Zelfbouw Blata B1 Replica

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

bedankt..

ik houd van mensen zoals u...

khoop snel op foto's van de uit 1 stuk gefreesd en gedraaide poten..

is mono-arm etc dan niets voor jouw...

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Graag gedaan!

Nadat ik jou bike heb gezien begon het zeker te rommelen om ook een mono-arm te maken. En die komt er dus op. Maar ik ben eerst nog bezig met de kroonplaten en het balhoofd.

Je mag wel "je/jij" zeggen hoor :wink:. Ben pas 23! Voel ik me meteen zo oud, haha :roll:
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Na een idee ff uitgewerkt met Photosoep.... Het lijkt me dus wel mooi om het middelste deel van de spaak weg te frezen. Ik heb het zelf nooit mooi gevonden als je velg er niet hetzelfde uitziet aan beide kanten.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

En doen????
derbi master

Bericht door derbi master »

ik zou het persoonlijk niet doen... tis idd wel mooier dat wel, aleen na mijn iedee heeft dat schotje tussen de spaken een funcie. het stevig maken van de velg.

als het aleen een showe bike word zeg ik Doen, maar als je der ok op gaat rijden zou ik et persoonlijk niet doen.... denk dat de kans groter word dat je velg naar de knoppe rij.
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Mooier is het zeker, maar goed kijk eens naar een Puch Maxi velg. Die spaken zijn ongeveer even "dun" als deze velgjes. En je staat eigenlijk nog wel te kijken wat zoiets nog kan hebben. Ben zelf engineer van kraanblokken en als je kijkt naar de sterkte van sommige onderdelen dan sta je er soms toch nog van te kijken.

Zal eens kijken in Inventor met wat sterkte berekeningen als ik me dat zelf heb geleerd 8).
derbi master

Bericht door derbi master »

ja daar zit wel wat in ja...

maar let der wel op... het zijn Chineese velgjes (als ik me nie vergis) en de qualtijd van dat Alu is ook niet alles... zitten hier en daar luchtbelletjes in enz.

maarja ik weet ook niet tot hoeveel vermogen je je beestje wil brengen?
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Stefan1981 schreef:Mooier is het zeker, maar goed kijk eens naar een Puch Maxi velg. Die spaken zijn ongeveer even "dun" als deze velgjes. En je staat eigenlijk nog wel te kijken wat zoiets nog kan hebben. Ben zelf engineer van kraanblokken en als je kijkt naar de sterkte van sommige onderdelen dan sta je er soms toch nog van te kijken.

Zal eens kijken in Inventor met wat sterkte berekeningen als ik me dat zelf heb geleerd 8).
idd...ik ben ook van plan flink met inventor te werken..heb 10..maar het boek van 8..das opzich jammer..

maar op het scooterforum....was het ook ''mode'' om een 3spaaks nrg velg..uit te frezen op hetzelfde id als jij hebt...

resultaat...@ 120km per uur..en flink remmen..toch wat gescheurd etc.

dus ga lekker kr8berekening uitvoeren..voordat je iets freest;)..

en je kan bijf..tussne die 2 spaken zo | | ook dit maken |-|

dat je 2 vierkantjes uitfreesd...scheelt ook weer veel..
maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen..

s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

maar let der wel op... het zijn Chineese velgjes (als ik me nie vergis) en de qualtijd van dat Alu is ook niet alles... zitten hier en daar luchtbelletjes in enz.
Daar heb je gelijk in, op m'n werk heb ik ook wat ervaring met gietwerk en de chinese kwaliteit is ook niet alles. Het duurt wel ff voordat je goede qualiteit hebt. Daarom eerst maar ff hier wat kennis op doen met de al zo belangrijke praktijk ervaringen!
maarja ik weet ook niet tot hoeveel vermogen je je beestje wil brengen?
Met de setup zoals beschreven op de eerste pagina moet de boel wel heel blijven denk ik zo....
en je kan bijf..tussne die 2 spaken zo | | ook dit maken |-|
Daarmee zal de velg in ieder geval z'n stijfheid grotendeels behouden.
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Het ontwerp van de kroonplaat is klaar! In principe worden de onderste- en bovenstekroonplaat qua contour hetzelfde. Alleen de dikte zal anders zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ziet er zeer goed uit :P
Stefan1981

Bericht door Stefan1981 »

Nadat ik wat maten op had gemeten van het blok voor het frame, heb ik ook de cilinder maar eens bekeken. Ik was wel benieuwd naar de staat hiervan, aangezien het al weer een tijd geleden is sinds de laatste keer dat ik hem eens van dichtbij heb bekeken (jaartje of 3, tsja als je een motor hebt dan pak je ook niet zo snel je brommer :wink: ).

Dit trof ik dus aan :shock: ! De zuiger en cilinder zien/voelen er voor de rest nog prima uit. Alleen op dit punt zijn de zuiger en cilinder totaal versleten.

Afbeelding
Afbeelding

Hebben jullie deze vorm van slijtage wel eens gehad?
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

wow,,! :shock: hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ik heb wel eens een vastgelopen cilinder gezien..maar dit :!: :?: :!: :?:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
stefano

Bericht door stefano »

Dit gebeurt veel vaker met de polini's.

Die willen altijd op dit punt vastslaan.

ik vrees dat je je cilinder weg kan gooien.

Stefan
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

stefano schreef:Dit gebeurt veel vaker met de polini's.

Die willen altijd op dit punt vastslaan.

ik vrees dat je je cilinder weg kan gooien.

Stefan
Hallo

Deze cilinder hoeft niet weg hoor, midden spijl iets verlagen en een nieuwe nicacil wand erin en hij is weer top.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

als je geld over heb :shock: 8)
Plaats reactie