sneller laten lopen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Re: -

Bericht door Gast »

GerbenW schreef:het goedkoopste is gewoon een powerfilter, racingmembraam, rocketkey (key)
als je dat allen al hebt dan loop hij al 20t/m30 kilometer per uur harder
als je een A Powerfilter neemt (voor standaard caroubteurr) en een snellere uitlaat dan krijg je heel veel trekkracht en meer snelheid (ongeveer 30%)
-snelle goede uitlaat kost 90 euro of meer
-A Powerfilter 30 euro
dus...... 8) 8)
dan krijg je dus een kracht er in als je alles der in hebt wat hier staat :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

(ga ik zelf ook nog doen)
Juist je gaat het nog doen. Schiet allemaal geen donder op. Ik heb er een uitlaat van 120 euro op gehad,sportluchtfilter en sportkoppeling. Vond het echt vies tegenvallen. Die 30 procent verbetering voor de uitlaat haal ik echt never nooit niet op een standaard cilinder. Als je echt snel wilt kun je betere een andere basis kopen en anders gaat het je serieus centjes kosten. Ik ging amper sneller dan een standaard chineesje. Just my 2 cents.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Bram_Snoek schreef:
rolfdevries schreef:als je een beetje kan lassen en connecties hebt kan je ook een uitlaatje lassen die je dan wel ff zorgvuldig moet ontwerpen en in elkaar lassen [mss wel een paar dagen werk] maar dan heb je voor <10 een uitlaat die veel beter is als die die tekoop zijn
hoe kun je aan die maten van de demper en expansie etc komen :?: :?:
groetjes Bram
Door contact op te nemen met tuners. Bijvoorbeeld Luc Foekema

Voor een paar euro (15 dacht ik) krijg je een berkening voor je nieuwe uitlaat.

Maar zoals eerder al is gezegd, ga niet zomaar vanalles wegfrezen. bedenk goed wat je doet. Zou namelijk niet echt fijn zijn als jij je cilinder om zeep helpt :wink:
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

dat is niet waar het helpt wel want ik heb dat namelijk al lang gedaan nu en je ziet duidelijk rezultaat :lol:
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

volgens mij heb je het niet goed gelezen !!!
er staat [b]ONGEVEER!!!!!![/b]
:x :x :x :x :x :x :x :x :x
Gast

Bericht door Gast »

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... sc&start=0

daar staat PRECIES in wat je zoekt, zelfs nog met de woorden goedkoop en opvoeren erbij
Gast

Bericht door Gast »

GerbenW schreef:dat is niet waar het helpt wel want ik heb dat namelijk al lang gedaan nu en je ziet duidelijk rezultaat :lol:
Jij gaat geen 20 tot 30 km harder rijden door het vervangen van filter, membraam en rocket key. Is gewoon onzin. En van een uitlaat zekers ook nog een keer 30 km er bij op. En paar mooie stickers en weer 5 km extra :lol: :wink:
Gast

Bericht door Gast »

icecubes schreef:
GerbenW schreef:dat is niet waar het helpt wel want ik heb dat namelijk al lang gedaan nu en je ziet duidelijk rezultaat :lol:
Jij gaat geen 20 tot 30 km harder rijden door het vervangen van filter, membraam en rocket key. Is gewoon onzin. En van een uitlaat zekers ook nog een keer 30 km er bij op. En paar mooie stickers en weer 5 km extra :lol: :wink:
Vergeet de ultralichte voetstepjes niet!! Waar hij door de gewichtsbesparing weer een 5 km harder gaat :wink:
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

Dan niet kerel !
:x :evil: :?: :!: :?: :!:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

koop een bigbore higpressure kit i.p.v. dat je je geld uit gaat geven aan allemaal kleine dingen(doe het zelf ook hoor :P :lol: )
Gast

