Chinees/sendai aikido/v-racer extreme sport

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Chinees/sendai aikido/v-racer extreme sport

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik ben dus 13 jaar uit België en wou overlaatst een minibike kopen, mijn ouders vonden het toen goed omdat ze foto's hadden gezien van kinderen die eropzaten we zijn toen ook eens gaan kijken in het kartcentrum van Meeuwen waar een chineesje van 300€ te koop is en heb er ook eens mogen opzitten, allemaal goed tot me ouders van iemand die al 25 jaar met motors bezig is gepraat hebben en die een minibikje van 3000€ heeft en hij zegt dat die chineese dingetjes levensgevaarlijk zijn omdat ze zo onstevig zijn dat je overkop kan gaan enzo, nu mag het dus niet meer :( nu was mijn vraag of de sendai aikido en de v-racer extreme sport van betere kwaliteit en veligheid zijn dan die merkloze chineesjes, in de hoop hier mijn ouders mee te overtuigen :cry:
Gast

Bericht door Gast »

Als je gewoon met een chinees omgaat is er niets gevaarlijks aan hoor. Dan is hij net zo gevaarlijk als een Blata of Polini. Als je gaat rijden op een kartbaan moet je toch bescherming aan hebben. En als je valt met een blata of je valt met een chineesje (op zelfde snelheid) bezeer je je even hard hoor. Het is alleen wel zo: bij een chineesje gaat er vaker wat stuk dan bij een fabrieksbike. Dus je zult best wel eens een keertje wat dingen nieuw moeten kopen.

En wanneer je heel slordig met je bike om gaat, dus bijvoorbeeld stunts gaat uithalen enzo dan heb je wel kans dat je frame breekt dus dat moet je gewoon niet doen ;)
Gast

Bericht door Gast »

oke helm/pak heb ik al van de quad van me vader :P maar is een sendai aikido over het algemene steviger dan een merkloos chineesje? (remmen, pullstarter, ...) want het komt precies ook veel voor dat die chineesjes niet meer willen starten?
Gast

Bericht door Gast »

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=5963 kijk daar eens. Daar staat heel veel informatie over de chineesjes. Ik geloof dat een aikido iid een steviger frame heeft. Maar je betaalt wel het dubbele. En van dat geld kan je ook wat opvoer spullen kopen en een mogelijke reparatie als je een imitatiechinees koopt ;)
Gast

Bericht door Gast »

beadnkt voor je reacties, ik ben niet van plan er aan te sleutelen enzo maar denk dat ik dan nog eens a.d.h.v deze thread me ouders te overtuigen dat ik de aikido mag kopen :)
ganta

Bericht door ganta »

DragonX schreef:beadnkt voor je reacties, ik ben niet van plan er aan te sleutelen enzo ...
sleutelen zul je sowieso moeten met china bikes :)
er gaat BIJNA bij alle bikes wel iets kapot.
sommige hebben geluk en hoeven niet te sleutelen, anderen moeten om de week weer wat vervangen/maken :)
Gast

Bericht door Gast »

Helaas... me ouders vinden het nog steeds niet goed door die eene persoon :cry: me vader zegt: stel nu dat je rijdt en je knijpt je rem over en vliegt overkop op je nek? ik zeg hem dan dat je die remmen niet zomaar over knijpt maar is het eigenlijk wel zo dat je ze niet zomaar overknijpt? :? nu begin ik ook te twijfelen :?
Gast

Bericht door Gast »

als je zoveel twijfelt (wat eigenlijk overdreven is) NIET kopen dan.
je moet het niet zo bekijken als jij op dit moment doet. als ik buiten loop kan ik ook onder een auto terecht komen, ook erg gevaarlijk :D
Gast

Bericht door Gast »

ik denk het niet me vader wel hij zegt dat alles van die pocketbikes van 300 euro levensgevaarlijk is en dat de kettin er alle momenten afvliegt, dat je hem niet meer kan starten, de remmen kapotvliegen enzo.... ik wil hem nog altijd dolgraag :P
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je papa is bezorgt om je, das ook wat waard. M'n ouders wilden ook niet dat ik er een kocht, te gevaarlijk enzo, maar ik heb hem uiteindelijk gekocht toen ze weg waren en hem op het goeie moment laten zien. Ze vinden het nu niet meer zo'n probleem.
Verschil is wel dat ik 18 ben en jij 13.
Gast

Bericht door Gast »

dus ik moet nog 5 jaar wachten? :cry: tegen die tijd was ik van plan een ducati 999 te kopen :P
wevie666

Bericht door wevie666 »

Er is een keer een topic geweest hoe je je ouder kan overhalen :lol:

Zoek maar ff op het forum!
Gesloten