paar probleempjes benzine lekt...valt uit... rijdt zachter..

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je blok is meer ingereden en wil dan andere verhoudingen en hoeveelheden benzine hebben. Het luchtfilter is wel de moeite waard om af en toe even schoon te maken. Dat starten moet je even regelen met de stationair schroef.
RunnerX

Bericht door RunnerX »

met wat maak je die normaal zuiver?
'k ben eerder aan't denken om een bocht te maken en daar een grote schuimfilter op te plaatsen.

momenteel heb'k nog steeds hetzelfde probleem, 't lijkt me dat ie dat alleen heeft als die warm is. want als'k em ff stilleg is het beter.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Wasbenzine of terpetine. Gewoon even in bakje met dat spul leggen en beetje in knijpen en dat soort dingen.
RunnerX

Re: ...

Bericht door RunnerX »

Xigh schreef:Wasbenzine of terpetine. Gewoon even in bakje met dat spul leggen en beetje in knijpen en dat soort dingen.
is een kelkje dus gaat niet hé

maar'k heb die gisteren met gewone benzine uitgespoeld.
RunnerX

Bericht door RunnerX »

mja nog steeds 't zelfde probleem, 'k morgen het pinneke eens 1 gleufje terug steken, is't dan nog nie beter ga'k raad vragen bij die manne van pocketbike op kartbaan hasselt
RunnerX

Bericht door RunnerX »

wel 't is opgelost.

reden?

wel ik heb nu de gasnaald 1 pinnetje meer omlaag staan dan standaard.

nu blijkt dat als ik de luchttoevoer op half zet tot bijna dicht, dat DAN de choke afstaat en niet andersom.
waarom is er bij koude start dan meer lucht nodig?
'k heb dus altijd gereden met choke op(max luchttoevoer)

ook m'n mengeling was slecht.
voor in te rijden had ik een mengeling van 1/27-28(ff omgerekend :P ),
ik heb er 2-3 tankjes ingereden. en erna af en toe vol gas bij de lange whieelie's(aangezien dat 't enige is wat'k ermee doe)
ik had er ineens een 10 liter bus mee gevult, dus dacht ik tjah, dan rijd ik maar wat langer met de "inrij-naft", niet goed dus.
blijkbaar mag ik gerust 1/50 ermee rijden(volsyntetische castrol olie), ik heb m'n tankje leeggelaten en de 10 liter bus weer gevuld en er nu een mengverhouding van 1/45 ingedaan.

dit in combinatie met de choke werkt goed, hij bolt weer redelijk lekker, alleen de topsnelheid is !CENSUUR!(40km/h), ma tjah wat doe je eraan :roll:

mss dat ik eens ga proberen om de gasnaald hoger te zetten (1 boven standaart ipv nu 1 eronder), en dat in combinatie met meer lucht toelaten, lukt het niet dan doe'k het weer zoals het nu is.


er is nog 1 probleempje: en dat is dat als ie te warm word, dat die toch weer slecht begint te lopen(maar nu houd die't veel beter uit als ervoor).
maar dat zal wel normaal zijn zeker?
als je de hele tijd tegen zo'n lage snelheid whieelie's zit te doen, heeft die weinig rijwind.
voor dit een heel klei nbeetje te verbeteren ga'k het voorste spatbord bewerken, aangezien die alle wind die tegen het blok kan komen opvangt.
zijn er nog dingen die'k ervoor kan doen? ventilatortje ofsow?


ahja, nog 1 PROBLEEM:
waar kan ik 12,5 inch bandjes vinden?????
'k wil er binnenkort eens mee op de kartbaan, en met noppenbandjes is dat niet aangeraden, héhé :shock:
of denken jullie dat'k er beter ineens ander velgen inprop?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Denk dat je met een crosser de kartbaan niet op mag, zijn toch iets groter dan de race modellen. Weet het niet zeker hoor!

Groet

AE
RunnerX

Bericht door RunnerX »

'k heb een vraagje, ik heb net ontdekt dat er een dikwandig busje in m'n uitlaat zit.
Afbeelding
zoals je op de foto ziet, zit het bol gedeelte rechtstreeks op de cilinder, heeft het busje hier dan nut bij of eigenlijk niet?

ik heb het busje nu veel groter open gemaakt, dus een grotere uitlaat(ervoor kreeg je je pink er nog niet in), en 'k merk wel een verschil in vermogen , veel beter.
maar ik weet niet wat resultaat het geeft als ik het gehele busje eruit haal, volgens mij kan dit geen kwaad, en is het enkel verbeterend.
want hinderd dit ook niet de tegendruk?
Niek

Bericht door Niek »

Hoe heb je dat geflikt groter maken doe ik dat ook ff
RunnerX

Bericht door RunnerX »

Niek schreef:Hoe heb je dat geflikt groter maken doe ik dat ook ff
met een dremel, boormachien en boren, en veel zweet.

maar ik wil weten of ik het busje er volledig uit mag doen...
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

In Scooters zitten ook vaak busjes met een kleinere diameter dan de pijp zelf, dit werkt als begrenzer dus zal hij als het busje weg is wel harder lopen.

Let wel dat je het mengsel misschien ook wat rijker moet afstellen, anders krijg je een vastloper :roll:
RunnerX

Bericht door RunnerX »

ik kan blijkbaar maar de helft van de lente van het busje weghalen, aangezien dit vast zit aan een deel van de las, dus 'k ga het binnenkort nog wat verder uithalen.

ik wou in m'n spatbord, en aan m'n koppeling enzo wat luchtopeningen halen voor een betere koeling, maar ik krijg m'n koppelingshuis er niet uit, dit is toch gewone schroefdraad dacht ik, niet?
Niek

Bericht door Niek »

Bij de crossers zit het wat moeilijker maar zitten euh... iets van 8 misschien meer schroeven... Die allemaal losdraaien En dan iets kracht zetten...
Gesloten