Dikke ketting plaatsen...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Dikke ketting plaatsen...

Bericht door Gast »

Hey,

Ik krijg eerdaags een Sendai Akido, en vroeg me af of hier een dunne of dikke ketting op zit standaard???

Dit omdat ik hier en daar gehoord en gezien heb (kartbaan Ulrum) dat deze kettingen nogwel eens breken en vaak vervangen worden door een dikkere.

Mijn vraag is dan ook: als blijkt dat er een dunne ketting op zit is het verstandig deze te vervangev voor een dikke en kan dit zonder de tandwielen te vervangen (past de dikke om de orginele tandwielen)???

M.v.g.

ItsME....
Niek

Bericht door Niek »

Dit moet niet onder paddock maar onder vraagbak -> chinese bikes
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Er zit een dunne ketting op zoals bij elke minibike polini-grc etc etc.
Maar de ketting van de chinees is natuurlijk weer een vele andere kwaliteit dan die van polini.Dus ik zou er gewoon even een andere ketting opleggen van polini..Kan je zo bestellen bij www.hopmotorsport.nl en bij Theo Van hemmen.

Succes ermee :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Bury

Bericht door Bury »

OP EEN AIKIDO ZIT EEN DIKKE KETTING OP :evil:
Gast

Bericht door Gast »

uit mijn ervaring blijkt dat dit heel verschillend is maar wat ik heb gehoord (van reys minibikes) kan je gewoon het beste een dunne race ketting halen is wel iets duurder in aanschaf maar je haalt de kwaliteit er wel uit.
edgo

Bericht door edgo »

Op mijn aikido zat bij aankoop al een dikke ketting en een pro-forma racefilter op :!:
Gast

Bericht door Gast »

Hey k heb nu een merkloze chinees ipv. de Aikido, (verkopende partij wou niet echt verkopen denk ik).

Deze heeft dus wel een dunne ketting, heb de spanning even een beetje aangepast zodat er ongeveer een cm naar boven en beneden gebogen kan worden. Maar ben dus wel van plan deze te vervangen, voor een dikke ket. Nogmaals ik vindt dit gewoon ook mooier staan....

Greetzzzz.... :lol:
Gesloten