meer te krijgen of stervensduur. En aan een tweetakt kan je ook leuk sleutelen 8) Nu alleen nog beginnen aan het ontwerp van mijn mini gaan beginnen als mijn brommer de deur uit is.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Okee Leuk, maar hoe snel kunnen die lopen? anders is het mischien meer een idee voor een chopper (mini)
wel prruttel pruttel
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

4takt blokken draaien minder toeren dan 2 takt blokken, ook hebben ze iets minder kracht omdat 2takt iedere keer ontsteekt als de zuiger naar boven komt en een 4 takt doet dat om de slag die heeft dus een slag dat hij ontsteekt en daarna een slag om de vuile lucht eruit te blazen en de volgende slag ontsteekt hij weer omdat er dan weer brandstof word ingespoten.

comclusie 4takt is zuiniger dan 2 takt en heeft met het zelfde aantal cc's wat minder kracht en snelheid.

en hoe hard wil je op een chopper? ik niet zo erg hard want je zwaarte punt zit tog erg ver achterop.
Gebruikersavatar
Stenley
forum gebruiker
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:45
Locatie: Eindhoven

Bericht door Stenley »

Frank MB schreef:
rkpdude schreef:Waarom zou dit niet kunnen?? Alles is mogelijk, ook meer als 20cc
Afbeelding
Weet iemand wat dat voor blokje is en hoe ik eraan kan komen??
Dan begin je idd ook over een blok. Dit is de motor van Sven Ahnendorp. Hij was vorig seizoen nog de enige die met zelfbouwcarters mocht rijden en voor de rest weet ik uit betrouwbare bron dat er ook veel aan de rest van het motorblok zelf gemaakt is, dusss.... dan noem je ook een motor. Dat bouw je niet zo 1-2-3 even zelf na.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

dat die Sven Ahnendorp meereed was al vorig vorig seizoen. Heb hem vorig jaar niet gezien. Maar het klopt dat een 4 takt met een zelfde cilinderinhoud minder vermogen geeft dan een 2 takt. Er ligt een voorstel om in de toekomst 4 takt machines met een cilinderinhoud van max 80cc toe te laten tijdens mini cup wedstrijden.
Gebruikersavatar
Stenley
forum gebruiker
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:45
Locatie: Eindhoven

Bericht door Stenley »

Ik ben afgelopen seizoen maar een paar wedstrijden aanwezig geweest omdat ik zelf (tijdelijk) gestopt ben met racen. Sven stond iig afgelopen seizoen aan het begin van het jaar nog wel in de ledenlijst zag ik net.
Als ik het goed heb komt Gerry Verhoeven dit jaar al met zijn Pasini 4-takt rijden en er zullen waarschijnlijk nog wel een aantal volgen.
In de zelfbouwklasse mocht je altijd al 4-takt rijden, maar was (is) nog niet duidelijk of dat 70 of 80 wordt. Dit zal waarschijnlijk allemaal afhangen van de enquete en de beslissingen die het bestuur aan de hand hiervan neemt.
Gesloten