lucky7 loopt bagger

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

lucky7 loopt bagger

Bericht door Gast »

ik heb sinds een paar weken een lucky7 via www.minibikebrothers.nl maar hij start heel slecht.
Een paar dagen geleden heb ik gebeld en ze wouden niks doen maar toen ik hem eindelijk aan de praat kreeg viel hij weer zo als gewoonlijk uit dus ik haalde me bougie deruit en hij was helemaal zwart! Ik weet dat ik een kleinere sproeier moet maar waar haal ik die vandaan? ik heb al de gasnaald afgesteld. Maar als de sproeier tegroot is dan hoord ie tog nog wel te starten? Nu doet hij helemaal nix meer :(
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Gast

Bericht door Gast »

zit het antwoord ook niej tussen :( had al gekeken in dat topic :D
Xigh

Re: lucky7 loopt bagger

Bericht door Xigh »

-youri- schreef:ik heb sinds een paar weken een lucky7 via www.minibikebrothers.nl maar hij start heel slecht.
Een paar dagen geleden heb ik gebeld en ze wouden niks doen maar toen ik hem eindelijk aan de praat kreeg viel hij weer zo als gewoonlijk uit dus ik haalde me bougie deruit en hij was helemaal zwart! Ik weet dat ik een kleinere sproeier moet maar waar haal ik die vandaan? ik heb al de gasnaald afgesteld. Maar als de sproeier tegroot is dan hoord ie tog nog wel te starten? Nu doet hij helemaal nix meer :(
Je kunt sproeiers halen bij een (brom)fietswinkel of een motorspeciaal zaak ofzo.
Hij hoort nog wel te starten, maar hoe langer je moet die sproeier rondrijd hoe minder goed hij start. Als je bougie namelijk helemaal zwart is vonkt hij nog nauwelijks en uiteindelijk zo goed als niet.
Waarschijnlijk zitten ergens je leidingen verstopt, je moet even kijken of je benzine goed doorloopt in je vlotterkamer en blaas ook even de sproeier e.d. even door. Haal ook even een nieuwe bougie en ik denk dat je dan met een halfuurtje weer rustig de weg op kunt.

(en ik voeg dit ook even toe in dat andere topic)
ganta

Re: lucky7 loopt bagger

Bericht door ganta »

-youri- schreef:ik heb sinds een paar weken een lucky7 via www.minibikebrothers.nl maar hij start heel slecht.
Een paar dagen geleden heb ik gebeld en ze wouden niks doen maar toen ik hem eindelijk aan de praat kreeg viel hij weer zo als gewoonlijk uit dus ik haalde me bougie deruit en hij was helemaal zwart! Ik weet dat ik een kleinere sproeier moet maar waar haal ik die vandaan? ik heb al de gasnaald afgesteld. Maar als de sproeier tegroot is dan hoord ie tog nog wel te starten? Nu doet hij helemaal nix meer :(
een klein detail... minibikebrothers verkopen geen lucky 7's ;) voor zover ik weet en op hun site heb gezien.
maarja suc6 met je bike
Gast

Bericht door Gast »

Je bougie schoonmaken, evt een andere neemen. En de bougiedop er strak op doen. Deze wil nog wel eens slecht concact maken.
Verder wat met je choke spelen, want mijne moest ie helemaal naar beneden staan.
Gast

Bericht door Gast »

van welk merk sproeiers raden jullie me aan? is er een verschil? en de bougie? ik heb een superminibike met powerfilter en snelle uitlaat moet ik zo een race bougie aanschaffen?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Sproeier maakt geen drol uit, bougie eigenlijk ook niet maar NGK is wel goed.
Gast

Bericht door Gast »

dus zijn scootersproeiers hetzelfde? of van brommer?
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

licht aan je type carberateur denk ik :roll:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Jah ligt aan je type, maar in je standaard carburateur zit een verlengstukje nog in ook.
Gast

Bericht door Gast »

ik ga wel ff naar de zaak zelf toe bedankt allemaal! :D
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb bougie: Champion CJ8.
(Wel ff je oude onderdelen meenemen naar de brommerwinkel, want als je zegt "Chinese minibike" weten ze ook niet wat je moet hebben.)
Gebruikersavatar
ertoes
forum gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 07:44
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ertoes »

Al geprobeerd te starten zonder de choke dicht te zetten en van te voren
je stationair naar RECHTS te draaien? als je je gasnaald versteld, clippie
naar de onderste stand (dus meer benzine) moet je ook je stationair
naar rechts draaien.......

Ik moest de mijne zeker 1,5 slag naar rechts draaien voordat hij normaal
aan ging en bleef lopen.

suc6
alexie

Bericht door alexie »

\:D/ hallo. ik heb het zelfde probleem gehad en er bleek in mijn caberateur een soort spons te zitten.
tussen het lucht filter en de caberateur.
heb deze verwijderd en loopt als een jeweetwel.
check gelijk even of je membraam goed sluit want ander gooit hij steeds iets benzine terug je filter in en heb/krijg je hetzelfde probleem.
succes
Gesloten