extra koeling oorzaak bobijn stuk?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
RunnerX

extra koeling oorzaak bobijn stuk?

Bericht door RunnerX »

extra koeling oorzaak bobijn stuk?

ik heb vandaag een batteryje 12 v onder de pocket geplaats, dit samen met een blauw tl lampje wat prachtig oogt met m'n fluo kleuren, en een 120mm*120mm fan dieboven het cilindertje, vooraan aan de boegie, blazend met de wind mee richting het blok geplaatst is.

nu had ik vandaag al eerder gereden metde pocket voordat ik het erop zetten, toen alles klaar was ging ik testen, eerst ff zonder het op te zetten, en toen ik het op zette ging het ook nog heel ff goed,maar toen begon ie te sputteren en viel stil, tug in gang getrokken, blazer op af,... ff later weer stil, en uiteindelijk wou die totaal nietmeer starten, hoeveel ik em ook in de gang trok.

nu ben ik het aan't uizoeken en uitmeten geweest, alles zit op z'n plaats met de spie enzo, magnetisch gedeelte werkt prima, het stop knopje gaf geen vals contact.
maar als ik de boegie tegen het blokje hield, en dan draaide kwamen er geen vonken.

dus heb ik de boegie getest dmv een elektrische aansteker(dat klikdingetje dat vonkjes geeft) te gebruiken, werkte prima, afstand tussen de polen was perfect.

ik heb met het meettoestel een poging gedaan spanning te meten, te kijken of de boegie vonkt, als ik met een elektr. boormachine de krukas en vliegwel liet ronddraaien, maar niks.


'k heb juist een andere bobijn besteld, maar nu ben ik een beetje onzeker om die blazer voor koeling terug op te zetten of niet.
kan dat mogenlijk een oorzaak zijn hiervan, of is het puur toeval?
'k dacht mss door een of ander magnetisch veld?

iemand een idee?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Miss stoort het elkaar. Ook als je de draad van een fietscomputer bij je bougie/bobine houd dan slaatie op hol. Laat die fan maar achterwege
RunnerX

Bericht door RunnerX »

toch raar, want bij ('k dacht V-racer of mss een ander) verkopen ze een setje, battery en ventilatortje

en wat slaat dan op hol, je fietscomputer of je ontsteking?
RunnerX

Bericht door RunnerX »

ik heb een andere bobijn gekocht(50€ afzetters, mja 'k wou het direct hebbe)
hij werkt weer, maar 'k durf m'n blazertje neitmeer opzetten
RunnerX

Bericht door RunnerX »

wel het zou totaal onafhankelijk zijn, en geen probleem zijn als ik het ventilatortje gebruik(morgen testen), ik had dit gevraagd op de avondscholing motor technieken.
Gesloten