Chinees (goedkoop) opdrijven

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Chinees (goedkoop) opdrijven

Bericht door Gast »

Ik wil hem wat harder laten gaan zonder er echt veel aan uit te geven aangezien ik volgende zomer een watergekoelde zou willen kopen.

Ik kan goedkoop (inkoopprijs zowat) aan volgende zaken komen:

1) racekoppeling
2) rocket key
3) voor/achter tandwiel
4) carbon race membraan

Ik wil hem vooral rapper laten optrekken, topspeed ben ik vrij tevreden van maar mag ook ietsje omhoog.

Wat neem ik best of welke combinatie levert het beste resultaat op?
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

neem ze allemaal weet je zeker dat het goed zit :wink:
wilt weer een minibike :P
Gast

Bericht door Gast »

jah , allemaal bij elkaar kom je met de winkel prijs wel rond de 100 euro, als jij zegt dat dat echt zoveel scheelt...

als je dat allemaal doet zal hij zeker feller worden :!: :wink:
Baan

Bericht door Baan »

Als je sneller wilt optrekken zou ik een race koppeling halen.
Dan grijpt hij bij een hoger toerental aan en heeft hij dus meer koppel
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Als je rapper wilt optrekken moet je wat doen aan je tandwielverhoudingen, zowel voor als achter. Dus.. hoe kleiner het achtertandwiel hoe hoger de top (waar je niet veel om geeft) maar hoe lager de trekkracht. Hoe groter het achtertandwiel, hoe lager de top en hoe hoger de trekkracht! Dus met achtertandwiel 78 behaal je een hogere trekkracht. Dan kan je ook je voortandwiel nog aanpassen! Voor nog meer trekkracht! Een groter voortandwiel laat je bike harder lopen op top, maar de acceleratie neemt af, dus voor zou ik een 6-tander zetten. Geloof dat de beste verhouding is: voor 6-tands, achter 74-tands.

Tja en verder, als je dan toch die spullen goedkoop kan krijgen zou ik ze er alle vier opknalle. Miss nog een sportluchtfilter erbij!

AE
Gast

Bericht door Gast »

Sportluchtfilter heb ik al steken :)

Begrijp ik het nu goed:

Achteraan
Groter tandwiel: rapper trekken, lagere top
Kleiner tandwiel: trager trekken, hogere top

Vooraan
Groter tandwiel: trager trekken, hogere top
Kleiner tandwiel: rapper trekken, lagere top

Dus gelijk welke ingreep je doet op gebied van tandwiel, het gaat ten koste van iets anders?
Gast

Bericht door Gast »

ja daar komt het op neer...dan is het enkel aan jou om jouw ideale combinatie te bepalen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Rocket key, membraan en racekoppeling zorgen hoofdzakelijk voor beter trekken, right?

Dan neem ik mss beter op gebied van tandwiel iets wat me een hogere topspeed geeft?
Gast

Bericht door Gast »

wrm denk je dat al die stuntrijders van die groote achter tandwiele hebbe sommige bijna net zo groot als de wiel zelf :P gwn voor trekkracht hun speele gwn op het achterwiel :p maar ik heb veel filmpjes dat ze gwn de stationer toeretal omhoog gooie dat ze op het achterwiel rijde zonder hande en door rijde met de toere van het statione toeretal en als ze achterover drijge te valle gwn tege tikke met voetrem of 2de hand rem (achterrem) srry voor effe oftopic maar vind het wel leuk om aan mense te vertelle !
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Naja, rocketkey, racekoppeling en racemembraan verhogen ook je top! Dus dan zou ik mbt je tandwielverhouding deze zo zetten dat je lekker trekt maar ook wat doet aan je top. Zorg er dan ook voor dat je ketting strak staat. Ongeveer 1 tot 1,5 cm speling.
Gesloten