welke sproeier??

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

welke sproeier??

Bericht door Gast »

hey..

ik heb vandaag 17.5 carb op mini gebouwd..

rijd aardig beroerd enz..stationair blijft ie goed draaien..

heb er nu sproeier 78 in..

nou was mijn vraag wat is ongeveer een redelijk maat voor de sproeier??
moet ie kleier of groter..
wevie666

Bericht door wevie666 »

dan moet je gewoon proberen, paar grotere/ kleinere sproeiers proberen en kijken of goed loopt. Maar ik zou denk ik eerst eens een iets kleinere sproeirer nemen.

78 is vrij groot
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

hallo

moet je even proberen en kijken naar je bougi welke kleur hij heeft hij moet mooi koffie bruin zijn

grtz jere (js racing zeeland)
Gast

Bericht door Gast »

heb net nog ff gereden...bougie is mooi bruin..

Alleen volgas stotterd ie als een gek..beetje minder gas schiet ie als een gek vooruit...? wat te doen..??

gasnaald klipje stellen??



en nog een vraagje..ik zag op internet zon ding staan..
Afbeelding

is het mogelijk om de std vliegwiel net zo aan te pasen..
met zelfde verschillen??
dus dat je dan ook sneller optrekt enz
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

hoi je standaard vliegwiel kan je gewoon zo aanpassen weg dremelen .Scheelt een hoop ik heb het ook gedaan.

ik rij met een 16mm en zit maatje 96 erin en trek perfect dus denk dat jij nog groter kan gaan.

ik rij wel 7 tands voor en 78 achter
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

Blackvelvet schreef:hoi je standaard vliegwiel kan je gewoon zo aanpassen weg dremelen .Scheelt een hoop ik heb het ook gedaan.
hallo

dat zou ik niet doen als ik jou was deze die hier boven staat afgebeeld is precies verdeeld en uitgeballanseert en als je dat met de dremel doet is het onnoukurig en on gebalanseert !!! ik raad dit ten strengste af maar goed eigen risco, ik zou gewoon zo`n vlieg wiel aanschaffe als je dat wilt !

grtz jere (js racing zeeland)
wevie666

Bericht door wevie666 »

Stotteren op top = te grote sproeier. Zet er een 74 op 76 in.

Daarna de gasnaald afstellen en je minibike loopt weer als een trein

Over dat vliegwiel, hier was laatst een topic over. Je kan hem idd zelf ook aanpassen maar het voegt praktisch niks toe aan de topsnelheid.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

verschilt heel erg qau bike vriend van me heeft 15mm bing met technigasuitlaat en had sproeier 80

ik ook 15mm bing maar wel met orgi uitlaat en moest 62 hebben :lol:

maargoed is mn sproeiervoorraad ook weer aangevult met 80 75 70 65 en 62:S :P
Gast

Bericht door Gast »

zit trouwens maat 74 in de carb.. :oops:
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Sorry dat ik het topic omhoog haal.Wat is het als je minibike stottert op lage toeren ?dat hij iets van 10/20 rijdt en dan heel erg stottert ?
Gast

Bericht door Gast »

JS racing zeeland schreef:
Blackvelvet schreef:hoi je standaard vliegwiel kan je gewoon zo aanpassen weg dremelen .Scheelt een hoop ik heb het ook gedaan.
hallo

dat zou ik niet doen als ik jou was deze die hier boven staat afgebeeld is precies verdeeld en uitgeballanseert en als je dat met de dremel doet is het onnoukurig en on gebalanseert !!! ik raad dit ten strengste af maar goed eigen risco, ik zou gewoon zo`n vlieg wiel aanschaffe als je dat wilt !

grtz jere (js racing zeeland)
Nou mooi niet dus, ik had bij *geen sponsor*.nl zo'n afgefreesd vliegwiel besteld, maar toen ik hem thuisbezorgd kreeg bleek dat ie totaal niet in balans was. Met als gevolg dat mn vliegwiel, rocketkey en krukas nu kapot zijn...
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

timmerzz schreef:
JS racing zeeland schreef:
Blackvelvet schreef:hoi je standaard vliegwiel kan je gewoon zo aanpassen weg dremelen .Scheelt een hoop ik heb het ook gedaan.
hallo

dat zou ik niet doen als ik jou was deze die hier boven staat afgebeeld is precies verdeeld en uitgeballanseert en als je dat met de dremel doet is het onnoukurig en on gebalanseert !!! ik raad dit ten strengste af maar goed eigen risco, ik zou gewoon zo`n vlieg wiel aanschaffe als je dat wilt !

grtz jere (js racing zeeland)
Nou mooi niet dus, ik had bij *geen sponsor*.nl zo'n afgefreesd vliegwiel besteld, maar toen ik hem thuisbezorgd kreeg bleek dat ie totaal niet in balans was. Met als gevolg dat mn vliegwiel, rocketkey en krukas nu kapot zijn...

dan zou ik terug gaan als ik jou was .
maar dan nog zou ik het niet zelf proberen !
grtz jere( js racing zeeland)
Gesloten