Zelfbouw Blata B1 Replica
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik zou het persoonlijk niet doen... tis idd wel mooier dat wel, aleen na mijn iedee heeft dat schotje tussen de spaken een funcie. het stevig maken van de velg.
als het aleen een showe bike word zeg ik Doen, maar als je der ok op gaat rijden zou ik et persoonlijk niet doen.... denk dat de kans groter word dat je velg naar de knoppe rij.
als het aleen een showe bike word zeg ik Doen, maar als je der ok op gaat rijden zou ik et persoonlijk niet doen.... denk dat de kans groter word dat je velg naar de knoppe rij.
Mooier is het zeker, maar goed kijk eens naar een Puch Maxi velg. Die spaken zijn ongeveer even "dun" als deze velgjes. En je staat eigenlijk nog wel te kijken wat zoiets nog kan hebben. Ben zelf engineer van kraanblokken en als je kijkt naar de sterkte van sommige onderdelen dan sta je er soms toch nog van te kijken.
Zal eens kijken in Inventor met wat sterkte berekeningen als ik me dat zelf heb geleerd .
Zal eens kijken in Inventor met wat sterkte berekeningen als ik me dat zelf heb geleerd .
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
idd...ik ben ook van plan flink met inventor te werken..heb 10..maar het boek van 8..das opzich jammer..Stefan1981 schreef:Mooier is het zeker, maar goed kijk eens naar een Puch Maxi velg. Die spaken zijn ongeveer even "dun" als deze velgjes. En je staat eigenlijk nog wel te kijken wat zoiets nog kan hebben. Ben zelf engineer van kraanblokken en als je kijkt naar de sterkte van sommige onderdelen dan sta je er soms toch nog van te kijken.
Zal eens kijken in Inventor met wat sterkte berekeningen als ik me dat zelf heb geleerd .
maar op het scooterforum....was het ook ''mode'' om een 3spaaks nrg velg..uit te frezen op hetzelfde id als jij hebt...
resultaat...@ 120km per uur..en flink remmen..toch wat gescheurd etc.
dus ga lekker kr8berekening uitvoeren..voordat je iets freest;)..
en je kan bijf..tussne die 2 spaken zo | | ook dit maken |-|
dat je 2 vierkantjes uitfreesd...scheelt ook weer veel..
maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen..
s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Daar heb je gelijk in, op m'n werk heb ik ook wat ervaring met gietwerk en de chinese kwaliteit is ook niet alles. Het duurt wel ff voordat je goede qualiteit hebt. Daarom eerst maar ff hier wat kennis op doen met de al zo belangrijke praktijk ervaringen!maar let der wel op... het zijn Chineese velgjes (als ik me nie vergis) en de qualtijd van dat Alu is ook niet alles... zitten hier en daar luchtbelletjes in enz.
Met de setup zoals beschreven op de eerste pagina moet de boel wel heel blijven denk ik zo....maarja ik weet ook niet tot hoeveel vermogen je je beestje wil brengen?
Daarmee zal de velg in ieder geval z'n stijfheid grotendeels behouden.en je kan bijf..tussne die 2 spaken zo | | ook dit maken |-|
Nadat ik wat maten op had gemeten van het blok voor het frame, heb ik ook de cilinder maar eens bekeken. Ik was wel benieuwd naar de staat hiervan, aangezien het al weer een tijd geleden is sinds de laatste keer dat ik hem eens van dichtbij heb bekeken (jaartje of 3, tsja als je een motor hebt dan pak je ook niet zo snel je brommer ).
Dit trof ik dus aan ! De zuiger en cilinder zien/voelen er voor de rest nog prima uit. Alleen op dit punt zijn de zuiger en cilinder totaal versleten.
Hebben jullie deze vorm van slijtage wel eens gehad?
Dit trof ik dus aan ! De zuiger en cilinder zien/voelen er voor de rest nog prima uit. Alleen op dit punt zijn de zuiger en cilinder totaal versleten.
Hebben jullie deze vorm van slijtage wel eens gehad?
Hallostefano schreef:Dit gebeurt veel vaker met de polini's.
Die willen altijd op dit punt vastslaan.
ik vrees dat je je cilinder weg kan gooien.
Stefan
Deze cilinder hoeft niet weg hoor, midden spijl iets verlagen en een nieuwe nicacil wand erin en hij is weer top.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!