Menthanol?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

super veel toeren draaien die rc autos de mijne draaide zo een 40 a 41.000 toeren pm
Neluhz

Bericht door Neluhz »

idd ja, slijtage is ook erg hoog :oops:
het werkt wel gewoon, maar niet zo gek veel, maar:
als je een erg hoogtoerige uitlaat, flink hoge compressie en 20 pure nitromethaan in je benzine doet, gaat het echt als de brandweer :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

Hoelang wilde jy daarmee ryden :lol:


Een dag? :wink:
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

een maat van me heeft es verteld dat als je 2 stoffen in je brommer gooit rij je 200 meter 120 en dan is je hele motor kapot ik weet niet meer welke stoffen maare 120 is we erg hard dus of het waar is :?:
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

hallo, heb het wel is in een standaart puchje gedaan, gewoon 16% merkte niet echt verschil.. het liep gewoon goed, maar niet veel anders als mengsmering.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gast

Bericht door Gast »

metenol trekt ook water aan
wevie666

Bericht door wevie666 »

Dus?
Niek

Bericht door Niek »

Heb het er gister nog ingegooit

1. Chinees blok loopt ff 2 km. per uur harder meer ook niet
2. Zeer snel oververhit
3. Het blok word er niet beter op...
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

De 20 % is nitro de 80 % is methanol, en voor de modelbouw is er olie aan toegevoegd.
Je kunt dit gerust door je gewone mengsmering doen ,maar alles word wel erg vet en door de nitro zul je toch iets met je sproeier groter moeten.
Merkbaar word het pas als je voldoende lucht kunt toevoeren[ groot filter]en over een beetje goeie uitlaat beschikt.
De huidige zendingen uit china en de rest van de wereld beschikken vaak over een soort van expansie pijp met een holle bus voorzien van 5 cm geperforeerd pijp aan de binnenzijde platgeslagen uitmonding als demper,kenmerken: kolere herrie!!!!!!
Dus geenzins wat een 2 takt uitlaat zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

mark#41 schreef:De 20 % is nitro de 80 % is methanol, en voor de modelbouw is er olie aan toegevoegd.
Je kunt dit gerust door je gewone mengsmering doen ,maar alles word wel erg vet en door de nitro zul je toch iets met je sproeier groter moeten.
Merkbaar word het pas als je voldoende lucht kunt toevoeren[ groot filter]en over een beetje goeie uitlaat beschikt.
De huidige zendingen uit china en de rest van de wereld beschikken vaak over een soort van expansie pijp met een holle bus voorzien van 5 cm geperforeerd pijp aan de binnenzijde platgeslagen uitmonding als demper,kenmerken: kolere herrie!!!!!!
Dus geenzins wat een 2 takt uitlaat zou moeten zijn.
Voor een goede menging moet je een paar procent aceton toevoegen.

De nitromethaan heeft als eigenschap dat het tijdens verdamping omgezet word in zuurstof
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

hondaxtreme schreef:ik rij zelf met dat soort autotjes maar ik zou dat niej doen want motortjes van zulke autotjes zitten net anders in elkaar dus doe het maar niej :o
ze zitten hetzelfde in elkaar. Het enigste probleem is dat ze geen bougy hebben :lol: net als een diesel, zelfontbranding, u get that? dus het is hetzelfde als dat je een aansteker bij een kont van een gigantische bruinebonenvreter houd, Het gaat hard, maar je houd er gegarandeert geen haar meer aan over :lol:
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Geplaatst: Zo Jul 03, 2005 4:59 pm Onderwerp: Menthanol?

>>

Geplaatst: Zo Nov 27, 2005 11:12 pm Onderwerp:
B'tje oude topics omhoog halen :P..?

Heb btw in me Puch gedaan een keer..merkte wel wat verschil..mar niet veel :(..
evo bike

Bericht door evo bike »

ik heb het gebrobeerd maarheb wel devolgende verhouding aan gehouden 1 liter mengsmering en dn 10 ml methanol(25%nitromethaan) en dan 5 ml gwne 2t smeerolie erbij http://www.muco-webshop.nl/index.php?lang_id=1&c_id=324

resultaat hij gaat veel meer toeren maken trekt veel en veel harder op kn niet gwn volgas geven tijdens wegrijden aleen je moet wel je kopeling aan passen ervvoor wnt anders kopelt hij te vroeg
snelheid kwam p motorteller rond 108km/h ziekelijk hard en dit ws gwn een standaard 49 cc verder moet je hem nog wel iets afsellen maar dat is aleen stationair gebied hij gaat aleen wel heel heel heel veel branstof verbruiken maarja en er kom een zwaar jankend race geluid :-({|= vnaf net een opgefokte kettingzaag :twisted: en voor de branstof gwn bij
schroefje

Bericht door schroefje »

evo bike schreef:ik heb het gebrobeerd maarheb wel devolgende verhouding aan gehouden 1 liter mengsmering en dn 10 ml methanol(25%nitromethaan) en dan 5 ml gwne 2t smeerolie erbij http://www.muco-webshop.nl/index.php?lang_id=1&c_id=324

resultaat hij gaat veel meer toeren maken trekt veel en veel harder op kn niet gwn volgas geven tijdens wegrijden aleen je moet wel je kopeling aan passen ervvoor wnt anders kopelt hij te vroeg
snelheid kwam p motorteller rond 108km/h ziekelijk hard en dit ws gwn een standaard 49 cc verder moet je hem nog wel iets afsellen maar dat is aleen stationair gebied hij gaat aleen wel heel heel heel veel branstof verbruiken maarja en er kom een zwaar jankend race geluid :-({|= vnaf net een opgefokte kettingzaag :twisted: en voor de branstof gwn bij

Vind je het heel erg al sik zeg..........WAT EEN ONZIN!!!!!


Bewijs het maar met een foto cq filmpje want alleen de brandstof veranderen geeft jou ECHT geen 108 Km/H op de teller bij een chinees!!


En ik heb ook een Rc car staan :wink:
evo bike

Bericht door evo bike »

dnniet probeer zelf maar (zomigge mensen) :twisted:
Plaats reactie