problemen cilinder v racer

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
blanco220

problemen cilinder v racer

Bericht door blanco220 »

Ik heb mijn blok open liggen.Het is gewoon schandalig.Het slotje van de zuigerveer loopt juist in het midden van een inlaat poort.Hierdoor is mijn slotje afgebroken.Hierdoor gebeuren vele vastlopers bij de v racer.Mijn blokje gelukkig open gedaan.Nog een schandalig ding in de cilininder bij warmte van de cilinder en zuiger zet het gleufje van de uitlaatpoort uit.Stuk cilinder dat het uilaatpoort in 2 deelt.Gevolg weer vele vastlopers.Ik heb gehoord van iemand op dit forum dat als je 4 gaatjes van 1.5 mm telkens 2 mm onder elkaar boort dat deze probleem is opgelost wegens meer koeling.Deze gaatjes zijn op de zuiger juist in midden van de uitlaartpoort.Zodat deze gaatjes overeenkomen met de cilnderwand tussen de uitlaatpoort.(scheiding van de uitlaatpoort).
maar hoe zit het met de eerste probleem iemand een antwoord.piston omdraaien
is geen oplossing dan kloppen je poorten niet meer.
groeten
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Het mag dus nooit zo zijn dat je slotjes in een poort vallen, dan rij je ze altijd eruit.

Uhm, zuiger omdraaien en kijken waar dan de slotjes zitten. En anders toch even gaan kijken voor een zuiger waar de slotjes op de juiste plek zitten.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Re: problemen cilinder v racer

Bericht door mille »

blanco220 schreef:Ik heb mijn blok open liggen.Het is gewoon schandalig.Het slotje van de zuigerveer loopt juist in het midden van een inlaat poort.Hierdoor is mijn slotje afgebroken.Hierdoor gebeuren vele vastlopers bij de v racer.Mijn blokje gelukkig open gedaan.Nog een schandalig ding in de cilininder bij warmte van de cilinder en zuiger zet het gleufje van de uitlaatpoort uit.Stuk cilinder dat het uilaatpoort in 2 deelt.Gevolg weer vele vastlopers.Ik heb gehoord van iemand op dit forum dat als je 4 gaatjes van 1.5 mm telkens 2 mm onder elkaar boort dat deze probleem is opgelost wegens meer koeling.Deze gaatjes zijn op de zuiger juist in midden van de uitlaartpoort.Zodat deze gaatjes overeenkomen met de cilnderwand tussen de uitlaatpoort.(scheiding van de uitlaatpoort).
maar hoe zit het met de eerste probleem iemand een antwoord.piston omdraaien
is geen oplossing dan kloppen je poorten niet meer.
groeten
heb je dit dan zelf wel eens meegemaakt ik rij zelf ook op een v-racer
en heeft nu al een 10 uur op zitten en nog nooit geen problemen mee
gehad en rij soms op banen waar je een halve minuut volgas rijd heb hem pas nog gekontroleerd maar alles zag er nog keurig uit
blanco220

Bericht door blanco220 »

probleem zelf nooit gehad met reden dat ik een tweedehands heb gekocht en nog nooit langer dan een minuut heb kunnen rijden wegens problemen deze blok uit elkaar gehaald en ga ik nu eens goed onder handen nemen.maar heb deze problemen van vastlopers al veel gehoord.
groeten
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

blanco220 schreef:probleem zelf nooit gehad met reden dat ik een tweedehands heb gekocht en nog nooit langer dan een minuut heb kunnen rijden wegens problemen deze blok uit elkaar gehaald en ga ik nu eens goed onder handen nemen.maar heb deze problemen van vastlopers al veel gehoord.

Begrijp ik het goed en heb je deze V-Racer gebruikt gekocht :?: als dat zo is heeft de vorige eigenaar de boel verkeerd gemonteerd, en daar kan je de V-Racer niet de schuld van geven :roll:
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
Gast

Bericht door Gast »

Nee idd..je weet het hele verleden van de bike niet...Kun je moeilijk over oordelen dan lijkt mij...
blanco220

Bericht door blanco220 »

neen de zuiger en de zuigerveer waren juist gemonteerd.Maar het is een algemene probleem van v racer.Ik heb hem uit elkaar gehaald door een kapotte koppakking en heb daarna ook detonatie ontdekt
groeten
Gesloten