pocketbike die niet start

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

pocketbike die niet start

Bericht door Gast »

jo, ik krijg nu al ongeveer een maand men pocketbike niet gestart, ik weet niet aan wat het kan liggen, heb al bougie gekuist etc en op verschillende manieren proberen te starten, iemand advies? keb ier ook nog wa opgenomen

http://users.skynet.be/fa579513/VOICE017.MP3
Gast

Bericht door Gast »

carb goed schoonmaken en uitblazen
Gast

Olie zakt in de carb

Bericht door Gast »

Je moet even je carburateur aftappen, zit onderin een schroefje voor.De olie die in je benzine gemengd zit zakt namelijk onderin je carburateur en de benzine verdampt. Er blijft dus weinig brandbaars over.
wevie666

Re: Olie zakt in de carb

Bericht door wevie666 »

basvaningen1 schreef:Je moet even je carburateur aftappen, zit onderin een schroefje voor.De olie die in je benzine gemengd zit zakt namelijk onderin je carburateur en de benzine verdampt. Er blijft dus weinig brandbaars over.
Jaja, maar dan zou die het na een maand starten toch zeker wel doen.

Vind dit eerlijk gezegd nogal onzin, heb er nog nooit eerder van gehoord


Vonkt je bougie wel? Staat je ontsteking goed? Enz enz
Gast

Waarom rookt ie dan zo ??

Bericht door Gast »

Is wel degelijk waar !! Olie is zwaarder als benzine. Neem de proef op de som. En doe benzine met 2 takt olie in afgesloten bak / potje. Laat het een week staan en kijk wat er gebeurt. Het effect kun je al ziet bij het gieten als je eerst de benzine en dan de olie erin doet.

Een minibike die langer stilstaan rookt ook altijd als een stoomboot als je em gestart krijgt !
Gast

Bericht door Gast »

kzal deze week bij men opa helemaal schoonmaken en zien wat et zegt
edgo

Bericht door edgo »

Ik denk dat Bas hier wel een punt heeft,als je bike lang stilstaat dan zakt de mengolie naar beneden en de over gebleven benzine grotendeels verdampt,de mengolie is uit zichzelf al vrij plakkerig en dit wordt na lange stilstand alleen maar erger,dus in ieder geval de carberateur goed schoonmaken en ik denk ook het tankje,en dan eventjes om te proberen alleen benzine als hij weer loopt pas mengolie bijdoen.
Gast

Bericht door Gast »

Idd, basvaningen1 heeft wel een punt daar. Draai je bougie er eens af en doe er een 'beetje' pure benzine in. Draai je bougie er weer op en probeer dan te starten.
Met een beetje bedoel ik een 'vingerhoed' ofzo hé, niet teveel dat hij niet verzuipt.
draai ook je tankklep volledig los en blaas er eens in. Klikt eigenlijk allemaal debiel wat ik hier verkondig, maar je bent niet de enige die ik zo geholpen heb. Cursus motor-mechanica bevat veel leerrijke verhalen van mede-studenten, leer je eigenlijk meer uit dan uit de cursus :)
Gast

Klinkt misschien raar

Bericht door Gast »

Het klinkt misschien raar, maar wat ook vaak helpt is je bike even heen en weer schudden voor je start!
edgo

Bericht door edgo »

Nou zo raar is dat niet want als ik na een week de bike wil starten schud ik altijd even met de bike,dit doe ik eigenlijk automatisch.Dus je bent niet de enige GEK :shock:
Gast

Bericht door Gast »

of als echt alles niet helpt
effe een busje break cleaner halen en in je carb of cyl spuiten maar ook niet echt veel als je bougie echt onkt zou hij 100 % moeten starten
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

erikjede1ste schreef:of als echt alles niet helpt
effe een busje break cleaner halen en in je carb of cyl spuiten maar ook niet echt veel als je bougie echt onkt zou hij 100 % moeten starten
op je powerfilter/luchtfilter spuiten ja..is niet de bedoeling dat je allemaal van die cleaner in je carb heb zitte denk ik :wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

ik doe altijd een klein beetje benzine in de cilinder (via ht bougie) bij heeft dit eigelijk altijd gewerk zowel bij brommers als minibike,s
Gast

Bericht door Gast »

doede46 schreef:
erikjede1ste schreef:of als echt alles niet helpt
effe een busje break cleaner halen en in je carb of cyl spuiten maar ook niet echt veel als je bougie echt onkt zou hij 100 % moeten starten
op je powerfilter/luchtfilter spuiten ja..is niet de bedoeling dat je allemaal van die cleaner in je carb heb zitte denk ik :wink:

MvG DoeDe
daarom zeg ik ook klein beetje en dit spul zie je vervliegen dus niet op je filter
edgo

Bericht door edgo »

anto schreef:ik doe altijd een klein beetje benzine in de cilinder (via ht bougie) bij heeft dit eigelijk altijd gewerk zowel bij brommers als minibike,s
Anto heeft hier ook een punt dit deden we vroeger al bij onze brommers.
Ja vroeger mijn bwj 1963. :wink:
Gesloten