Ketting loopt eraf

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Ketting loopt eraf

Bericht door Gast »

Hallo, ik heb nu al een aantal keer gehad dat mijn ketting eraf loopt, en ik vind dit erg irritant.


Hoe kan ik het beste het wiel van mijn mini-scooter er recht in zetten zodat mijn ketting er niet afloopt'?

Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

Deze vraag hoort eigenlijk in het kleine vragen topic, maar als je kijkt bij je achterbrug... daar zitten 2 kettingspanners op. Die moet je ff aandraaien en dan staat je ketting strakker. Je moet zorgen dat je je ketting (met wat druk) 1.5 cm speling geeft (omhoog 1.5 cm en omlaag 1.5 cm)

De kettingspanners zitten zeg maar op je as en dan achter de stang... beetje moeilijk om uit te leggen :S foto doet wonderen:

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

draai de grote moer los dan kan je mjet die kleine moertje de spanning regele van de ketting zorg voor 1 cm speling !
Gast

Bericht door Gast »

Ketting spannen wil niet zeggen dat het probleem gelijk weg is. Dat kan een reden zijn en is ook de meest voor de hand liggende.

Alleen die chineesje zijn zo krom als een hoepel en daardoor wil de ketting er ook wel eens aflopen. Omdat de ketting niet recht op het tandwiel komt te zitten. Dit zou ik ook goed controleren door je mini op het bokje te zetten en het wiel rond te laten gaan.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ik Denk ook Dat je Wiel Scheef Staat!
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

of er zit een slag in je tandwiel :?

kan ook dat een van die 3 boutjes waarmee je tandwiel vast zit losgedraaid is hebk ook gehad maar was er gelukkig optijd bij :mrgreen:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Ricky_ schreef:Deze vraag hoort eigenlijk in het kleine vragen topic, maar als je kijkt bij je achterbrug... daar zitten 2 kettingspanners op. Die moet je ff aandraaien en dan staat je ketting strakker. Je moet zorgen dat je je ketting (met wat druk) 1.5 cm speling geeft (omhoog 1.5 cm en omlaag 1.5 cm)

De kettingspanners zitten zeg maar op je as en dan achter de stang... beetje moeilijk om uit te leggen :S foto doet wonderen:

plaatje
wat is dat voor minibike?

ziet er niet uit vergeleken met andere chinees
(sorry voor off-topic :oops: )
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

de winter schreef:
Ricky_ schreef:Deze vraag hoort eigenlijk in het kleine vragen topic, maar als je kijkt bij je achterbrug... daar zitten 2 kettingspanners op. Die moet je ff aandraaien en dan staat je ketting strakker. Je moet zorgen dat je je ketting (met wat druk) 1.5 cm speling geeft (omhoog 1.5 cm en omlaag 1.5 cm)

De kettingspanners zitten zeg maar op je as en dan achter de stang... beetje moeilijk om uit te leggen :S foto doet wonderen:

plaatje
wat is dat voor minibike?

ziet er niet uit vergeleken met andere chinees
(sorry voor off-topic :oops: )
is een groter moddel :)
dus normaal zou die moeten een elektrische starter hebben ...
plus is hij zwaarder gebouwd ;
kheb ook zo ene staan maar met lichten klaxon pinkers ...
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet niet, heb hem gevonden op google...
Gesloten