ketting geluid

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

ketting geluid

Bericht door Gast »

vraagje hebben jullie ook last van het geluid van de ketting
achter wiel loopt vrij en voor tandwiel ook als ik de ketting erop gooi dan hoor je echt een soort aanloop geluid is dit normaal en is dit te verhelpen?

mvg
erik
Gast

Bericht door Gast »

Dan zit er een knikje in je ketting. Ff nieuwe halen en goed invetten. Teveel is beter als te weinig.
Gast

Bericht door Gast »

nee hij is helemaal kaars recht en genoeg vet op
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het ook wel eens gehad, bij mij zat waar dat voorste schroefje van het ketting schermpje doorheen moet dat stukje frame daar ging mijn bike's ketting overheen dus had hem ff was strakker gezet...( ik weet niet of jij dat ook hebt maar ik zeg het toch maar :oops: )
edgo

Bericht door edgo »

Het kan ook zijn dat je ketting in aanraking komt met je kettingbeschermer (kettingkastje)Dit is maar een blikken ding en als de ketting deze raakt krijg je een aanlopend geluid,ik heb deze er even afgehaald en in de ronding wat uitgeklopt,en ik heb er geen last meer van!
Gast

Bericht door Gast »

Is bij mij ook zo, een ratelend geluid.
Is al eerder een topic over geweest waar ze zeiden dat het normaal was, misschien ketting aanspannen?..
Gast

Kettinggeleider

Bericht door Gast »

Waarschijnlijk loopt je ketting over de kettinggeleider. Hier zit ook je beschermkap van je ketting mee vast. Zo niet, dan zit ie te strak.

Goed kettingvet helpt een hoop. Ik gebruik op mijn "grote"motor altijd HKS of Castrol kettingspray. Dit is eerst vloeibaar en daarna wordt het taai.

Hier wordt je achterwiel ook niet smerig van !!
edgo

Bericht door edgo »

Kijk wel uit dat je de ketting niet te strak aanspant,dan is wel het aanloopgeluidje weg,maar heb je wel kans op speling op je lagers,en dat is niet de bedoeling.Probeer anders even zonder kettingkastje dan weet je zeker of het daar wel of niet aan ligt!
Gast

Bericht door Gast »

ketting loopt ook nergens tegen aan speling van ketting is 1 cm boven en 1 cm beneden en idd als ik de bike gewoon rol dus zonder motor aan is er een ratelend geluid
Baan

Bericht door Baan »

edgo schreef:Probeer anders even zonder kettingkastje dan weet je zeker of het daar wel of niet aan ligt!

Wel even je broekspijpen vast knopen anders komt die ertussen. :wink:

Ik denk dat het normaal is, zeker als je ketting zo is gespannen als je zegt, die van mij doet het ook.
joey_46

Bericht door joey_46 »

Ik denk ook dat het vrij normaal is. Bij ons hoor je dat ratelend geluid ook. Tis niet mooi maar helaas........
edgo

Bericht door edgo »

Ja Baan je bent nog goed wakker! Inderdaad wel uitkijken voor je broekspijp anders kon je bike wel eens honger krijgen,en vreet ie je broekspijp op :twisted:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

is gewoon normaal hoor heb ik ook

en zet hem aub niet strakker wand dan kun je weer om een nieuwe ketting wand die dingen kunnen al breken bij een orgi minibike tewijl hij eigenlijk goed staad!

hij kan er beter een keer aflopen dan dat hij breekt :lol:
Gast

Bericht door Gast »

dan laten we het zo
maar in iedergeval thnx voor de reply's
Gast

Re: Kettinggeleider

Bericht door Gast »

offtopic @ basvaningen

17.5 dell (watergekoeld) = carb verwarming als k me niet vergis na 3 jaar sleutel ervaring aan scooters?
Gesloten