Setup bij technigas GP1

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Baan

Setup bij technigas GP1

Bericht door Baan »

Ik heb gister een technigas uitlaat gemonteerd en ben vandaag wezen rijden.
Bij orginele setup reed hij best ok maar had toch het idee dat er meer inzat.
Ik een 0.7 sproeier erin gezet maar vanaf daar werd het alleen maar slechter. 0.65 en 0.6 sproeier geprobeerd en met gasnaald gespeelt maar eenmaal op standaard setup rijd het toch het best.
Ik heb nu maar 2 of 3 km winst en meer trekkrecht, maar toch het idee dat er meer inzit.

Heeft iemand een technigas uitlaat onder een standaard chinees en met welke setup dan???
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Wil je echt profijt halen uit je pijp dan moet je zeker een andere carb nemen, butterfly is een hele goede. Bij deze carb kan je (apart van elkaar) de benzinetoevoer afstellen, sproeier voor optrekken en- voor topsnelheid. Daarnaast is een bogbore kit ook verstandig. Denk als je dit erop hebt zitten dat je een racemonstertje hebt!
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

AngelEyes schreef: Denk als je dit erop hebt zitten dat je een racemonstertje hebt!
bedankt :D

had er ook nog een racekoppeling bijgedaan maar ben je wel een paar euro's lichter

en bij butterfly heb je 3 van die schroefjes

1 voor optrekken
1 voor top speed
1 voor stationair

werkt wel handig
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

@ de winter,

He, die fat pipe is dat wat. Zit eraan te denke die in de toekomst aan te schaffen.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ik ga ff kijken welke beter is die fatpipe of technigas denkd at technigas morgen binnen is

nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is :?

en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken

maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel :wink: , moet eerst mn mini eens goed afstellen :P
schroefje

Bericht door schroefje »

de winter schreef:ik ga ff kijken welke beter is die fatpipe of technigas denkd at technigas morgen binnen is

nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is :?

en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken

maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel :wink: , moet eerst mn mini eens goed afstellen :P


uitlaat vast zetten met rubbers er tussen en wat loctite probleem opgelost.


Die technigas uitlaat is niet berekend op de spoeling van een BBK-B kit!!!
Gast

Bericht door Gast »

schroefje schreef:
de winter schreef:ik ga ff kijken welke beter is die fatpipe of technigas denkd at technigas morgen binnen is

nadeel van fatpipe is zoiezo al dat hij iedere 10 min. rijden losgetrilt is :?

en hij past ook niet erg goed... je kunt hem maar met 1 veer vastmaken dusja trilt nogal eens los wand je kun die achterste bevestiging ook niet erg makkelijk vastmaken

maarja ik zie wel en dan vertel ik het wel :wink: , moet eerst mn mini eens goed afstellen :P


uitlaat vast zetten met rubbers er tussen en wat loctite probleem opgelost.


Die technigas uitlaat is niet berekend op de spoeling van een BBK-B kit!!!
loctite en goede boutjes, liefste met klemringetje erbij... werkt goed!
Baan

Bericht door Baan »

Maar intussen nog geen antwoord!!!
Kan er ook een 1000cc blok op zetten, dan heb ik ook een race monster.

Ik snap zelf ook wel als je er duizenden euroos in pompt dat het steeds harder gaat.


Is er iemand die wel een antwoord op mijn vraag heeft???
Gast

Bericht door Gast »

Waarschijnlijk niet. Ik kan je wel vertellen dat bij mijn vorige mini. Toen ik daar een carbon race uitlaat opzette..Merkte amper verschil. Vond het zonde van het geld persoonlijk. Misschien dat je het meer verneemt icm een andere cilinder maar dit kan ik je niet bevestigen.
Gebruikersavatar
ertoes
forum gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 07:44
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ertoes »

NOU LEKKER DAN!!!

....nog geen antwoord na 2 miljoen reacties over iets anders...

Ik kan je ook niet helpen helaas, door mijn reactie staat je topic weer
bovenaan voor nieuwe ronden... nieuwe kansen....

Maaare, als ik alles zo lees zal je voor echte power moeten gaan voor
de BBK, een 14mm carbu en liefst nog een race koppeling (ik zou voor
de Zocchi gaan)... dan is t blazen geblazen Baan....
Polini 911 replica

- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
Gast

Technigas

Bericht door Gast »

Als je uitlaat dezelfde diameter en lengte heeft als de oude, dan zal het niet veel verschil maken. Je moet even kijken of er wel dempingsmateriaal in je uitlaat zit. De uitlaat moet nl. wel tegendruk geven. Ik heb zelf in mijn uitlaat. Staalwol gedaan. Dit kun je gewoon in de supermarkt kopen van Sorbo.
Pas op dat je geen brillo erin doet, anders krijg je er een schuimspoor achter !! :D
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ja, je kan lang en breed lullen, maar met de setup die je nu hebt zal je echt niet meer profijt uit je uitlaat halen. Je kan je cilinder tune, maar dan zou ik een bigbore aanschaffen. Het is een feit dat als je een andere uitlaat (dikkere expansie) neemt, dit alleen zin heeft als je met een grotere cilinder gaat werken. En het belangrijkste is een andere carb. Nu zal je echt niet veel meer eruit kunnen halen!
Baan

Bericht door Baan »

Waarom dan niet???
schroefje

Bericht door schroefje »

Baan schreef:Waarom dan niet???
wat is de basis van een 2 takt? :roll:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

De motor geeft nog niet genoeg vermogen af om meer rendement uit de uitlaat te halen. Met een grotere carb en een bigbore doetie dat wel!
Gesloten