Cross Pocket Ombouw

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

RunnerX

Cross Pocket Ombouw

Bericht door RunnerX »

't moest er toch van komen hé, ne pocketbike standaard laten is niet echt m'n ding :p

om bij het begin te beginnen:
zoals die was toen ik em pas had, green (mean) machine...

http://www.2fast4u.be/forums/attachment ... entid=4333


.
.
.

even hieronder staat ongeveer uitgelegd wat ik eraan heb gedaan en hoe ik dit heb gedaan, 'k heb sommige dingen iets uitgebreider geschreven zodat andere er mss ook nogwat aan hebben, je mag hier ook wel wat over vragen als je niet juist snapt wat ik heb gedaan, of meer pic's wil van bv de lassen ofzo.

indien niet kunde doorsrollen naar de fotokes,lol :D
toen ben ik beginnen knutselen, buiten het motorisch gedeelte wat ik beter heb afgeregeld, kwam ik ineens op het idee om er verlichting op te maken.
ik ben toen aan het knutselen geraakt en heb een pitslamp gesloopt voor mijn koplampje, zelf een batterykastje gemaakt, en er was licht.(FOTO3)

omdat ik graag gekke dingen doe heb ik er een wheeliebar op gemaakt, 2 dikke draadstangen die erg strak in het buizenframe geklopt zijn tot vooraan, en degelijk getest op stevigheid, en er een schuurblok op gemaakt.
Deze word in de toekomst nog iets omgeplooid zodat de blok plat op de grond komt.

toen heb ik het idee geprobeerd om te een motorbatery in te passen maar dat was niet zo ideaal, veel te zwaar groot enzo...
'k had dit al geplaats en het paste net niet doordat het teutje van het naftbakje in de weg zat, dus heb ik dit afgeslepen, dichtgelast(plastieklassen), en iets verder naar achteren weer op het naftbakje gelast, en het gaatje ervoor gemaakt, even stevig en waterdicht als ervoor. dit komt enkel ten goede dat ik altijd naft heb bij whieelie's.

Ik heb toevallig enkele dagen in een poederlak bedrijf kunnen werken, met als gevolg dat ik op mijn 2de dag m'n heel frame en velgen al meehad om te lakken(Gratis... :D ), de bedoeling was dit wit te doen, maar ik had enkel de mogenlijkheid om het heel licht blauw te laten doen, dus so be it... 't viel best wel mee...

dan nog enkele aanpassingen gedaan zoals voorvork blokje enzo mooier polijsten, een soort van zelf ontworpen kettingspanner gemaakt want die vloog telkens af.'k heb er een digitaal tellertje opgezet, een fietskilometerik eigenlijk, werkt prima :duim:
Ik had ook nog een klein uitlaatje liggen van de cb, en dat bracht me op ideeën, dus heb ik iets gemaakt waardoor om deze te doen passen, en mooi onder het kontje uit te laten komen.
voor de final dinges heb ik met staal omvlochten leidingen rond de stangen van de whieeliebar gedaan.
Ook heb ok voor een beter koeling van het blokje, in het voorspatbord luchtopeningen gemaakt(FOTO3)

Maar... de kappen waren op verschillende plaatsen afgebroken, gebarsten , en stukken weg. Ik ben er niet mee gevallen, maar door het vervoeren in de auto zonder stevig te zitten heeft het de kuipjes erg hard beschadigd, het achterste stukje was afgebroken, aan het tankje waren verschillende scheuren en barsten, de zijkant hing er nog half aan enzo.

en ik wou mij skills van plastieklassen eens echt testen(kan makkelijk zijn ook voor de moto), dus ben ik begonnen met het bijeenzoeken van de stukjes, herstellen en lassen , scheuren wegwerken enzo, en dit uiteraard zo stevig mogenlijk.
de linkerkant die er eerst erg slap bijhing is nu even stevig en soepel als de andere kant, ook het lipje wat achteraan was afgebroken zit er weer erg stevig aan.

Dan heb ik de bestaande openingen bewerkt, vergelijk het achtersta gat maar eens met de foto zoals die vroeger was, ook heb ik achter beide openingen gaas gemaakt, ik heb dit niet geplakt ofzo, maa er werkelijk in gesmolten, super stevig :duim: , dat gele wat je ziet is dus een stukje wat ik er bij aan gelast heb, en de opening is langer, en anders van vorm(FOTO2)

Ook moet je eens letten op de moushe op het stuur, het vorige heb ik de klittenband afgedaan, zelf een stof hierop uitgesneden en gemaakt, en dan heb ik geprobeerd op op m'n best RunnerX erin te borduren,dit is achter ook fluo gespoten(Foto3)

toen dat gedaan was was een nieuw kleurtje wel nodig aangezien die lassen nu niet bepaald mooi zijn, het oog wil ook wat... :rolleyes:

Ik heb toen een poging gedaan om de lassen bij te schuren en daar waar nodig op te vullen met plastiekplamuur, maar met het spul wat ik had is dat niet echt gelukt, maar 'k heb het er grotendeels toch uitgekregen met schuren.Er is heel wat schuurwerk aan te pas gekomen om alles weer mooi vlak te krijgen.

