V-racer b1 repli

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
JaMeSoN

V-racer b1 repli

Bericht door JaMeSoN »

ik ben me v-racer nitro sport nu aan het aanpassen kwa uiterlijk en preformance. nou heb ik een vraag over me motor ik ga een 17,5 mm kopen en een koppeling van hank maar als ik een hoge druk kop er op ga gooien moet ik dan ook me lagers en kruk as aan passen / veranderen of niet ??


thnx
Jameson
Gebruikersavatar
audifreakzeeland
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 20:20

Bericht door audifreakzeeland »

alleen een racekoppeling is voldoende met 17,5 mm trekt en loopt hij net zo hard .

Gr Richard
Gast

17,5 mm

Bericht door Gast »

Ik heb ook een 17,5mm op m´n nitro sport gebouwd, hij trekt een stuk feller. Echte top snelheid haal je er niet uit. Het blok gat nl. niet veel hoger in toeren draaien. Ik heb nu sproeier 120 erin zitten en nu loopt ie pas goed. Ga je lager, dan houdt ie in !!
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Re: 17,5 mm

Bericht door mille »

basvaningen1 schreef:Ik heb ook een 17,5mm op m´n nitro sport gebouwd, hij trekt een stuk feller. Echte top snelheid haal je er niet uit. Het blok gat nl. niet veel hoger in toeren draaien. Ik heb nu sproeier 120 erin zitten en nu loopt ie pas goed. Ga je lager, dan houdt ie in !!
ik denk dat de sproeierbezetting bij iedereen weer anders is want ik rij met een 82 sproeier is vaak afhankelijk van het membraam wat je gebruikt maar voor de rest kan ik wel met je bevindingen eens zijn meer trekkracht geen snelheidswinst met een hogedrukkop gaat hij iets eender trekken maar scheelt niet heel veel.
Gast

Re: 17,5 mm

Bericht door Gast »

basvaningen1 schreef:Ik heb ook een 17,5mm op m´n nitro sport gebouwd, hij trekt een stuk feller. Echte top snelheid haal je er niet uit. Het blok gat nl. niet veel hoger in toeren draaien. Ik heb nu sproeier 120 erin zitten en nu loopt ie pas goed. Ga je lager, dan houdt ie in !!
Ik heb ook een v-racer nitro met koppeling hank en dellorto 17.5.
Wil ik hem net gaan testen, breken 2 tanden van het voorste tandwiel af. :evil:
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Het is ook juist de bedoelling om hem onderin beter (sterker) te maken, want daar licht het probleem.
Doordat het motortje onder in niet al te sterk is moet je de koppeling erg hoog in toeren zetten om een beetje redelijk weg te komen, wat als gevolg heeft dat je extra slijtage op je koppeling veroorzaakt, en het rijd zeker niet soepel.
Zet je de koppeling te laag in toeren (dus onder de pouwerband) dan blijft de koppeling heel lang slippen met als gevolg dat je koppeling op den duur kan verbranden.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
JaMeSoN

Bericht door JaMeSoN »

*HANK* schreef:Hallo

Het is ook juist de bedoelling om hem onderin beter (sterker) te maken, want daar licht het probleem.
Doordat het motortje onder in niet al te sterk is moet je de koppeling erg hoog in toeren zetten om een beetje redelijk weg te komen, wat als gevolg heeft dat je extra slijtage op je koppeling veroorzaakt, en het rijd zeker niet soepel.
Zet je de koppeling te laag in toeren (dus onder de pouwerband) dan blijft de koppeling heel lang slippen met als gevolg dat je koppeling op den duur kan verbranden.
ey hank,

ik was al van plan om een koppeling tehalen bij jou en laten afstellen maar als ik nou die hoge druk kop er op plaats en race membraam en die 17,5 mm er op plaats zou ik dan ook meer kracht hebben onder in en moet ik dan me lager ook vervangen of denk je dat die het wel red zo


mvg Jameson
Gast

Bericht door Gast »

zo net een nieuw voor tandwieltje binnegekregen.
Zal hem er zo eens opzetten.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

JaMeSoN schreef:
*HANK* schreef:Hallo

Het is ook juist de bedoelling om hem onderin beter (sterker) te maken, want daar licht het probleem.
Doordat het motortje onder in niet al te sterk is moet je de koppeling erg hoog in toeren zetten om een beetje redelijk weg te komen, wat als gevolg heeft dat je extra slijtage op je koppeling veroorzaakt, en het rijd zeker niet soepel.
Zet je de koppeling te laag in toeren (dus onder de pouwerband) dan blijft de koppeling heel lang slippen met als gevolg dat je koppeling op den duur kan verbranden.
ey hank,

ik was al van plan om een koppeling tehalen bij jou en laten afstellen maar als ik nou die hoge druk kop er op plaats en race membraam en die 17,5 mm er op plaats zou ik dan ook meer kracht hebben onder in en moet ik dan me lager ook vervangen of denk je dat die het wel red zo


mvg Jameson
Hallo

Met een goed afgestelde carburateur moet het beter worden lijkt mijn, wat betreft je lagers dat zou ik maar even afwachten en rijden zo lang het gaat.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gesloten