Remprob (met foto)

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Remprob (met foto)

Bericht door Gast »

Na vandaag heel de dag te hebben gevlamd, jammer genoeg weer op een volgend probleem gestuit. Toen ik een scherpe bocht wilde ingaan, begaf mijn achterrem het opeens, iets wat ik in de toekomst iig niet meer wil meemaken :shock: .

Nu heb ik al enkele fietsen/bromfiets dealers afgelopen en er is niemand die het probleem kon oplossen.

Hier ff een foto waar het om gaat:
Afbeelding
Datgeen wat rood omcirkelt is, is dus jammer genoeg losgetrild, of gewoon geknapt.

Zonder die staaf kan je dus eigenlijk niet remmen. Waar zou ik dit kunnen vinden? Nog personen die dit hebben tegengekomen?
Silver

Bericht door Silver »

das het staafje waar u remplaketten aanhangen. Te hard aangespanne mischien of terug vastvijzen en dan wa loktite aandoen. En ik raad u aan om na elke race de vijzen is goe na te zien anders gaat ge noch meer vijsjes en zo kwijt geraken spreek uit ervaring :oops:
Gast

Bericht door Gast »

bij hangt dat staafje vast met een circlip, er zit geen draad ofzo in, dus aanspannen lukt niet.

Ik had anders gedacht aan een staaf met draad, en dan aan weerszijden vastzetten met een bout? En anders die gaatjes uitfrezen + remblokjes uitfrezen, zodat een staaf van een scooterklauw kan gemonteerd worden, of is dit helemaal geen goed plan?
Silver

Bericht door Silver »

komt ge morgen mischien naar antwerpen om te rijden?
kan ik u laten zien hoe da bij mij is me een staafje en schroef dan hebde mischien al een oplossing uw remklauw ziet er voor een groot deel toch hetzelfde uit als mijn
Gast

Bericht door Gast »

Ik zal zeker wel eens komen naar Antwerpen, maar dat is best een eind rijden voor mij, ik ben van Oostende :P .

Ik zal de gaatjes wss uitfrezen zodat ik een staaf van een scooterklauw kan monteren.
Silver

Bericht door Silver »

gewoon een staafje door duwen met aan ene kant schroef draad erop
zo is da bij mij toch ene kant is inbus andere is schroefdraad en moertje erover wa borgmidel erop en zit vast en da springt nie zo rap over
Plaats reactie