Bericht door Gast »

kijk zo zijn er tenminste ook nog mensen die weten waar ze over praten..of niet icecubes,.. 20 tot 30 km harder.. kom op zeg.. dan koopt iedereen een bike van 170 euro en dan voor 30 euro ander spul erop en dan 90 rijden.. wil niet heel veel zeggen maar een chinees heeft al vaak een voorontsteking, dus rocketkey helpt dan al niet meer echt.. en dat is ook nog af te stellen zonder rocketkey..

groet bezzl
Gast

Bericht door Gast »

bezzl schreef:kijk zo zijn er tenminste ook nog mensen die weten waar ze over praten..of niet icecubes,.. 20 tot 30 km harder.. kom op zeg.. dan koopt iedereen een bike van 170 euro en dan voor 30 euro ander spul erop en dan 90 rijden.. wil niet heel veel zeggen maar een chinees heeft al vaak een voorontsteking, dus rocketkey helpt dan al niet meer echt.. en dat is ook nog af te stellen zonder rocketkey..

groet bezzl
Dank je. Ik vind dit soort berichten heel erg misleidend voor andere mensen want je kan geen racemonster creeren voor een paar euro. Dus die indruk moet je dan ook niet wekken want je geeft mensen gewoon verkeerde aankoopadviezen/verwachtingen. Dan kun je beter niks zeggen :wink: Niet lullig bedoeld of zo.

@ de winter. Ik ben benieuwd hoeveel de big bore kit gaat opleveren. Als je wat weet wil je je ervaringen hier neerzetten :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben er ook wel achter gekomen dat je niet voor een duppie op de eerste rij kan zitten. En begin je met 1 ding moet je vaak ook al andere onderdelen veranderen.

Nou heb ik een 14mm carb gekocht en ga deze vanmiddag er op zetten.
Nou vraag ik me af of mn chinees goed zal lopen. Ze is nog helemaal standaard. en benieuwd naar de effecten.
Heftig of niet :?: iemand ervaring? moesten jullie ook nog de sproeiers vervangen of liep jullie bike na wat afstellen als een zonnetje? :roll: :wink:
Gast

Bericht door Gast »

big bore help wel degelijk.. maat van mij eeft die erop gezet met een grotere cabra en race koppeling.. nou je weet echt niet wat je maamaakt op da ding.. op de baan afgelopen zondag waren verschillende tai chi`s skomer dan hem, ma da kan ook komen door het rijden maar zeker ook door de motor.. en hij heeft sproeier 93 erin zitten en dat is goed.. maar jah op originele cilinder weet ik het niet precies..

groet bezzl
Gast

Bericht door Gast »

Psyco B. schreef:Ik ben er ook wel achter gekomen dat je niet voor een duppie op de eerste rij kan zitten. En begin je met 1 ding moet je vaak ook al andere onderdelen veranderen.

Nou heb ik een 14mm carb gekocht en ga deze vanmiddag er op zetten.
Nou vraag ik me af of mn chinees goed zal lopen. Ze is nog helemaal standaard. en benieuwd naar de effecten.
Heftig of niet :?: iemand ervaring? moesten jullie ook nog de sproeiers vervangen of liep jullie bike na wat afstellen als een zonnetje? :roll: :wink:
Verw8 er nixs van op een standaard mini. Vriend van mij heeft ook een butterfly carb met racing membraam en sportluchtfilter. Hij reageert nu wel lekker direct op het gas vind ik. Voor de rest geen merkbare verschillen. Zie het maar als een investering als je een andere uitlaat/cilinder erbij neemt. Dan zal het zekers nuttig zijn.
Gast

Bericht door Gast »

en hij heeft sproeier 93 erin zitten en dat is goed.. maar jah op originele cilinder weet ik het niet precies..
Wat schat je dat er voor maat in moet voor die standaard cilinder :?: zal toch een aantal sproeiertjes moet kopen als ik ze maar in een richting kan zoeken. :wink:
Verw8 er nixs van op een standaard mini.
Verwacht ook niet echt iets als ze maar goed loopt. :twisted:
Gesloten