ram air?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

racertje

duidelijkheid..

Bericht door racertje »

ik denk dat deze website je wel wat duidelijkheid kan geven over NOS en de werking ervan.succes.
owja mocht je het gaan inbouwen..wil ik natuurlijk wel graag je reactie lezen he :wink:

http://users.pandora.be/ccc/NOS/lachgas.htm
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik zat zelf te denken aan zo'n airbrush tankje of luchthoorn toeter!

GOEDKOPER!!! :o
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

ram air werkt wel bij caberateurs

Bericht door Gast »

Ik heb zelf een Suzuki gsx 750 r srad en dat staat dus voor suzuki RAM AIR DIRECT. EN laat me je dit vertellen dat dat egt wel werkt. :D :D :D :D
Gast

Bericht door Gast »

nos oftewel lachgas zorgt inderdaad voor een betere menging van benzine en lucht maar het gas zelf ik ook zeer ontvlambaar en ontbrand ook en nog sneller en explosiever dan lucht
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Markie schreef:nee ik heb de filmpjes nog niet gezien.
maareh in goes woont ook een jongen met een zip ook met 21 pk.
alleen 135? mwah het kan hoor als je ziet 27 pk. met lachgas.
het is niet echt moeilijk om een scooter zo op tevoeren.
je kan alles gewoon kopen toch?
en een beetjuh laten tunen.. ik bedoel ik heb een honda mt5
daar kan je een 80 cc orgineel blok voor kopen + een 110 cc mallosi Sport. Das toch niet normaal meer? dan komt ie ook wel over de 100

maar 135 is volgens mij echt zo hard nog niet...... als je echt tuned zoals in de races? in de echte Die hard races???
tja...in de sobw races gaan ze ook rond de 130/135.
maar dat is gewoon 50 cc oppergetuned :wink:
denk dan ook aan poorten polijsten...en al die kleine dingetjes :wink:

scheelt veel voor hun..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ram air werkt wel bij caberateurs

Bericht door rossi-nr.1 »

Wodcameel schreef:Ik heb zelf een Suzuki gsx 750 r srad en dat staat dus voor suzuki RAM AIR DIRECT. EN laat me je dit vertellen dat dat egt wel werkt. :D :D :D :D
boven de 200 ofzo jah......
racedevil schreef: nos oftewel lachgas zorgt inderdaad voor een betere menging van benzine en lucht maar het gas zelf ik ook zeer ontvlambaar en ontbrand ook en nog sneller en explosiever dan lucht.
en de druk waarmee het erin geperst word is ook belangrijk :wink:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

poorten polijsten moet alleen bij de uitlaatpoort... niet dat iedereen zo met hun dremeltjes in de spoelers gaan lopen beunen.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

je hebt gelijk

andere poorten polijsten ze niet maar ruwen ze op ofzo las ik ergens.

ik citeer van st.net:

Btw, je carter van binnenpolijsten schijnt niet goed te zijn want de groffe structuur zorgt voor bepaaldewervelingen in je blok die beter zijn
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

gaat om het zogenaamde skin effect, zelfde zie je op je autoruiten als je op de snelweg rijd en het regent. de druppeltjes blijven zegmaar aan je ruit plakken en bewegen veel langzamer.

bij boten word de buitenkant meestal ook opgeruwd om sneller te gaan :)
Gast

Bericht door Gast »

ook onder de 200 werkt dit anders zouden ze er op de meesten circuits tog niet veel aan hebben en die gasten van suzuki weten wel wat ze maken hoor, Het werkt trouwens wel met een carb
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

boven de 200 om het echt ''voelbaar'' te merken.
tja de motorbladen zullen wel liegen omdat jij het echt beweert.
heb je welles harder als 200 gereden :wink: ?

ik heb het uit het motorblad gehaald en die testen alles en kawa en suzuki gaven zelf toe dat het voor boven 200 is.
tja is ook voor race enz. en dat doe je niet met 120 op de snelweg alleen maar rechtdoor.

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

haha jah ik heb weleens boven de 200 gereden jah :twisted: .In zijn 6 tegen de toeren begrenzer. Je hebt gelijk dat het meer voelbaar is boven de 200. Maar het ging er mij meer om dat het ook met een carb werkt. Er stond een andwoord bij waarbij stond van niet. En ik heb tog er tog egt 4. Ik heb wel gehoord weet niet of het waar is dat een druppelaartje in je luchtfilter met een bepaalde brandstof erin ook werkt in je puchblokje. Heb het alleen nooit geprobeert
Gast

Bericht door Gast »

NOS maakt ook de ruimte die het mengsel nodig heeft kleiner dus gaat er meer mengsel in je cilinder waardoor je een hardere explosie krijgt. maar bij 2-takt eb je er niet zoveel aan dat schhelt net een paar km/h (3 tot 4 km/h) dus dit heeft alleen echt doel als je viertakt zou hebben. waarom dat is weet ik ook niet dat is mij ook maar vertelt het zou iets met de kleppen te maken hebben.
Gast

Bericht door Gast »

tebriz schreef:NOS maakt ook de ruimte die het mengsel nodig heeft kleiner dus gaat er meer mengsel in je cilinder waardoor je een hardere explosie krijgt. maar bij 2-takt eb je er niet zoveel aan dat schhelt net een paar km/h (3 tot 4 km/h) dus dit heeft alleen echt doel als je viertakt zou hebben. waarom dat is weet ik ook niet dat is mij ook maar vertelt het zou iets met de kleppen te maken hebben.
Lachgas geen nut op 2-takt? Waarom zeg je dit soort zooi als je er gewoon nix vanaf weet :S

van 19pk naar 27pk vind ik toch wel een verschil...
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

lachgas heeft zeker wl nut heey. Zie maar eens de test grafieken!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gesloten