remmen werken niet/niet goed

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

remmen werken niet/niet goed

Bericht door Gast »

hoi ik heb een chineesje alleen mijn remmen doen het niet goed...
hij remt echt haast niet wat best irritant is.. ik heb al de 'draad' geprobeerd strakker te zetten maar dat lukt niet en het handvat aan die schroefjes gedraait maar dat helpt ook niet.. ...
ik weet dat er meer topics zijn over remmen maar die zijn allemaal over : de remschijven worden heet of dat de rem klauw is afgebroken en zo probleempje ben ik niet tegen gekomen..
later...
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Misschien vette remschijven (blokken)? Waardoor hij doorglijd. Anders nieuwe remklauwen en remschijven kopen...

Groet

AE
ganta

Bericht door ganta »

er zit zo'n grijs draai knopje op je remblok gedeelte
probeer het daar een mee :)
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Druk eens dat hendeltje van de rem naar boven zodat hij remt. Remt hij dan wel sterk af? Zo niet dan zit daar het probleem. Maar waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van je kabel strakker trekken.
Je moet dus eerst al die stel dingetjes op je handvat naar binnen draaien en dan maak je op je rem het schroefje waar je remkabel doorheen gaat wat losser. Dan trek je de kabel er een stuk doorheen en daarna zet je de schroef weer vast. Dan kun je hem met die stelschroeven op het handvat nog wel wat strakker zetten.
Gast

Bericht door Gast »

ik had dat probleem ook.. je moet zorgen dat als je langs je remschijf kijkt het binnenste remblokje tegen de schijf aan staat..er hoeft ook maar 1 blokje op de schijf wordebn gedrukt. wat je ook kunt doen is even een bus remreiniger halen. even erop spuiten en hij remt als de beste

broet bezzl
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Re: remmen werken niet/niet goed

Bericht door antonie »

brookhuis_1 schreef:hoi ik heb een chineesje alleen mijn remmen doen het niet goed...
hij remt echt haast niet wat best irritant is.. ik heb al de 'draad' geprobeerd strakker te zetten maar dat lukt niet en het handvat aan die schroefjes gedraait maar dat helpt ook niet.. ...
ik weet dat er meer topics zijn over remmen maar die zijn allemaal over : de remschijven worden heet of dat de rem klauw is afgebroken en zo probleempje ben ik niet tegen gekomen..
later...
op je remklauw zit het hefboompje waar je kabel aan vast zit.
waar het hefboom scharniert zit een zeskantmoer waar ook nog een binnenzeskant in zit.
moer iets los draaien en dan met een inbussleutel het inbusje indraaien tot je wiel zwaarder begint te draaien,dan de inbus iets uitdraaien tot het wiel weer vrij loopt,moer weer aandraaien.
hierna weer je kabel afstellen,en daarna moet hij weer goed remmen.
dit geldt voor de achter en voor rem.
Afbeelding
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Precies, dat bedoelde ik ook :) Maar dit is way duidelijker.
Gast

Bericht door Gast »

ganta schreef:er zit zo'n grijs draai knopje op je remblok gedeelte
probeer het daar een mee :)
Dat knopje heb ik gisteren ook ontdekt.
Er zat heeeel veel speling op de remklauw, en door aan dat knopje te draaien had ik de indruk dat de speling verminderde.
Maar is dit ook waar het knopje voor gemaakt is?
Want ik lees hier nog een andere uitleg om de remmen strakker te maken.
Gesloten