Juist je gaat het nog doen. Schiet allemaal geen donder op. Ik heb er een uitlaat van 120 euro op gehad,sportluchtfilter en sportkoppeling. Vond het echt vies tegenvallen. Die 30 procent verbetering voor de uitlaat haal ik echt never nooit niet op een standaard cilinder. Als je echt snel wilt kun je betere een andere basis kopen en anders gaat het je serieus centjes kosten. Ik ging amper sneller dan een standaard chineesje. Just my 2 cents.GerbenW schreef:het goedkoopste is gewoon een powerfilter, racingmembraam, rocketkey (key)
als je dat allen al hebt dan loop hij al 20t/m30 kilometer per uur harder
als je een A Powerfilter neemt (voor standaard caroubteurr) en een snellere uitlaat dan krijg je heel veel trekkracht en meer snelheid (ongeveer 30%)
-snelle goede uitlaat kost 90 euro of meer
-A Powerfilter 30 euro
dus......
dan krijg je dus een kracht er in als je alles der in hebt wat hier staat
(ga ik zelf ook nog doen)
sneller laten lopen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Re: -
Door contact op te nemen met tuners. Bijvoorbeeld Luc FoekemaBram_Snoek schreef:hoe kun je aan die maten van de demper en expansie etc komenrolfdevries schreef:als je een beetje kan lassen en connecties hebt kan je ook een uitlaatje lassen die je dan wel ff zorgvuldig moet ontwerpen en in elkaar lassen [mss wel een paar dagen werk] maar dan heb je voor <10 een uitlaat die veel beter is als die die tekoop zijn
groetjes Bram
Voor een paar euro (15 dacht ik) krijg je een berkening voor je nieuwe uitlaat.
Maar zoals eerder al is gezegd, ga niet zomaar vanalles wegfrezen. bedenk goed wat je doet. Zou namelijk niet echt fijn zijn als jij je cilinder om zeep helpt
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... sc&start=0
daar staat PRECIES in wat je zoekt, zelfs nog met de woorden goedkoop en opvoeren erbij
daar staat PRECIES in wat je zoekt, zelfs nog met de woorden goedkoop en opvoeren erbij
Jij gaat geen 20 tot 30 km harder rijden door het vervangen van filter, membraam en rocket key. Is gewoon onzin. En van een uitlaat zekers ook nog een keer 30 km er bij op. En paar mooie stickers en weer 5 km extraGerbenW schreef:dat is niet waar het helpt wel want ik heb dat namelijk al lang gedaan nu en je ziet duidelijk rezultaat
Vergeet de ultralichte voetstepjes niet!! Waar hij door de gewichtsbesparing weer een 5 km harder gaaticecubes schreef:Jij gaat geen 20 tot 30 km harder rijden door het vervangen van filter, membraam en rocket key. Is gewoon onzin. En van een uitlaat zekers ook nog een keer 30 km er bij op. En paar mooie stickers en weer 5 km extraGerbenW schreef:dat is niet waar het helpt wel want ik heb dat namelijk al lang gedaan nu en je ziet duidelijk rezultaat
kijk zo zijn er tenminste ook nog mensen die weten waar ze over praten..of niet icecubes,.. 20 tot 30 km harder.. kom op zeg.. dan koopt iedereen een bike van 170 euro en dan voor 30 euro ander spul erop en dan 90 rijden.. wil niet heel veel zeggen maar een chinees heeft al vaak een voorontsteking, dus rocketkey helpt dan al niet meer echt.. en dat is ook nog af te stellen zonder rocketkey..
groet bezzl
groet bezzl
Dank je. Ik vind dit soort berichten heel erg misleidend voor andere mensen want je kan geen racemonster creeren voor een paar euro. Dus die indruk moet je dan ook niet wekken want je geeft mensen gewoon verkeerde aankoopadviezen/verwachtingen. Dan kun je beter niks zeggen Niet lullig bedoeld of zo.bezzl schreef:kijk zo zijn er tenminste ook nog mensen die weten waar ze over praten..of niet icecubes,.. 20 tot 30 km harder.. kom op zeg.. dan koopt iedereen een bike van 170 euro en dan voor 30 euro ander spul erop en dan 90 rijden.. wil niet heel veel zeggen maar een chinees heeft al vaak een voorontsteking, dus rocketkey helpt dan al niet meer echt.. en dat is ook nog af te stellen zonder rocketkey..
groet bezzl
@ de winter. Ik ben benieuwd hoeveel de big bore kit gaat opleveren. Als je wat weet wil je je ervaringen hier neerzetten
Ik ben er ook wel achter gekomen dat je niet voor een duppie op de eerste rij kan zitten. En begin je met 1 ding moet je vaak ook al andere onderdelen veranderen.
Nou heb ik een 14mm carb gekocht en ga deze vanmiddag er op zetten.
Nou vraag ik me af of mn chinees goed zal lopen. Ze is nog helemaal standaard. en benieuwd naar de effecten.
Heftig of niet iemand ervaring? moesten jullie ook nog de sproeiers vervangen of liep jullie bike na wat afstellen als een zonnetje?
Nou heb ik een 14mm carb gekocht en ga deze vanmiddag er op zetten.
Nou vraag ik me af of mn chinees goed zal lopen. Ze is nog helemaal standaard. en benieuwd naar de effecten.
Heftig of niet iemand ervaring? moesten jullie ook nog de sproeiers vervangen of liep jullie bike na wat afstellen als een zonnetje?
big bore help wel degelijk.. maat van mij eeft die erop gezet met een grotere cabra en race koppeling.. nou je weet echt niet wat je maamaakt op da ding.. op de baan afgelopen zondag waren verschillende tai chi`s skomer dan hem, ma da kan ook komen door het rijden maar zeker ook door de motor.. en hij heeft sproeier 93 erin zitten en dat is goed.. maar jah op originele cilinder weet ik het niet precies..
groet bezzl
groet bezzl
Verw8 er nixs van op een standaard mini. Vriend van mij heeft ook een butterfly carb met racing membraam en sportluchtfilter. Hij reageert nu wel lekker direct op het gas vind ik. Voor de rest geen merkbare verschillen. Zie het maar als een investering als je een andere uitlaat/cilinder erbij neemt. Dan zal het zekers nuttig zijn.Psyco B. schreef:Ik ben er ook wel achter gekomen dat je niet voor een duppie op de eerste rij kan zitten. En begin je met 1 ding moet je vaak ook al andere onderdelen veranderen.
Nou heb ik een 14mm carb gekocht en ga deze vanmiddag er op zetten.
Nou vraag ik me af of mn chinees goed zal lopen. Ze is nog helemaal standaard. en benieuwd naar de effecten.
Heftig of niet iemand ervaring? moesten jullie ook nog de sproeiers vervangen of liep jullie bike na wat afstellen als een zonnetje?
Wat schat je dat er voor maat in moet voor die standaard cilinder zal toch een aantal sproeiertjes moet kopen als ik ze maar in een richting kan zoeken.en hij heeft sproeier 93 erin zitten en dat is goed.. maar jah op originele cilinder weet ik het niet precies..
Verwacht ook niet echt iets als ze maar goed loopt.Verw8 er nixs van op een standaard mini.