carters tunen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 234
- Lid geworden op: ma 10 okt 2005, 17:45
- Locatie: Emmen B.o veld
carters tunen
hallo ik heb een vraag
ik hoor hier veel over carters tunen
maar kan niet zoo goed begrijpen wat ze dan weg haalen
En dan nog en vraag
ik gaa membraam op de carter bouwen moet je daar ook je carter voor tunen
ik hoor hier veel over carters tunen
maar kan niet zoo goed begrijpen wat ze dan weg haalen
En dan nog en vraag
ik gaa membraam op de carter bouwen moet je daar ook je carter voor tunen
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Om exact te zijn:bekfire schreef:carters tunen = spoelpoorten uitfrezen
je hooeft niet persee je carters te tunen als je je mebraam @ carter maakt maar is wel verstandig
De spoelpoorten die in je carter zitten, gelijk maken met de Spoelers in je cilinder..zodat dit een mooie, gelijke overgang veroorzaakt van het mengsel, vanaf je carter..naar je cilinder.
De spoelpoorten in je carter moet je na het bewerken niet polijsten, maar licht opschuren, zodat de olie in je mengsel, zich aan de spoelpoort kan hechten..dit zorgt voor een gladde ondergrond, dus kan je mengsel sneller glijden.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hey ,
Je blok zal wel lopen zonder getunde carters maar ..... pak maar is een snel puch cilindertje en pak je carters er ook maar is bij en zie het verschil maar tussen deze 2
Je kan wel nagaan dat je blok uitgevreesd "moet" worden als je alles snel wilt hebben .
Maar pas wel op want je bent zo door je puch carter heen als je te antosjast ( hoe schrijf je dat ? ) aan het frezen bent .
*Lg*
Je blok zal wel lopen zonder getunde carters maar ..... pak maar is een snel puch cilindertje en pak je carters er ook maar is bij en zie het verschil maar tussen deze 2
Je kan wel nagaan dat je blok uitgevreesd "moet" worden als je alles snel wilt hebben .
Maar pas wel op want je bent zo door je puch carter heen als je te antosjast ( hoe schrijf je dat ? ) aan het frezen bent .
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Je zult eerst ervoor moeten zorgen dat aan de onderzijde van de cilinder vulbusjes gemaakt worden zodat de cilinder niet kan roteren als deze over de tapeinden zit. Deze busjes mogen nite te lang zijn, anders krijg je problemen wanneer de boel warm wordt.
Ook direkt een paar paspennen in de cilinderkop maken is ook niet gek om te voorkomen dat de cilinderkop scheef op de cylinde komt, of dat de kopppaking in de cilinder steekt.
Zoals Kim als aangaf: gebruik een voetpakking als mal. Maak (bijvoorbeeld uit een bestaande pakking) een goed passende pakking op de cilinder. Dit gaat het beste met een wat dikkere pakking, bijvoorbeeld 0,8 mm. Met een sleutelvijltje maak je deze exact pas op de cilinder.
Leg nu deze pakking over de tapeinden op het carter en teken de contour af. Nu begint het frezen wat waarschijnlijk voor zich spreekt.
Pas tussentijds even met de carterhelften en let op dat je niet door de montagegaten van de carterboutjes freest.
Indien alles goed past mooi polijsten met schuurpapier (eerst grof, dan fijner en uiteindelijk met waterproof en terpentine voor het gladste resultaat).
Ook direkt een paar paspennen in de cilinderkop maken is ook niet gek om te voorkomen dat de cilinderkop scheef op de cylinde komt, of dat de kopppaking in de cilinder steekt.
Zoals Kim als aangaf: gebruik een voetpakking als mal. Maak (bijvoorbeeld uit een bestaande pakking) een goed passende pakking op de cilinder. Dit gaat het beste met een wat dikkere pakking, bijvoorbeeld 0,8 mm. Met een sleutelvijltje maak je deze exact pas op de cilinder.
Leg nu deze pakking over de tapeinden op het carter en teken de contour af. Nu begint het frezen wat waarschijnlijk voor zich spreekt.
Pas tussentijds even met de carterhelften en let op dat je niet door de montagegaten van de carterboutjes freest.
Indien alles goed past mooi polijsten met schuurpapier (eerst grof, dan fijner en uiteindelijk met waterproof en terpentine voor het gladste resultaat).
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
John_W schreef:Indien alles goed past mooi polijsten met schuurpapier (eerst grof, dan fijner en uiteindelijk met waterproof en terpentine voor het gladste resultaat).
Dan maak je alles erg glad, en dat is niet de bedoeling.
Het moet zoals Untiej al zei, een beetje ruw blijven. Dan krijg je het zgn. golfbal effect.