Minibike Start Niet Meer !!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Bury

Minibike Start Niet Meer !!!

Bericht door Bury »

hey de dag voordat de minibike niet startte startte hij wel maar toen ik hem wou starten staarte hij neit

wat is de oorzaak ik heb alles gedaan benzine eruit gehaald
benzine filter schoongemaakt
bougie vonkt

iemand een idee :(
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Re: Minibike Start Niet Meer !!!

Bericht door mini-biker15 »

Bury schreef:hey de dag voordat de minibike niet startte startte hij wel maar toen ik hem wou starten staarte hij neit

wat is de oorzaak ik heb alles gedaan benzine eruit gehaald
benzine filter schoongemaakt
bougie vonkt

iemand een idee :(
heb je de benzine er wel weer terug in gedaan? :lol:
wilt weer een minibike :P
Bury

Bericht door Bury »

ja dat heb ik gedaan maar hij start nog steeds niet

kan iemand aub wat zeggen
iemand een goed idee

ik heb hem weer nodig :(
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Komt er wel benzine naar de cilinder?
Dit kun je zien wanneer je de bougie schoonmaakt. deze er weer in doet. Dan probeer je hem te starten en kijk je of de bougie nat is.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Bury

Bericht door Bury »

:roll: dat moet is gaan kijken

en als hij niet nat wordt wat gebeurt er dan of wat moet ik dan doen
Gast

Re: Minibike Start Niet Meer !!!

Bericht door Gast »

Bury schreef:hey de dag voordat de minibike niet startte startte hij wel maar toen ik hem wou starten staarte hij neit

wat is de oorzaak ik heb alles gedaan benzine eruit gehaald
benzine filter schoongemaakt
bougie vonkt

iemand een idee :(
heb je je bezinekraantje wel open? lol

beschien zit er wel iets in je slangejte vast blaas er ff doorheen
Rietkerk-Tuning

Bericht door Rietkerk-Tuning »

miss je vlotter van je carbrateur blijfee hange??
check dat maar is na
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Als de bougie niet nat wordt moet je gaan kijken naar de carburateur. Zeker weten dat hier dan iets aan mankeert. Evn goed kijken naar de ingang vlotter e.d.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Bury

Bericht door Bury »

:? ik heb helemaal geen verstand van de carburateur
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Das helemaal niet moeilijk. Gewoon uit elkaar halen en goed onthouden hoe je hem uit elkaar hebt gehaald. Maak desnoods fotos. Belangrijkste is dat je je vlotter checkt, dat bakje onder je carb. Die draai je eraf, kijk of je vlotter los zit en of er benzine in de vlotter zit. Dan draai je het benzinekraantje eraf en kijkt of deze goed doorloopt. Als er benzine in je vlotterkamer zit dan loopt het kraantje in ieder geval goed door. Kan zijn dat het rubbertje van je benzinekraan kapot is. Kijk naar je membraanplaatjes, maak deze droog, zootje weer dichtbouwen en kijke oftie start. Zoniet kijk dan weer ff naar je membraanplaatjes of deze nat zijn, zo ja dan loopt je carb goed door, zo niet dan niet en ligt het probleem bij je carb. En kijk of je bougie goed vonkt. Kan zijn dat dze wel vonkt maar dattie niet krachtig genoeg is om in de kamer te vonken. Dus nieuwe bougie.

Succes
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

AngelEyes schreef:Das helemaal niet moeilijk. Gewoon uit elkaar halen en goed onthouden hoe je hem uit elkaar hebt gehaald. Maak desnoods fotos. Belangrijkste is dat je je vlotter checkt, dat bakje onder je carb. Die draai je eraf, kijk of je vlotter los zit en of er benzine in de vlotter zit. Dan draai je het benzinekraantje eraf en kijkt of deze goed doorloopt. Als er benzine in je vlotterkamer zit dan loopt het kraantje in ieder geval goed door. Kan zijn dat het rubbertje van je benzinekraan kapot is. Kijk naar je membraanplaatjes, maak deze droog, zootje weer dichtbouwen en kijke oftie start.

Succes
ofwel draai je vlotterbakje eraf kijk of er benzine in zit en zet je benzine kraan open (zonder vlotterbakje erop) en kijk of er benzine uit je carb. stroomt :wink:

kijk ook direct ff of je als je je vlotter naar boven duuwt er dan geen benzine meer uitkomt
Gast

Bericht door Gast »

He meneer Rietkerk-tunig

Ik heb waarschijnlijk ook iets met de vlotternaald, kun je er iets aan doen dat dat goed blijft zitten en hoe zet je dat goed in elkaar????

:?:
Gesloten