BLATA B1 [ECHT OF NEP?]

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

luuky
forum gebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 19:11
Locatie: almelo
Contacteer:

Bericht door luuky »

hallo

ik denk dat ik al weet hoe hij aan deze prijs komt.
er zit namelijk een man in duitsland die vorig jaar failliet is gegaan.
en deze man had veel blata`s op voorraad maar allemaal modellen 2002 en 2003.
hij verkoopt namelijk ook elite 14 modellen maar dat zijn de oude elite 13 motoren maar dan met nieuwe kappen van de elite 14.
dus zodoende kan deze man denk ik zo goedkoop aan de blata`s komen dus pas er mee op het is het oude type cilinder en blok.

groeten luuky

en dat er geen blata`s meerijden in de competitie van de nk`s klopt niet.
er rijden er heel veel.
het blata-import team met drie rijders het raceteam deroue dan reed rico er nog op en zo kan ik er nog wel wat opnoemen zelf rijden wij ook blata.
Laatst gewijzigd door luuky op do 13 okt 2005, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
www.racingteamoostnederland.tk
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ruud schreef:Idd ja blata heeft vele motoren mee rijden in de nk,s en ek,s
Denk even aan de rijders als: scott-stephanie-barry-rienk etc etc.
Scott rijdt inmiddels DM.....

Maargoed !..

Over de Blata

Misschien is het tog het verstandigst iets meer geld neer te tellen en tog de Blata Dealer erbij te pakken...

Veilig, correct en eerlijk
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
luuky
forum gebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 19:11
Locatie: almelo
Contacteer:

Bericht door luuky »

hallo

er zijn vele dealers kijk op de site www.blata-import.nl en onder dealers vind je er genoeg.

groeten luuk
www.racingteamoostnederland.tk
schroefje

Bericht door schroefje »

Ik heb contact met de importeur en hij schreef mij dit mailtje:

Beste ******

Afgelopen jaren hebben wij veel ervaring opgedaan met onze Blata Origami rijder Rienk van der Weide.
Mede door zijn ervaring met de Blata Origami B1 hebben wij als importeur, in samenwerking met de
Blata fabriek speciaal voor de Nederlandse competitie een Blata Origami B1 Kit uitgebracht.
Het motorblok is anders dan de 10,5 pK. Verder is het frame aangepast.
Deze originele Blata Origami's worden alleen maar geleverd door originele Blata dealers die op onze internetsite vermeld staan.
De prijzen van De Blata Origami B1 is EUR 1.995,00
De Blata Origami B1 KIT EUR 2.450,00

Let op: Er worden op het internet Blata minibikes aangeboden, die waarschijnlijk van oude datering zijn.
( Dus niet met de nieuwste technische verbeteringen )
Ook worden er niet originele Blata minibikes aangeboden ( Chinese kopieën )
* Alleen bij een officiële Blata dealer bent u verzekerd van de juiste levering en garantie.

Voor verdere informatie betreffende dealers of Blata Origami ben ik te bereiken onder
mobilenummer 06-20499474.

Met vriendelijke groet,

KUSTER BLATA IMPORT.
Wim Kuster.


Dus ik koop hem via de dealer maar ik ben ook nog bezig met een STAMAS dus de keuze word weer heel erg moeilijk.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

enu hoezo kan het niet voor die prijs...?
me pa heeft eigen bedrijf... hij verkoopt AED's (doet er niet toe wat het is maar goed) die kosten een godsvermogen... maar hij probeert altijd de goedkoopste er mee te zijn en blata en al die maken het uiterste winst er op net als iedereen die dat zou doen..!!! dus deze man is slim en verkoopt het voor een mindere prijs die aantrekkelijker is dan die bij blata en zo... want zij kopen die ook gewoon heel goedkoop in en ze bedenken hoeveel winst ze er op moeten draaien dus doen ze er nog heeel klein beetje boven op en hebben ze een leuke prijs..!!!
dus het kan echt wel hoor..!!!! en bij blata import of waar dan ook willen ze er rijk van worden bij die andere waarschijnlijk niet gelijk maar kijk als zij er meer verkopen voor die prijs komen ze op het zelvde uit of uiteindelijk heeft hij meer maar goed... ik zou even gaan kijken en alle info vragen...
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

schroefje schreef:Ik heb contact met de importeur en hij schreef mij dit mailtje:

Beste ******

Afgelopen jaren hebben wij veel ervaring opgedaan met onze Blata Origami rijder Rienk van der Weide.
Mede door zijn ervaring met de Blata Origami B1 hebben wij als importeur, in samenwerking met de
Blata fabriek speciaal voor de Nederlandse competitie een Blata Origami B1 Kit uitgebracht.
Het motorblok is anders dan de 10,5 pK. Verder is het frame aangepast.
Deze originele Blata Origami's worden alleen maar geleverd door originele Blata dealers die op onze internetsite vermeld staan.
De prijzen van De Blata Origami B1 is EUR 1.995,00
De Blata Origami B1 KIT EUR 2.450,00

Let op: Er worden op het internet Blata minibikes aangeboden, die waarschijnlijk van oude datering zijn.
( Dus niet met de nieuwste technische verbeteringen )
Ook worden er niet originele Blata minibikes aangeboden ( Chinese kopieën )
* Alleen bij een officiële Blata dealer bent u verzekerd van de juiste levering en garantie.

Voor verdere informatie betreffende dealers of Blata Origami ben ik te bereiken onder
mobilenummer 06-20499474.

Met vriendelijke groet,

KUSTER BLATA IMPORT.
Wim Kuster.