en aangezien dat het plastieklassen erg goed gelukt was, wou ik eindelijk mijn skills van spuitwerk een testen

'k ben wat spuitbussen gaan halen, en heb er een soort hechtingslaag opgezet speciaal voor plastiek(2 lagen), daarna een 2-3 lagen witte grondverf, dan alles nog eens mooi geschuurd met fijne korrel, hierna 2-3 lagen witte grondverf(voor een fluo verf MOET je steeds een witte ondergrond gebruiken voor het beste resultaat). Dan nog even nageschuurd, en met de fluo gele bus in actie geschoten, een prachtig resultaat..., de spuitbus dekt beter, maar de kleur van een spuitpistoolverf Fluo geel van FasKolor, was mooier.
Na de gele verf van faskolor ben ik aan het(buiten het schuren) meest ellendige prutswerk begonnen, het afplakken.
Dit heb ik gedaan met dunne buigbare afplaktape, en de groter oppervlakken met papierplekband, en dit uiteraard samen met m'n eigen creativiteit om er iets mooi van te maken, wat niet echt simpel was.'k heb hiervoor was ideeën opgedaan op internet.

Toen alles mooi afgeplakt was heb ik 3-4 lagen blauwe lak gespoten, uiteraard een schoon kleurke ;) .
Hierna heb ik van de Faskolor verf een speciale lak gebruikt, de Faskolor Fasflip Jade:
http://www.lucky-bobs-slot-cars.com/40021.jpg
Dit zorg voor een soort metalic, glitter, als er een bepaald licht op schijnt zie je meerdere kleuren, in dit geval is het net alsof je de fluo gele spikkeltjes in ziet soms, verder is de lak gewoon doorzichtig.
op FOTO2 zie je hier ongeveer een effect van, real time is't wel veel beter.
Hierna heb ik de afplakking afgetrokken, zo heb je een puur fluo gele kleur zonder de pixxels van die speciale lak.
en uiteindelijk zitten er 2 lagen gewoon blanke lak op(motip), en 1 final dikkere glanzende laklaag.(spuiten tot je net geen druipers hebt).
de velgjed heb ik even in de oven gestoken, hier merk ik echtwel een verschil van, lijkt dat die laklaag nu steviger is.

ik heb op de "spaakjes" van de velgen ook een blauw lijntje aangebracht, puur fluo is net iets té...

Ik heb ook op het achterste gaas een effectje aangebracht, voor klein gele streepjes te laten in het gaas wat een appart effect geeft onder de juiste lichtinval(Foto2),ook in het trekstarter gedeelte heb ik een mooi overgang gemaakt van de 2 kleuren(FOTO2)

waarschijnlijk zullen er nog enkele tekens en logo's (fluo) er bij opkomen, en alle fluo afgewerkt met een schaduw, maar dat is meer het kleine prutswerk, is niet voor direct.

zo da was't ongeveer voor mijne zever.

hier komen de fotokes:

Foto 1:
http://www.2fast4u.be/forums/attachment ... entid=4334




Foto2:
http://www.2fast4u.be/forums/attachment ... entid=4335




Foto3:
http://www.2fast4u.be/forums/attachment ... entid=4336


ik ben wel nog op zoek naar bandjes, maar zou het kunnen dat die van de mini sm brommertjes van pollini passen?
Laatst gewijzigd door RunnerX op do 27 okt 2005, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Links naar de fotos doen het niet!
Gast

Bericht door Gast »

AngelEyes schreef:Links naar de fotos doen het niet!
bij mij werken ze perfect hoor! verry nice bike...van een plasticen brik omgetoverd tot een toch wel mooie bike!
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Bij mij werken de foto's ook niet. Misschien moet je er gewone links van maken?
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
edgo

Bericht door edgo »

Ik ben ook wel benieuwd,maar bij mij doen de fotos het ook niet :?
ganta

Bericht door ganta »

bij mij doen ze het ook niet maar gewoon de link kopieeren naar een nieuwe scherm en daar plakken dan krijg je ze wel te zien ;)

strakke kleur :)
Gebruikersavatar
Mertun
forum gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: do 20 okt 2005, 12:51
Locatie: thuis

Bericht door Mertun »

nice job zal ik maar zeggen :)
toffe kleurtjes!!!! :lol:
Niek

Bericht door Niek »

Wat is dat voor een enorme uitlaat


Verder super gedaan =D>
RunnerX

Bericht door RunnerX »

nu zouden de links wel moeten werken.
RunnerX

Bericht door RunnerX »

ganta

Bericht door ganta »

wow :o strak ding :)
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

en nu zou je willen weten of die banden passen?ik heb geen idee eigenlijk,mischien moet je ff meten en alles en dan een mailtje sturen naar polini

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Strakke bike man! Mooi gespoten. Ziet er 100x mooier uit.
Gast

Bericht door Gast »

heel mooi gedaan :D
verder nog veel succes ermee
RunnerX

Bericht door RunnerX »

de maat die op m’n bandjes staat is 12.5*2.75,



De diameter van m’n velg is 22cm ongeveer.

'k blijf liever wat langer zoeken hierachter als gewone pocketbike velgjes eronder te monteren(kost trouwens ook weer centen)
Plaats reactie