Tai Chi probleem

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

heb hem om 10 uur opgehaalt
en mag van me pa niet meer rijden, zondag ga ik er mee op circuit rijden, dus zal je op de hoogte houden :wink:
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey gasten .....

Sorry dat ik me ermee bemoei :oops:

Ik heb zelf geen chinees dus ook geen ervaring ermee , maar wel evaring met scooter enz . en deze hebben net zoals een tai chi een centrifugaal koppeling ...

En als de koppeling helemaal uit gaat gelijk door te grote centrifugaat krachten dan komt hij wel aan zijn top snelheid maar slipt de koppeling onderin niet genoeg :arrow:

Of blijft de koppeling helemaal in dat de krachten te klein zijn voor de afstellingen van de koppeling zodat hij veel toeren maakt maar geen snelheid ....

Ik zou eerder denken aan een ander probleem zoals o.a. carburateur of cilinder probleemen .

Miss heb je hier wat aan :idea:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

het is al opgelost, lag aan koppeling :) :)
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hoe kon dat nou dan :?:

Ik vat het niet

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

Lg tweewielers schreef:Hoe kon dat nou dan :?:

Ik vat het niet

*Lg*
Dan zal de koppeling wel zo verrot geweest zijn dat hij gewoon niet boven de 15 km kwam....Ik snap ook dat de koppeling niks met topsnelheid heeft te maken. Maar blijkbaar kon hij hem er niet meer doorheen trekken...
Gast

Bericht door Gast »

dit kan misschien wel van pas komen :
http://www.v-racer.nl/html/koppeling.html

als je koppeling niet deftig is afgesteld dan verbrand hij na een tijdje ...
als je meer dan 70-75 kg weegt dan is het aan te raden om de koppeling ook te verzwaren ...
Gast

Bericht door Gast »

Raytje192 schreef:Dit is duidelijk koppelings probleem, heb er ook heel veel last van gehad, zolang het buiten wat kouder is gaat het wel, maar als de boel te veel opwarmt grijpt de koppeling niet meer aan. En ja ik had het aan het begin ook niet :wink: Het is duur maar ik verwijs je naar een bizeta/zocchi koppeling iets in die richting. Kost wat heb je wat :wink: Vandaag mijn Bizeta koppeling met carbonschoenen in me tai chi gebouwd ga van het weekend testen. Zal wel verslagje schrijven dan :wink:
En? Vandaag dus ook voor het eerst gereden. Zelfde probleem. Op eind ging hij op half gas ook een btje stotteren bij het wegrijden. Maar ding maakt heel veel toeren maar komt niet snel weg.
Gast

Bericht door Gast »

dit heeft 2 redenen

de tai chi is luchtgekoeld en nadat hij zeer warm wordt dan begint deze minder te presteren (ik zeg niet dat het bij al de luchtgekoelde is maar zeker bij de tai chi)

reden 2 : als de koppeling niet verzwaard is en je weegt meer dan 70 kg dan doe je je koppeling verbranden (je maakt ze dus stuk!!!)
hank heeft er ergens een topic overgemaakt!!!

lees deze en ook de topic over hoe je je koppeling moet afstellen op
v-racer.nl !!!
Gast

Bericht door Gast »

Probleem met de koppeling is bekend bij mij. Er komt gewoon een ander onder. En als hij warm is snap ik dat hij iets minder gaat presteren. Maar ik denk dat er wat anders aan de hand is. In hoeverre alles met de koppeling te maken heeft weet ik niet. Daarom wil ik die ook gelijk vervangen. Het kan in elk geval niet zijn dat hij te warm was want hij was gewoon afgekoeld. Was dus niet al 15 min aan het blazen of zo.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

had dus ook dat hij heel veel toeren maakte voor hij van zun plaats af kwam en heel langzaam ging op den duur, had zondag me bizeta er in zitten, afgesteld en ging weg als een kogel, alleen onder het testen kwam stuk carbon frictie materiaal eraf :? zit nog 1 mm ofzo op het schoentje en de rest heb ik als geheel los liggen :? carbon dus gwoon gescheurd :shock: me pa gaat vandaag de leverancier bellen en vragen of dit nou een fabrieks fout is, lijkt me stug dat een tai chil blok zoveel toeren draait dat het carbon kapot krijgt :roll:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gast

Bericht door Gast »

Is die bizetta koppeling dan vergelijkbaar met een Zocchi koppeling of totaal verschillend? Iemand van de experts hier een mening over?
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

volgens mij is de bizeta is beter af gwerkt maar weet het niet zker :oops:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

icecubes schreef:Is die bizetta koppeling dan vergelijkbaar met een Zocchi koppeling of totaal verschillend? Iemand van de experts hier een mening over?

Hallo

Wat betreft zocchi of bizeta dit zijn 2 merken die gewoon goede koppelingen verkopen en niet voor elkaar onderdoen.

Ze maken allebij div sorten koppelingen 3 klauws 2 klauws en met verschillende soorten voering.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

*HANK* schreef:
icecubes schreef:Is die bizetta koppeling dan vergelijkbaar met een Zocchi koppeling of totaal verschillend? Iemand van de experts hier een mening over?

Hallo

Wat betreft zocchi of bizeta dit zijn 2 merken die gewoon goede koppelingen verkopen en niet voor elkaar onderdoen.

Ze maken allebij div sorten koppelingen 3 klauws 2 klauws en met verschillende soorten voering.
Ik wou je nog even bellen maar het is er bij in geschoten. Ga ik nog even doen op een normaal tijdstip :wink:
Gesloten