Welke uitlaat het beste???

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie

welke uitlaat is het beste??

1. simonimi
10
43%
2. proma cc
9
39%
3. proma warior
1
4%
4. !CENCUUR! 6p
3
13%
 
Totaal aantal stemmen: 23

puchrider

Welke uitlaat het beste???

Bericht door puchrider »

Hallo

ik heb een athena 70 cc membraam en een dellortho 18 mm carb, welke uitlaat is hiervoor het meest geschikte??

ook vind ik het balangrijk dat ik hem makkelijk pas kan maken op een minibike, iemand tips??
Laatst gewijzigd door puchrider op za 15 okt 2005, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Nummer 1 en 4 zijn hele goede uitlaten alleen niet simpel op minibike te maken, nummer 2 is niks voor 70cc. En nummer 3 ken ik niet.

Niels
derbi master

Bericht door derbi master »

Simonini doet het zeel leuk op dikke 70cc's heb hem der zelf ook ondergehad, pas nog vrij makelijk en goed ook.

Een Proma Warior zijn dikker, en zal idd moeilijker gaan passen.
En probeer der maar aan te komen, is niet zo erg makelijk want ze zijn namelijk uit de producie gegooit.... (meende ik)
Neluhz

Bericht door Neluhz »

simonini, warrior en !CENCUUR! zijn alle 3 goed op 70, maar probeer ze maar pas te maken op een minibike.
blijft de cc over, en die is idd !CENSUUR! op 70.
opmaatje maken/latenmaken, is zeker op een puch de beste optie.
puchrider

Bericht door puchrider »

Neluhz schreef:simonini, warrior en !CENCUUR! zijn alle 3 goed op 70, maar probeer ze maar pas te maken op een minibike.
blijft de cc over, en die is idd !CENSUUR! op 70.
opmaatje maken/latenmaken, is zeker op een puch de beste optie.
maar als ik hem opmaat zou laten maken (voor op een minibike) wat kost dat dan??
ik denk dat je dan voor 120 euro nog niet klaar bent :shock: :shock:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Als je het goed wil doen dan ben je dat zeker kwijt.

Er zijn mensen op het forum, zoals *HANK* die ook een uitlaat hebben laten maken. Misschien hebben zij wel een adres voor je.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

puchrider schreef:
Neluhz schreef:simonini, warrior en !CENCUUR! zijn alle 3 goed op 70, maar probeer ze maar pas te maken op een minibike.
blijft de cc over, en die is idd !CENSUUR! op 70.
opmaatje maken/latenmaken, is zeker op een puch de beste optie.
maar als ik hem opmaat zou laten maken (voor op een minibike) wat kost dat dan??
ik denk dat je dan voor 120 euro nog niet klaar bent :shock: :shock:
denk het wel, luc foekema maakt uitlaten, ontwerp kost 10 euro, en hij kan hem ook maken.
als je zlef kan lassen of je kent iemand, kost het hoogstens 10 euro aan materiaal, ben je voor 20 e klaar, is goedkoper dan een proma gp 8)
edit: erwin liet hem bereken bij ab-tuning, kostte 50 e incl cilinder tuning.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Neluhz schreef: denk het wel, luc foekema maakt uitlaten, ontwerp kost 10 euro, en hij kan hem ook maken.
als je zlef kan lassen of je kent iemand, kost het hoogstens 10 euro aan materiaal, ben je voor 20 e klaar, is goedkoper dan een proma gp 8)
edit: erwin liet hem bereken bij ab-tuning, kostte 50 e incl cilinder tuning.
Als je zelf een uitlaat gaat lassen, kan je rekenen op toch al gouw 40 euro(materiaal), omdat je dun plaat wil, is niet goedkoop, je moet een flens maken etc..

En dit is exclusief een goede demper, die je ook nodig heb.

Vergis je niet, als je een goede uitlaat wil kost het wel wat. Maar je krijgt dan ook wat moois.

Niels
Neluhz

Bericht door Neluhz »

demper is ook makkelijk te maken, en plaat kopen :?
doe ik niet aan 8)
Gast

Bericht door Gast »

nr 4 is wel een goede uitlaat maar is ie niet een beetje te duur om omtelassen? k zou het niet proberen1 maarja dat is mijn mening.
nog veel plezier er mee;p
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Neluhz schreef: edit: erwin liet hem bereken bij ab-tuning, kostte 50 e incl cilinder tuning.
Ik doe normaal gesproken niet aan het verkopen van uitlaatberekeningen, bij Erwin (Rossi nr1) was het meer een soort sponsoring, hij heeft namelijk ook alleen de cilinder betaald.

En even een prijsindicatie: Een handgemaakte uitlaat voor je minibike kost bij mij €125-150 (excl. demper), maar er zijn bedrijven die er nog veel meer voor rekenen.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Plaats reactie