krassende voorschijf

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

krassende voorschijf

Bericht door Gast »

ik heb mn v-racer pasd binne maar bij de klauw kan je aan zoon ding draaie dat de klauw beweegt maar je hoort de schijf steeds erlangs krasse :S het iemand hier ervaring mee of dat mag
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb dat ook, er zit op je remblok een grote schroef die moet je er iets uitdraaien dan zitten ze niet meer tegen elkaar aan.

Het vervelende alleen bij mij is dat hij al helemaal op z'n verst staat uitgedraaid en dattie nog steeds tegen elkaar aan komen...:(
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

v-racer, Wil jij voortaan ff letten op je taalgebruik!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

ik heb dat ook
maar volgens mij hoord dat want bij een auto loopt de schijf ook altijd aan
groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gast

Bericht door Gast »

Het scheeld alleen wel een beetje op de snelheid dan! En bij mij loopt ie wel heeeel erg aan hoor hahah da's niet echt normaal lijkt me
wevie666

Bericht door wevie666 »

Haal je remklauw los en maak de remmetjes even schoon met remmenreiniger. Helpt dit niet pak dan een schuurpapiertje en schuur de blokjes licht op.

Bij mij doet dit altijd wonderen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ok bedankt... heb ik mooi wat te doen in de herfstvakantie :D
wevie666

Bericht door wevie666 »

Normaal doe je dit een kwartiertje :wink:

Maar succes ermee!
Gast

Bericht door Gast »

wevie666 schreef:Normaal doe je dit een kwartiertje :wink:

Maar succes ermee!
Misschien als je 2 grote linkerhanden hebt :lol:.
Gast

Bericht door Gast »

Haha ja okej ik heb in principe geen 2 linkerhanden hoor zeker niet voor een 14 jarige maar als ik eenmaal 1 ding ga repareren dan ben ik de hele middag bezig met allerlei dingen! Remblokje schuren, minibike van binnen helemaal schoonmaken, kappen schoonmaken, carb moet nog afgesteld worden, remmen moeten opnieuw afgesteld worden, ik wil eigenlijk een groter achtertandwiel en noem maar op ;)
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

dus het hoordt dat je je remschijf een beetje hoort en dat hij een beetje aanloopt
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
Gast

Bericht door Gast »

Nee,

Je hoort hem niet te horen..
Gast

Bericht door Gast »

Bram_Snoek schreef:dus het hoordt dat je je remschijf een beetje hoort en dat hij een beetje aanloopt
Nee ding hoort gewoon vrij te lopen maar aangezien kwaliteit van die dingen niet van het je is en het niet allemaal superpassend is kan het wel eens gebeuren dat hij heel lichtjes aanloopt.
Gast

Bericht door Gast »

Bram_Snoek schreef:ik heb dat ook
maar volgens mij hoord dat want bij een auto loopt de schijf ook altijd aan
groetjes Bram
Als je schijven af en toe aanlopen bij een auto heb je kromme remschijven, en dat is niet goed(dat kun je ook merken aan trillingen in het stuur bij het remmen).
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Dattie kraakt, KAN zijn omdat je schijf krom is..ik heb mijn 911 schijfjes ook krom geremt...

klap met de hamer deed wonderen (rubber hamer)...

Zorg dat je draaiende/schuivende remdelen goed ingevet zijn met kopervet.. (normaal vet verbrand als de klauw warm word, heeft geen zin dus)...

Alles goed monteren, blokjes licht opschuren en de schijf + blokjes goed ontvetten...

Goodluck
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gesloten