inrij periode

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

inrij periode

Bericht door Gast »

Ik heb me een nieuwe Sendai aangeschaft in de prachtige Marlboro kleuren. Bij de Sendai zat een sleutelsetje en een mengbekertje. Ik veronderstel dat het mengbekertje een halve liter als inhoud heeft???

En is het goed als ik met volgende verhoudinging begin? :?:

Inrijperiode 1 liter, 28,57 cc olie oftewel
0.5 liter, een dikke 14 à 15 cc olie? :?:

:? :? :?

In het manual boekje raden ze die verhouding 5 tankjes aan? Klopt dat zo ongeveer?
Gast

Bericht door Gast »

uhhhhh cc is hetzelfde als cl dussss dan rij je 1 op 28 als ik me niet vergis...ik heb zelf 1 op 25 ingereden maar dat blijkt veel te vet 1 op 35 is misschien een betere verhouding...

verbeter me als ik fout zit :!:

je moet even zoeken onder het trefwoord mengverhouding
Xigh

...

Bericht door Xigh »

1 op 25 om in te rijden
1 op 35 gewoon.

Dus je hebt je tankje, zal zo'n 6 liter zijn gok ik. Doe je vol totdat je denkt nou dit is mooi (ik zou 5 liter doen, is makkelijk uit te rekenen). Dan doe je 5:25=0,2 liter moet erbij. Tadaa verhouding van 1 op 25, kun je zo in je tank donderen.

Dus wat hebben wij geleerd? Je deelt altijd de hoeveelheid benzine door het achterste getal van de verhouding (1:25/1:35/1:
40) en dan weet je precies hoeveel olie je bij je benzine moet gooien.
Gast

Bericht door Gast »

en toch blijf ik van mening dat dat veel te vet is :?

zie hier: eerder geschreven door iemand anders

Minibike-Racer schreef:
Op die tankdop van een Sendai Kendo staat 1:25..


Klopt...

En dat is veel te vet!
Vooral omdat die bike niet eens zoveel toeren maakt!
Baan

Bericht door Baan »

Ben het er wel mee eens dat het te vet is maar is het niet zo dat je beter kan inrijden op een te vette mengverhouding dan niet vet genoeg???

Hij zal dan wel lekker roken.
Gast

Bericht door Gast »

je moet het zelf weten hoor maar 1 op 30 lijkt mij het beste, scheelt niet zo veel dus te weinig vet?


ik heb zelf ook ingereden met 1 op 25 da´s achteraf gezien gewoon kl*te
kenmerken zijn vooral dat ie steeds slechter gaat starten...en bij mij kwam er telkens behoorlijk wat olie uit de uitlaat( oke, da´s normaal bij een tweetakt maar dan nog )

je moet het zelf weten hoor ik raad je 1op 30 aan ga nog maar eens zoeken op het forum als jij ergens tegen komt dat de mengsmering 1 op 25 beter is om in te rijden mag je me vertellen waarom :wink:

en niet als reden, ja alles moet nog goed gesmeerd worden want die ken ik al...datr ie steeds slechter start is zeker ook goed voor je bike he? haha :P
Xigh

...

Bericht door Xigh »

De meeste chinees rijders hier rijden 1 op 35. Dus ongeveer 0,142 liter per 5 liter (inhoud van zo'n standaard tankje meestal). Kun je vol gieten met 5 liter benzine, kost je 6,50 (ik heb dat net gedaan daarom) en dan donder je er een klein beetje olie bij. Easy as pie.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:De meeste chinees rijders hier rijden 1 op 35. Dus ongeveer 0,142 liter per 5 liter (inhoud van zo'n standaard tankje meestal). Kun je vol gieten met 5 liter benzine, kost je 6,50 (ik heb dat net gedaan daarom) en dan donder je er een klein beetje olie bij. Easy as pie.
Zo'n standaard takje van een minibike? Is die 5 liter? K dacht altijd maar 1,2 of zo iets.

Het is al zo vaak gezegd, inrijden doe je met 1 op de 25, (tankje of 4 is wel genoeg), daarna rijd je 1 op 35, dit word het meeste gebruikt en werkt ook perfect.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jah inhoud van je tankje is geloof ik 1,5 maar ik bedoelde zo'n jerrycan, maar dan denk ik meteen aan zo'n gigantische tank, maar het is dus een jerrycannetje wat ik bedoelde. Dat zijn van die kleine, lekker makkelijk om wat benzine op voorraad te hebben.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:Jah inhoud van je tankje is geloof ik 1,5 maar ik bedoelde zo'n jerrycan, maar dan denk ik meteen aan zo'n gigantische tank, maar het is dus een jerrycannetje wat ik bedoelde. Dat zijn van die kleine, lekker makkelijk om wat benzine op voorraad te hebben.
Ja, snap wat je bedoelt, maar dacht al dat je het over je tankje van je bike had :oops: . Die jerrycan's zijn idd erg handig en niet duur.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

high heeft gelijk 1:25 is niet te vet heb ik al 4 bikes mee ingereden niks aan de hand werkt prima zoalang je maar 2tact vol syntetish 1:25 2 tanken ongeveer of 3, maar ik de meeste mensen zitten bij het tweede tankje al vol op de gas de daarom kan je beter 1:25 mengen wat iedereen gaat meestal bij 2 toch op top
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

sendai met marlboro kuip, dat zijn toch gwoon naamloze chineesjes :?:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jup
Gast

Bericht door Gast »

1:40 met v power
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Hehe, is dat nou echt een verschil in vergelijking met bijvoorbeeld euro 98?
Gesloten