Eerste bike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Eerste bike

Bericht door Gast »

Hallo allemaal ik ben aant sparen voor een bike.Ik ben al aan het kijken op het internet en daar staan bikes van 150 - 2000 euro .Ik wil max 500 euro uitgeven aan een bike eigenlijk wil ik rond 300 euro een bike kopen.Wat is een goede bike voor een beginneling ben 14 jaar.will er later misschien wedstrijden mee rijden .Het moet tegen een stootje kunnen, moet en mooi uitzien .
alvastr bedankt
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Hallo,

Leuk dat je ook ga beginnen met de sport. :)
Je zegt dat je max. €500,- wil uitgeven en je schreef dat je er later wedstrijden mee wou gaan rijden.
Dan zou ik geen chinees kopen je mag namelijk geen deelname nemen aan een wedstrijd met een chinees (Op de tai chi na).
De tai chi is opzich een goede motor alleen is het probleem van de Tai chi de koppeling.Waarschijnlijk rijd je tegen blata's als je met een Tai chi gaat deelnemen aan een wedstrijd.
Ik adviseer je voor een Polini,Grc,Dm,Blata,Stamas enz.
Dan ben je duurder uit maar heb je ook wat,En je mag met wedstrijden mee doen.

Succes, :wink:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ik was aant kijk op *geen sponsor* bij racers zijn dat allemaal fabriek bikes hoe weet je of die bike races mag meerijen?
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

De meeste die bij racers staan zijn chineesjes (Sendai).
Er staan ook Blata's bij maar zo als je ziet zijn die duurder.
Als je wedstrijden wil gaan rijden adviseer ik je GEEN chinees te kopen maar gewoon wat meer geld neer leggen en wat goeds kopen.
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Tja dan kan ik maar beter een bike kope voor niet mee te race want ik ben maar 14 500 euro voor zo een (speelgoed) is echt max.Ik wil wel eentje maar ik wil ook weer gene prul waarvan ik teleurgesteld van ga van zijn dan heb ik liever gene. voor te beginnen weet iemand hier een goede koop prijs/kwaliteit rond 300 euro MAX 500?Mss als ik 16 ben vakantie werk ga doen en het onder de knie heb ene goeie race machine koop.
Gebruikersavatar
Bram_Snoek
forum gebruiker
Berichten: 450
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Bram_Snoek »

hallo

als ik jou was zou ik gewoon voor een v-racer extreme gaan www.v-racer.nl
of voor een goedkope merkloze chinees www.pocketbike-europe.com

groetjes Bram
blata b1 replica :D
17.5mm carb
cilinder helemaal aangepast
en nog veel meer :P
edgo

Bericht door edgo »

Hoi sinds kort is er ook een replica watergekoelde bike op basis vande Polini 911, deze wordt ook goedgekeurd voor wedstrijden :!:
Kijk maar eens op www.technoline.nl hij kost €550, maar dan heb je wel een hele leuke bike om mee te beginnen.

Succes met je keuze maken :!:
Gast

Bericht door Gast »

ja niet slecht maar deze is waarschijnlijk niet in een andere kleur omdat het een replika is of zijn er nog andere kleuren van deze.Zijn er geen fabrieks modellen die rond de 400 euro kosten? 550 euro voor zo een cinese is wel duur als het mindere kwaliteit is
edgo

Bericht door edgo »

frankynr1 schreef:ja niet slecht maar deze is waarschijnlijk niet in een andere kleur omdat het een replika is of zijn er nog andere kleuren van deze.Zijn er geen fabrieks modellen die rond de 400 euro kosten? 550 euro voor zo een cinese is wel duur als het mindere kwaliteit is
Ik weet niet of die bike ook in andere kleuren verkrijgbaar is, even mailen misschien :?: En het is misschien iets mindere kwaliteit maar daar is de prijs ook na :!: En ook al pak je een orginele fabrieksbike sleutelen zul je toch moeten, maar dat is ook een onderdeel van het biken toch :?:
Je kunt wel zo'n replica later updaten met orginele polini onderdelen.
Wil je toch goedkoper dan zul je op pad moeten voor een Sendai Thai Chi,
Of de nog goedkopere Sendai Aikido, die rijd ook leuk,maar is niet te vergelijken met de twee bovenstaande bikes :!:
Succes met je keuze maken :!:

ps moeilijk hé :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ja zeker en vooral als ik niet al het geld van de wereld heb en nog andere duure hobby's heb. Ik ga mss voor die polini gaan maar dat kan dan wel nog duuren voor ik het geld heb. hopelijk genoeg geld bij de feestdagen binnehale. Zijn die onderedelen goed beschikbaar van poline. Ik woon in belgie dus ...
edgo

Bericht door edgo »

Bekijk de site eens van www.polinibikes.nl kun je meteen even kijken wat een orginele polini kost (niet schrikken) :lol:
edgo

Bericht door edgo »

frankynr1 schreef:Ja zeker en vooral als ik niet al het geld van de wereld heb en nog andere duure hobby's heb. Ik ga mss voor die polini gaan maar dat kan dan wel nog duuren voor ik het geld heb. hopelijk genoeg geld bij de feestdagen binnehale. Zijn die onderedelen goed beschikbaar van poline. Ik woon in belgie dus ...
Kijk hier maar eens na en doe een goed bod deze bike is van prozaq
oftewel Patrick hij zit ook hier op de site.
:arrow: http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 93163.html
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Met deze bike die jij hier voorschotelt mag je geen wedstrijden rijden he :) :!:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
ertoes
forum gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 07:44
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ertoes »

waarom mag je hiermee geen wedstrijden rijden? hij is nou eenmaal door
de RAP goedgekeurd.....?????????
Polini 911 replica

- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
edgo

Bericht door edgo »

ruud schreef:Met deze bike die jij hier voorschotelt mag je geen wedstrijden rijden he :) :!:
Waarom niet :?: Kijk maar naar deze link, als zij liegen dan doe ik het ook, maar anders :?: :arrow: http://www.technoline.nl/products.php?s ... oproduct=1
Gesloten