vraagje (beginner)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

vraagje (beginner)

Bericht door Gast »

Misschien hebben jullie al 1000 van deze topics gehad, maar ik ben hier nieuw en had eigenlijk een vraagje :)

Ik ben 14 jaar -en moet dus nog 2 jaar wachten voor een (cross)brommer- en ik kan op marktplaats een mini-bike kopen bij iemand die 5 kilometer van mij af woont 8)

Alleen mijn ouders zijn er op tegen, en ik wil het heel heel graag.
Maar je mag ook niet op de openbare weg :cry: , dus waar wel??

En wie heeft een paar redenen om mij en mijn ouders over te halen om toch een mini bike te kopen :D

Kevin.
ganta

Bericht door ganta »

kijk eens of de/een kartbaan bij jou in de buurt minibikes toelaat.
of bel de politie en vraag waar je mag rijden.

voor je ouders over te halen.. lees dit topic maar eens door
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... ght=ouders

suc6
Gast

Bericht door Gast »

ik heb een mailtje gestuurd naar kartcity (hier in de buurt) dus dat is afwachten :D

Maar mijn ouders gaan niet ergens naar toe rijden waar ze toch niks te zoeken hebben zeggen ze :cry: , dus dat is probleem 1

probleem 2. ze vinden het gevaarlijk.
probleem 3. Ik kan bij hornbach rijden (is een grote parkeerplaats) ga ik ook wel is kijken, maar hoe kom ik daar?
probleem 4. Moet er ook onderhoud aan verricht worden? ben er ook nieuw mee hé :P .
probleem 5. is er niet :P , het geld heb ik dus.. :roll:
ganta

Bericht door ganta »

probleem 2: tja gewoon overhalen.. en gebeuren heel weinig ongelukken als je gewoon normaal rijd.. en als je vlat is de kant klein dat er iets ernstigs gebeurt.
probleem 1/3: een fietskar :) kun je ver mee komen ;) zelf een maken of gewoon een kopen.
probleem 4: onderhoud valt mee.. voor het rijden even alle schroeven controleren/kijken of alles vast zit. mischien af en toe een grote beurt :P helemaal uit elkaar halen.
Probleem 5: zoek een baantje ;) krantenwijk of klusjes in huis(schoonmaken ofzo ;) )

suc 6
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jup Ganta heeft gelijk.
En over dat onderhoud: De meesten hier zijn nieuw met motoren als ze een minibike kopen, ik zelf ook. Maar met de hulp van het forum valt het allemaal erg mee, zorg in ieder geval dat je foto's kunt posten en dan ben je voorzien van alle benodigdheden om genoeg hulp te krijgen.
Gast

Bericht door Gast »

ganta schreef:probleem 2: tja gewoon overhalen.. en gebeuren heel weinig ongelukken als je gewoon normaal rijd.. en als je vlat is de kant klein dat er iets ernstigs gebeurt.
probleem 1/3: een fietskar :) kun je ver mee komen ;) zelf een maken of gewoon een kopen.
probleem 4: onderhoud valt mee.. voor het rijden even alle schroeven controleren/kijken of alles vast zit. mischien af en toe een grote beurt :P helemaal uit elkaar halen.
Probleem 5: zoek een baantje ;) krantenwijk of klusjes in huis(schoonmaken ofzo ;) )

suc 6
Ok, bedankt :wink:

Maar eeeehm, probleem 5 is er niet zei ik :wink: , ik heb het geld :)
Dus ik ga weer even verder proberen :D

Kevin.
ganta

Bericht door ganta »

oww whahah verkeert gelzen ;)
Gast

Bericht door Gast »

ok, het is me gelukt om ze over te halen.

En ik ben van plan deze morgen te kopen:
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... 3D%3D&df=1

Ik mag hem kopen voor €200,-
Alleen is dit een goede prijs, of word ik bedrogen? :o :roll:

Kevin.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Oke dit gaat lullig klinken: Hij is niet meer dan 120 waard (tis geen volle kuip). Voor een nieuwe betaal je bijna nog minder. Als je even zoekt kun je een nieuwe voor 140 ofzo krijgen.
ganta

Bericht door ganta »

klopt wat Xigh zegt.
200 is veel te duur deze bike.
als ik jou was zou ik nog wat verder zoeken.
er zijn betere voor een lagere prijs.
slipperman

Bericht door slipperman »

Koop een NIEUWE met volledige kuip op:

http://www.pocketbike-europe.com/

€169
Hoef je hem ook niet op te halen ;) Maar word ie thuis bezorgt.
ganta

Bericht door ganta »

ja dan kan je beter deze doen :)
Gast

Bericht door Gast »

kan je beter je geld in de sloot gooien 170,00 dan heb niks man
kan beter blata B1 KOOPEN dat rijd goed
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

mister chicken niet iedereen heeft veel geld en je moet ergens beginnen
Gast

Bericht door Gast »

slipperman schreef:Koop een NIEUWE met volledige kuip op:

http://www.pocketbike-europe.com/

€169
Hoef je hem ook niet op te halen ;) Maar word ie thuis bezorgt.
Is dit een goede bike?

Kan iemand zijn of haar :wink: ervaringen of wetenschap delen :D

Kevin.
Gesloten