kan dit of niet?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

kan dit of niet?

Bericht door Gast »

Vandaag vertelde er iemand tegen mij dat hij een gaatje in zijn standaard uitlaat had geboord (op welke plek weet ik niet goed), en hij zei dat zijn pocket merkbaar sneller reed...

Nu wou ik eens weten of dit kon? Enzo je zou ik de technische uitleg wel eens willen weten? Wrsl heeft het met druk te maken...

En stel dat het werkt, waar is dan de beste plaats om zo'n gaatje te boren? :)

Grtz Lesb
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Denk dat het kwa snelheid niet veel uit zal maken door het gaatje.Mischien is het bij de persoon die je kent juist het geluid wat door het gaatje onstaat de boos doener,als hij meer geluid maakt gaat ie niet harder.Ik zou het je dus afraden om er een gaatje in te boren.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ja is alleen maar herrie ..en je verliest er ook nog kracht mee ook!
al het olie spuit er dan uit.
Niet doen! [-X
Gast

Bericht door Gast »

ok, thx for the answers :)
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Nicolaas-racing schreef:Ja is alleen maar herrie ..en je verliest er ook nog kracht mee ook!
al het olie spuit er dan uit.
Niet doen! [-X
hmm...als de olie uit je uitlaat spuit...moet je toch wat aan je aftelling gaan doen [-X
maar dat verhaal van dat gaatje, doe maar niet :roll:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Door het gaatje in je uitlaat valt de druk weg en dus je expansie.. gevolg is dat je er zeker niet harder van zal gaan. Zal idd het geluid zijn waardoor je denkt dat je harder gaat!

Groet

AE
Gast

Bericht door Gast »

Neluhz schreef:
Nicolaas-racing schreef:Ja is alleen maar herrie ..en je verliest er ook nog kracht mee ook!
al het olie spuit er dan uit.
Niet doen! [-X
hmm...als de olie uit je uitlaat spuit...moet je toch wat aan je aftelling gaan doen [-X
maar dat verhaal van dat gaatje, doe maar niet :roll:
wat bedoel je met aftelling? want als ik een lange tijd heb gereden met m'n minibike dan stroomt de olie uit me demper en zit me hele spatbord onder (gelukkig dat het daarop zit en niet me band anders glijdt ik hard uit ;))
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Wat smeer je? zou 1:40 smeren. Ik smeer 1:50, lekker ruim..

AE
Gast

Bericht door Gast »

[quote="AngelEyes"]Wat smeer je? zou 1:40 smeren. Ik smeer 1:50, lekker ruim..

AE[/quote]

Toch wel op wijzen dat te ruim smeren ook niet zo gezond is hé. 1/30 al meer dan genoeg eigenlijk als je kwalitatieve olie gebruikt.
Een vastloper kan veroorzaakt worden door een te ruime smering..
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

lorre schreef:
AngelEyes schreef:Wat smeer je? zou 1:40 smeren. Ik smeer 1:50, lekker ruim..

AE
Toch wel op wijzen dat te ruim smeren ook niet zo gezond is hé. 1/30 al meer dan genoeg eigenlijk als je kwalitatieve olie gebruikt.
Een vastloper kan veroorzaakt worden door een te ruime smering..
Uhm jullie snappen dat 1:50 schraler(minder olie) is als 1:30 ?

Niels
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Dat begrijpen we JA!!!!!!!!!

AE
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik wil niet vervelend doen, maar dat blijkft niet uit je post.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Nee niet vrevelend. Maar in het begin smeerde ik ook 1:25 en heb het langzaam opgebouwd naar 1:40/1:45. Eerlijk is 1:50 miss wat overdreven.

Groet

AE
Gast

Bericht door Gast »

doen ze ook bij scooters.. het helpt wel
Gast

Bericht door Gast »

ah? mss techische uitleg? of weet je die niet?

Het zit zo, ik heb gisteren een kilometerteller geinstalleerd, en hij rijdt standaard maar 41 top :cry: (jaja, u leest het goed, 41 TOP)...

Dus nu wil ik alles doen om het wat sneller te laten rijden, maar zonder andere stukken te moeten kopen. Ik wil geen geld meer uitgeven aan een chineesje, maar zoek over x-aantal maanden een echte pocket te kopen.
Maar in de tussentijd wil ik deze toch net iets opwaarderen, en hem net iets sneller laten rijden...
Iemand nog suggesties wat ik er standaard aan kan veranderen afstellen? Zonder al te veel geld te moeten uitgeven? Zodat hij toch NET iets sneller rijdt?
(Ik vindt 41 nogal belachelijk traag :lol: )

Thx
LesB
Gesloten