Welke olie gebruiken jullie?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Neluhz

Bericht door Neluhz »

daar is al een discussie over, maar het is echt niet zo dat je er veel harder door gaat.
je motor wordt er wel schoner, en zuiniger van, dus misschien dat dat wat scheelt, maar het zal echt geen km/h oplevere hoor.
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat "ons blok" het niet eens aan kan :wink:
als mijn pa in zijn auto euro98 gooit voelt hij het wel als een builtje oprijd :idea: maja meer pk's zal het niet worden :?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Nou, ik kan je melden dat V-Power echt super rijdt, Bike start ook veel beter!
Gebruikersavatar
jurre46
forum gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 18:24
Locatie: Hilversum/Mantgum

Bericht door jurre46 »

als je toevallig een keer in duitsland komt dan zou ik gewoon een vragt van die olie kopen :wink:

mvg

jurre46
----------------------------------------------------
Geen minibike meer..
----------------------------------------------------
Rolluf

Bericht door Rolluf »

Hmmmz ik heb de Texaco Motex 2T X (aanbevolen voor motorfietsen met tweetaktmotoren, zelfs voor gebruik tijdens races. Ook geschikt voor kettingzagen.)

erin gegooid, loop ik nu het risico dat het misgaat? (nog maar 1x op gereden en er daar nog geen last bij gehad) Of kan ik hier gerust op blijven rijden...

Is niet 100% synthetisch
edgo

welke olie ?

Bericht door edgo »

Het beste zijn de volsynthetische 2takt oliën maar als deze te duur zijn kun je ook semi-synthetische olie gebruiken of de gewonere 2takt olie,als je in ieder geval maar zorgt voor een smering,gewoon 1:50 zou ik niet doen!Dan is zelf mengen nog altijd beter al pak je de goedkoopste 2 takt olie :wink:
Ice-Biker

Re: welke olie ?

Bericht door Ice-Biker »

nuja het is meschien uur maar wel goed.
ik gebruik castrol tts
full synthetische.
die ruikt nog goed als ik paseer plus hij geeft een mooie smeering aan mijn celinder.
het kost meschien ook wel meer maar ik denk en ben bijna zkr de meeste dit dan wel kopen.
ik geloof voor deze dat ik 24 € betaal voor 1 liter .
nuja ieder zijn idee hé
edgo

Re: welke olie ?

Bericht door edgo »

Ice-Biker schreef:nuja het is meschien uur maar wel goed.
ik gebruik castrol tts
full synthetische.
die ruikt nog goed als ik paseer plus hij geeft een mooie smeering aan mijn celinder.
het kost meschien ook wel meer maar ik denk en ben bijna zkr de meeste dit dan wel kopen.
ik geloof voor deze dat ik 24 € betaal voor 1 liter .
nuja ieder zijn idee hé
Ja je hebt gelijk ik gebruik zelf ook de castroll tts alleen betaal ik iets minder 18€.Maar de vraag was als je daar niet genoeg geld voor hebt wat dan te doen met de smering!
Rolluf

Bericht door Rolluf »

Nahjah had niet zozeer met geld te maken...maar die klootviool zei van de texaco zei dat dit prima kon (toen ik hier op het forum iedereen over 100% synth hoorde reppen)

Ik smeer nu nog 1:25...Maar ik begrijp dat deze texaco 'troep' de bike niet kan vernielen? Want ja dan is de keuze snel gemaakt om alsnog een fles castrol tt te halen
edgo

Bericht door edgo »

Rolluf schreef:Nahjah had niet zozeer met geld te maken...maar die klootviool zei van de texaco zei dat dit prima kon (toen ik hier op het forum iedereen over 100% synth hoorde reppen)

Ik smeer nu nog 1:25...Maar ik begrijp dat deze texaco 'troep' de bike niet kan vernielen? Want ja dan is de keuze snel gemaakt om alsnog een fles castrol tt te halen
Die van texaco hoeft niet slecht te zijn zo'n kettingzaag wil ook nogal wat toeren maken maar een synth hecht zich als het ware met een filmpje aan de onderdelen en worden dus beter beschermt.Dus als deze van de texaco op is gewoon het beste overstappen naar 100%synth :!:
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Waarom koopt iedereen van die super dure olie??

Er zijn ook hele goede goedkopere alternatieven.

Niels
Rolluf

Bericht door Rolluf »

Doen we dat, is ook het handigst :D

Dank voor de snelle antwoorden
Rolluf

Bericht door Rolluf »

Bij de halfords was die tts ook maar 10,95

Das precies een euro duurder dan die half synthetische texaco troep
Gast

nog goedkoper

Bericht door Gast »

:-$ Ik heb bij de plaatslijke scootershop maar 7euro,70 betaald voor de Castrol TTS (ltr) en als je 2 flessen kocht dan koste ze nog maar 14euro samen :lol: Ik smeer nu 1/35 en geen blauwe pluim achter bikeje aan :wink:
edgo

Re: nog goedkoper

Bericht door edgo »

Crxje schreef::-$ Ik heb bij de plaatslijke scootershop maar 7euro,70 betaald voor de Castrol TTS (ltr) en als je 2 flessen kocht dan koste ze nog maar 14euro samen :lol: Ik smeer nu 1/35 en geen blauwe pluim achter bikeje aan :wink:
Nou het wordt dadelijk nog de moeite dat ik naar Heerlen rijdt voor een voorraadje olie, toch maar niet ik kom van Tilburg en dat is voor Nederlandse maatstaven een behoorlijk eindje van elkaar. Maar het scheelt wel veel, ik zal hier eens beter gaan shoppen.
Plaats reactie