Dus ik koop hem via de dealer maar ik ben ook nog bezig met een STAMAS dus de keuze word weer heel erg moeilijk.
Ik vind het een mooi verhaal. Ik zou het zo geschreven kunnen hebben ALS ik BLATA IMPORTEUR was. Ik moet mijn naam toch verdedigen als er elders goedkoper wordt aangeboden. Het klopt wel wat deze heer Kuster zegt maar ik vind hem te veel in de verdediging gaan over een minibike die "misschien" ook een Blata is.

Maar ja dat is mijn persoonlijke mening en gelukkig is die niet voor iedereen hetzelfde :wink: :lol:

Groeten Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Als de prijs een stuk lager is dan die van de (Officiele Importeur ) kocht ik gewoon die goedkoper BLATA , een BLATA blijft een BLATA en zoveel verschil zit er heus niet na die paar jaar.


Merk H&H sports
Omschrijving Origami B1 Geel
Aanvullende informatie Het topmodel van Blata. Het gaat hier om een vloeistof gekoelde ééncilinder tweetaktmotor. Vermogen van de bike is maar liefst 14,3PK!!! bij 12.300 toeren.

* Geschikt voor de fabrieksklasse: modified.

Specificaties bike:
* Vloeistof gekoelde twee-takt ééncilinder motor
* 39,8cc motor
* 14,3PK bij 12.300rpm
* 8.1Nm bij 12.000rpm
* Caburateur: PHVA 17,5 Dell´Orto
* Uitlaat: KIT B1 MODEL 2002* Ontsteking: Contact-less
* Remmen voor: disc brake - disc diameter 162 mm ( 6,3" )
* Remmen achter: disc brake - disc diameter 119 mm ( 4,7" )

Voor nog meer gegevens kunt u ook kijken op de Blata site. www.blata.com

LET OP: Levertijd ongeveer 4 weken.
Laatst gewijzigd door SuperBike op do 13 okt 2005, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

en al zit er verschil in als hij goed rijd en beter is dan een chinees hoezo niet..? als ik een fabrieks NIEUW zou kopen zou ik zelf denk ik die goedkopere nemen...
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik ga ervan uit dat bedrijven bij de BLATA IMPORTEUR moten kopen? :?

Wat uitleg AUB?

Niels
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

tja ik denk dat bedrijven korting krijgen bij de blata dealer... dat is meestal zo... want een bedrijf wil er ook winst op maken en de blata dealer wil ook gewoon nog heeeel wat verdienen.. maar goed.. ik weet het niet allemaal ik DENK dit..
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

SuperBike schreef:Als de prijs een stuk lager is dan die van de (Officiele Importeur ) kocht ik gewoon die goedkoper BLATA , een BLATA blijft een BLATA en zoveel verschil zit er heus niet na die paar jaar.


Merk H&H sports
Omschrijving Origami B1 Geel
Aanvullende informatie Het topmodel van Blata. Het gaat hier om een vloeistof gekoelde ééncilinder tweetaktmotor. Vermogen van de bike is maar liefst 14,3PK!!! bij 12.300 toeren.

* Geschikt voor de fabrieksklasse: modified.

Specificaties bike:
* Vloeistof gekoelde twee-takt ééncilinder motor
* 39,8cc motor
* 14,3PK bij 12.300rpm
* 8.1Nm bij 12.000rpm
* Caburateur: PHVA 17,5 Dell´Orto
* Uitlaat: KIT B1 MODEL 2002* Ontsteking: Contact-less
* Remmen voor: disc brake - disc diameter 162 mm ( 6,3" )
* Remmen achter: disc brake - disc diameter 119 mm ( 4,7" )

Voor nog meer gegevens kunt u ook kijken op de Blata site. www.blata.com

LET OP: Levertijd ongeveer 4 weken.
je moet niet altijd de gegevens geloven die opgegeven worden
heb uitdraaien van de b1 gezien die maar net boven de tien pk uitkomen
en vooral de uitlaat is voor verbetering vatbaar.
luuky
forum gebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 19:11
Locatie: almelo
Contacteer:

Bericht door luuky »

TnTnelis schreef:Ik ga ervan uit dat bedrijven bij de BLATA IMPORTEUR moten kopen? :?

Wat uitleg AUB?

Niels
het klopt dat dealers de motoren bij een importeur moeten kopen anders is een importeur ook niet nodig.
de importeur staat direct in verbinden met de fabriek.

groeten luuk
www.racingteamoostnederland.tk
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

luuky schreef:
TnTnelis schreef:Ik ga ervan uit dat bedrijven bij de BLATA IMPORTEUR moten kopen? :?

Wat uitleg AUB?

Niels
het klopt dat dealers de motoren bij een importeur moeten kopen anders is een importeur ook niet nodig.
de importeur staat direct in verbinden met de fabriek.

groeten luuk
Dus met andere woorden als de importeur de verkoper niet kent, is de soep niet lekker??(deze uitspraak bestaat niet, maar ik wist er geen 1 die wel bestaat :oops: )

Niels
Neluhz

Bericht door Neluhz »

een bike kan best goedkoop zijn, deze man koopt waarschijnlijk restpartijen op enzo, en daarom is hij zo goedkoop.
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

Neluhz schreef:een bike kan best goedkoop zijn, deze man koopt waarschijnlijk restpartijen op enzo, en daarom is hij zo goedkoop.
ja en de importeur wil er ook een paar euro,s aan verdienen vandaar dat hij ook zo boos is op iemand die hem buiten hem om inkoopt want daar verdient hij niets aan :shock:
Plaats reactie