chineesje gooit benzine door overloopslang

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

chineesje gooit benzine door overloopslang

Bericht door Gast »

Ik heb een minibike thuis staan van een vriendin van mij.
Zij heeft de bike een stuk of 30 keer aangetrokken terwijl er geen benzine meer in de tank zat. :? :roll:

Nu wil de bike niet meer starten, bij de tweede of derde keer aantrekken gooit de bike alle benzine door het overloopslangetje naar buiten.

Heeft iemand enig idee hoe dat dit komt en hoe het op te lossen is???
Alvast bedankt.

Het is een bike van Sendai.
Gast

Bericht door Gast »

hallo , ik kan het probleem , vlotter is blijven hangen...
draai het vlotter baje eraf en speel een paar keer met de vlotter...
(op en neer duwen) het probleem is dan weg....
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb dit geprobeerd maar het probleem is er nog steeds, heeft iemand anders nog een idee???
Gast

Bericht door Gast »

cabra open alles schoon spuiten en zorgen dat het pinetje ering hangt,. en in het gaatje steekt je weel wel naja die kleine rommel er af en even schoonspuiten met luchtslang ofzo, zand is vaak oorzaak van dit soort shit
Gast

Bericht door Gast »

Ook dit heb ik geprobeert, ik heb heel de cabrateur schoon gemaakt en zand vrij gemaakt. Maar ook nu start de bike nog steeds niet. :?

Kan het ook iets met bv de zuiger te maken hebben of zoiets??
Of een vastloper??
Ze heeft de bike namelijk wel erg vaak aangetrokken zonder benzine en dus ook zonder smering. Ik weet alleen niet precies hoe dat ik de zuiger er uit moet halen, lees: eruit gaat wel alleen dan erin nog.....

Alvast bedankt,
Silvershark
Laatst gewijzigd door Gast op do 15 sep 2005, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Heb je nu wel benzine in je tank :roll:
Je kunt kijken of die plaatjes nog voor je cilinder zitten (zijn er twee). Zit er nog compressie op je motor (weerstand als je hem aantrekt)? Klein beetje gas bijgeven als je aantrekt dan slaat ie misschien wel aan. Heeft ze hem als enige aangetrokken of ook nog dingen lopen stellen?
Gast

Bericht door Gast »

De benzinetank zit uiteraard vol. De compressie is niet zo sterk als op mijn eigen minibike, ik heb zelf een Sendai Aikido.

Als je de bike aantrekt en gelijk gas geeft komt er nog meer benzine door de overloopslang heen.

Ze heeft de stationairschroef aangedraaid maar die heb ik weer teruggedraaid.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Is de compressie meer of minder dan wat het was? Draai de stationair schroef eens helemaal naar binnen en dan 2,5 slag naar buiten, dat is de standaard afstelling, dus dan zou ie in ieder geval een beetje een indicatie van aanslaan moeten laten zien. Het klinkt alsof systeem ergens blokkeert ofzo :S Dat je benzine er niet doorheen kan.
Gast

Bericht door Gast »

De compressie is zeker meer dan dat het was, het aantrekken gaat heel zwaar.
De stationairschroef staat weer op de standaardafstelling. Maar nog steeds gooit de bike de benzine door het overloopslangetje bij 2 of meer keer aantrekken.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Bij mij is de compressie ook hoger geworden na een paar dagen dat ik men bike had, hierdoor had ik een aantal trekstarters kapot getrokken. Heb daarna een blokje gemaakt met een grote moer erop zodat ik hem kan aandraaien met een electrische boor, dan kan je hem ff een goeie draai geven. Ben nu op zoek naar een aluminium pawl voor in de trekstarter, kijke oftie het dan ook weer doet. Je kan je motorblok eraf halen en kijken of r idd ergens iets blokkeert. Haal je carb eraf en maak deze schoon. Haal tevens je spruitstuk eraf waar je membraan opzit zodat je je krukas kan zien en haal je bougie eruit zodat je in de cilinder kan kijken, kijk ff of alles gewoon ze wrk doet en of je hem hoort zuigen als je je vliegwiel draait. Zet het zooitje weer in elkaar en stel je stationair en je gasnaald, haal je r meer voordeel uit ook. Hoop dattie het gaat doen, want zo te horen heb je r nog niet veel plezier van gehad!

Succes!!!!!!

AE
Gesloten