Hij lekt dikke zwarte olie!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Hij lekt dikke zwarte olie!

Bericht door Gast »

Hey deze vraag is misschien al gesteld maar had geen zin om al die paginas door te nemen maar mijn minibike (west) lekt olie.. elke keer als ik weer wil gaan rijde erop ligt er een klein plasje in het midden eronder. Waar komt dit vandaan?
thomass
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

hallo
dat is on verbrande benzine dit probleem is meschien teverhelpen met een nieuwe pakking .
grtz jere
Gast

Bericht door Gast »

Kijk eens of de schroefjes van je uitlaat bij de cilinder niet zijn losgetrild. Waarschijnlijk sluit hij daar niet goed aan.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Als hij niet goed aan sluit, zou het dat ook wel merken in vermogen en geluidsniveau toch :oops:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Baan

Bericht door Baan »

Ik denk dat hij ergens onder je achter spatbord ligt? (Die olie vlek)

Als dat zo is dan komt het bij je uitlaat vandaan. Het drupt op je achterspatbord en zo op de grond. Kijk maar eens op je spatbord...
Kan weinig kwaad, meerdere mini's doen dat.

Ik denk ook dat het onverbrande benzine is.
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat je gewoon even een lekker peukie moet roken. Dan komt alles weer goed. Dat heb ik van mijn broer die heet Fabian. Aardige gozer hoor maar hij zei dus dat je je minibike even lekker moet slaan en daarna een lekker peukie moet roken. Ik hoop dat dit advies je helpt.
ganta

Bericht door ganta »

000dwayne000 schreef:ik denk dat je gewoon even een lekker peukie moet roken. Dan komt alles weer goed. Dat heb ik van mijn broer die heet Fabian. Aardige gozer hoor maar hij zei dus dat je je minibike even lekker moet slaan en daarna een lekker peukie moet roken. Ik hoop dat dit advies je helpt.
waar slaat dit op ? :? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

ganta schreef:
000dwayne000 schreef:ik denk dat je gewoon even een lekker peukie moet roken. Dan komt alles weer goed. Dat heb ik van mijn broer die heet Fabian. Aardige gozer hoor maar hij zei dus dat je je minibike even lekker moet slaan en daarna een lekker peukie moet roken. Ik hoop dat dit advies je helpt.
waar slaat dit op ? :? :roll:
ooit gehoord van advies?
ganta

Bericht door ganta »

beetje raar advies vind ik zelf..
op je minibike gaan slaan en dan een peuk gaan roken. :roll:
maarja ieder zijn eigen manier ;)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Denk dat je te rijk mengt, te veel olie in je benzine. Ik had dat in het begin ook. Toen ik me uitlaat eraf haalde kwam er een vloedgolf zwarte drap uit. Meng nu 1:40 V-Power met 2takt race olie, geen last meer van zwarte drap.
Gast

Bericht door Gast »

sluit ik me helemaal bij aan heb ook 1:40 met v-power werkt goed en ook zeker geen last van zwarte drap of onverbrande resten dus een goei mengsel is nooit weg :wink:
Bury

Bericht door Bury »

als je de uitlaat goed vastmaakt aan de cilinder kan je het misschien verhelpen

als ze los zijn hoor je het vanzelf hij geeft een hele andere geluid beetje harder,,

en je trekt ook anders op

misschien is dat de oorzaak je kan het proberen


MVG

Bury
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

hallo
als er zwarte drap op je spatbord ligt moet je even kijke of je uitlaat niet lek is en anders moet je even een lasje er over heen leggen en dan zit het meestal weer goed dicht.
maar bij de cilinder gewoon even kijke of je pakking niet lek is en of je boutjes niet zijn los getrilt

grtz jere (js racing zeeland)
Gast

Bericht door Gast »

tweetakt lekt altijd een beetje dat is normaal, maar als het bij je cilinder eruit komt is het misschien handig om het even open te halen zodat je kan kijken wat er nou aan de hand is...alles even schoon maken en ff kijken hoe je pakking erbij zit,ik heb zelf ook dat me bike een klein beetje lekt maar ik maak me er niet zo druk om :roll:
Yamaha

Bericht door Yamaha »

Lekt uit je power filter ... heeft me broertje ook gehad ....
Gesloten