Minibike met flandria motorblok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Minibike met flandria motorblok

Bericht door Gast »

Hallo,
ik ben bezig met het bouwen van een minibike met een flandria-motorblok. Bij deze wordt echter gebruik gemaakt van eerst een riemoverbrenging en dan tandwiel met ketting. (zie foto) Mij vraag is, of ik dit zo zou laten, of ineens kettingoverbrenging zou maken ? :roll:

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

verklein die foto's eerst maar eens zodat ik er normaal naar kan kijken :roll:
Gast

Bericht door Gast »

ja sorry ma da krijg ik precies ni klaar :-s
Gast

Bericht door Gast »

is ook zo moeilijk, gewoon een programma :|
Gast

Bericht door Gast »

voor vario dus gewoon op het blok, oftewel als je tandwiel alleen wil moet je dat daar ergens erop bouwen. Ook koppeling dus waarschijnlijk aanpassen.

Als je naar tandwiel gaat zal je ff moeten kijken in welke verhouding je het wil zetten. Zit er nog vertanding in het blok zelf? (zal wel niet maja)
Gast

Bericht door Gast »

neen ik zal het er zelf moeten aanzetten.. Maar inderdaad dan zal dat koppel enzo wel weer niet kloppen. Zal misschien maar beter die riem er bij tussen zetten :?
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

blok

Bericht door Ronnie »

Als je echt verder wilt met dit blok, moet je eerst kijken welke kant deze op draait.
Je wilt toch geen minibike die achteruit rijdt.
Je zult op dit blok een koppeling moeten monteren van een polini-minibike met de tandwielverhouding; 6T voor/64T achter met een kleine ketting.
MAAR,,,,, Als ik het goed bekijk komt deze koppeling dan aan de verkeerde zijde te zitten, bij de meeste zit deze op de plek waar bij jou de ontstekking zit.
Dus je koppeling gaat dan in de verkeerde richting werken, ik weet niet of dit wel kan. :shock:

Ikzelf heb een peugot 103 blok gebruikt en ook deze koppeling gebruikt,
werkt perfect.(zit alleen wel aan de goede zijde)
Foto's staan op de site van M. Zeinstra onder minibike van Ronnie Wijnhoud.
Adress staat wel bij de links van deze site. :arrow:
Gast

Bericht door Gast »

Dank je voor de raad! Maar m'n mini steekt al half in elkaar.. Heb het gewoon riem-ketting gehouden (zo was het). Ik hoop dat het een beetje gaat lukken :?
Gesloten