mag dit van onze "vriende"

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wevie666

Bericht door wevie666 »

Hmjah dat is idd erg krom.

Ik weet het ook niet precies :wink:
kreidler power

Bericht door kreidler power »

ik lad hem meetsa achter in de kofferbak van me pa of dwars op de scooter ;) of k rij er heen kan ook ;)
Xander

Bericht door Xander »

Hoi,

ik ben toevallig bezig met mijn autorijbewijs, de theorie heb ik net achter de rug.

een persoon die loopt, is een voetganger.

als je bijv, een paard aan de teugels hebt, ben je een bestuurder.
waarom? je weet niet van te voren hoe het dier reageerd als je er bijvoorbeeld vlak langs rijd.
dit is één van de weinige uitzonderingen, omdat het paard een onberekenbare factor is.

als je met je brommer in de hand, over het voetpad loopt, ben je gewoon een voetganger.
Waarom? omdat jij naast die brommer, of in dit geval minibike loopt.
je bent niet de bestuurder, omdat je het voertuig voortduwd, en het is niet het voertuig wat jouw voortbrengt.

als je net gereden hebt, op de weg.. je stapt af, en een halve minuut later ziet de politie je pas.. kunnen ze niet bewijzen dat je op de openbare weg hebt gereden.
als ze zeggen, we zagen je net rijden, heb je niks, waarmee je het tegendeel bewijzen, dus heb je of het wel of niet zo is, gereden.

het ligt er dus gewoon aan, hoe een goeie, of hoe een naaier je tegenkomt.

zelf heb ik nog nooit echt iets gehad....
en ik hoop dat het nooit zal komen.

Xander.
Gast

Bericht door Gast »

Het is zo dat als je met je brommer (of wat dan ook) aan de de hand loopt je een bestuurder bent van het voertuig.

Maar nu is het dacht ik zo, dat als je met dit "voertuig" op de stoep loopt je (oficieel) niet aan het verkeer mededeelt, en je daar dus ook geen boete voor kunt krijgen.

Weet dit allemaal niet cker want altijd als ik politie tegenkom dan krijg ik niets anders te horen dan: "waarom rij jij?". Dan hang ik een verhaal op van: ik ben bezig met "afstellen".
dan bekijkt hij de minibike en wil hij mijn bromfietscerticaat zien.

Vervolgens zegt meneer agent:"Loop maar naar huis..;)"
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

als je net gereden hebt, op de weg.. je stapt af, en een halve minuut later ziet de politie je pas.. kunnen ze niet bewijzen dat je op de openbare weg hebt gereden.
als ze zeggen, we zagen je net rijden, heb je niks, waarmee je het tegendeel bewijzen, dus heb je of het wel of niet zo is, gereden.
Ik had gehoord ergens dat ze aan je cil gaan voelen en als die warm is dan hebbe ze bewijs..
Maar je kan natuurlijk ook zeggen dat je net van het boeren erf van je oom afkomt ofzow.. :P
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb ook net m'n theorie gedaan en ben het eens met Xander. Verder komt daar nog bij dat je geen lopende motor hebt en je tilt de bike vaak aan de achterkant op, dan ben je geen bestuurder want je kunt niks anders doen dan het ding vooruit duwen.
Als je op een minibike zit dan valt het weer onder: "aanstalten maken tot rijden op een illegaal voertuig."
Verder over dat je motor heet is: ze kunnen je daar alleen voor bestraffen als ze je ook daadwerkelijk hebben zien rijden op plaatsen waar het niet mag. Ze mogen dus niet ineens uit the middle of nowhere komen om te zeggen dat je bike warm is en je dus wel op de openbare weg gereden zal hebben. Ze hebben hier ook geen bewijs van en mocht het dan tot een kort geding (kantonrechter) komen dan is de kans dat jij je bike terugkrijgt zeker aanwezig.


In Amerika worden ze ook verbannen las ik. Dit plaatje zat erbij, vond ik wel grappig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

derbi master schreef:ja dat mag, je mag ook met een R1 lopen op straat der naast ;) zo lang je der niet op rij ben je wetelijk niet in overtreding.

zelfs als je een R1 over straat drukt met de handen aan het stuur geld het voor de wet als besturen, en heb je een rijbewijs nodig.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

volgens mij held dit gewoon van politie tot poliete .
ik deed eens een touw aan een brommer en dan aan men pocketbike en er paseerde een combi en die zijden niks de lachden gewoon eens .
dan deden we dit opnieuw en zijden ze van dat ik dit moest vooruit duwen MAAR OP HET VOETPAD .
dus deed ik dit gewoon :s
daar kunnen ze gewoon niks op zeggen je rijd er niet mee punt uit de motor draaid niet dus mogen ze niks doen !!!
dat is nu gewoon eenaal zo .
slipperman

Bericht door slipperman »

Richard D schreef:
derbi master schreef:ja dat mag, je mag ook met een R1 lopen op straat der naast ;) zo lang je der niet op rij ben je wetelijk niet in overtreding.

zelfs als je een R1 over straat drukt met de handen aan het stuur geld het voor de wet als besturen, en heb je een rijbewijs nodig.
B U L L S H I T
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik sluit me helaas aan bij bovenstaande opmerking :roll:
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

slipperman schreef:
Richard D schreef:
derbi master schreef:ja dat mag, je mag ook met een R1 lopen op straat der naast ;) zo lang je der niet op rij ben je wetelijk niet in overtreding.

zelfs als je een R1 over straat drukt met de handen aan het stuur geld het voor de wet als besturen, en heb je een rijbewijs nodig.
B U L L S H I T
Zo steekt de wet wel inelkaar, ga je er maar eens in verdiepen dan zul je merken dat geen bullshit is
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
bengo

Bericht door bengo »

Ik woon in België en hier mag het NIET. Toen ik 15 was werd ik tegen gehouden met de brommer aan de hand omdat ik als chauffeur van het voertuig werd aanzien.
Gast

Bericht door Gast »

bengo schreef:Ik woon in België en hier mag het NIET. Toen ik 15 was werd ik tegen gehouden met de brommer aan de hand omdat ik als chauffeur van het voertuig werd aanzien.
.

Als het een motorisch voertuig is en je loopt ermee...wordt je gezien als bestuurder..

Als het geen motorisch voertuig is en je loopt ermee (fiets o.i.d. :roll:)..ben je voetganger :wink: :)
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

als je een btje sterk bent, til je toch gewoon je minibike op als de politie eraan komt. :twisted: kunnen ze je niets maken of mag dit ook al niet?
kit replica!
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het topic verder niet gelezen maar je mag NIET met een mini de weg op. Het zit namelijk zo... Als een dronken auto bestuurder zn auto zelf duwt en het stuur beet heeft en de auto dan een ongeluk maakt ben je daar niet voor verzekerd. Dus rijd je zonder verzekering. Dus mag het niet. Het zelfde met een scooter, hetzelfde met een minibike. Je mag hem dus WEL op een skateboard ofzo zetten.

Gr Ype

Edit:

Mn waterkoelertje is trouwens nogal zwaar.... Als die wouten 2 minuten wachten zet ik dat ding wel weer op de grond neer :P (Ik houd het wel langer vol maar het idee :P)
Plaats reactie