Uitlaat onder je mini?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

polleke7

Uitlaat onder je mini?

Bericht door polleke7 »

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een terugloopuitlaat van een scooter onder hun minibike?
Zo ja kun je me zeggen welke specificaties en prestaties?
Ik heb al een proma-cc eronder liggen netjes verlast enzow.
Maar ivm het bouwen van een andere nieuwe minibike met vollekuip wil ik weten of er goede scooter uitlaten zijn die ook nog presteren!! Het pas maken lukt wel maar de prestaties?

ps foto's erbij indien mogelijk. bvd pol :wink:
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Bij de nederlandse kampioenschappen rijdt op enkele uitzonderingen na, iedereen met een andere uitlaat (geen proma). Deze uitlaten zijn verlaste scooteruitlaten of zelfbouw uitlaten, welke kwa uiterlijk en opbouw hetzelfde zijn als scooteruitlaten.

Ik had zelf ook eerst een proma, ik heb nu een zelfbouw uitlaat, ik kan niet precies zeggen hoeveel het scheelt, omdat ik ook andere aanpassingen heb gedaan. Maar 1 tot 1,5 pk scheelt het zeker denk ik..

Als je een scooter uitlaat neemt, moet je een uitlaat nemen die geschikt is voor minder hoge toeren cilinders. Dan zijn de uitlaten waarvan het exspansie gedeelte erg "dik" is, zeg maar groter dan 90/100 mm doorsnede (past meestal net niet :-) ) onder een standaard frame).

De goedkopere scooter uitlaten, technigas e.d. zijn niet geschikt, want dit zijn erg hoogtoeren uitlaten. Deze zijn op een scooter makkelijk af te stellen (lichte rollen).

Nog enkele merken uitlaten, waar mensen mee rijden op een minibike:
Yasuni, metrakit, polini.

Een foto van mijn mini staat bij Bikes van Leden.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik ben op het moment bezig met een uitaat onder me minibike te bouwen.

ik gebruik een gianelli nr-x expansie. en 2 dempers. en een zelf gemaakte terugloop en bocht van cilinder naar expansie.

ik kan vanavond laat wel een foto sturen van me dempers en expansie.

gehele uitlaat eventueel vrijdag of maandag klaar dan maak ik nog een keer foto's van voor je.

mzzl eric
polleke7

Bericht door polleke7 »

killerbeast schreef:ik ben op het moment bezig met een uitaat onder me minibike te bouwen.

ik gebruik een gianelli nr-x expansie. en 2 dempers. en een zelf gemaakte terugloop en bocht van cilinder naar expansie.

ik kan vanavond laat wel een foto sturen van me dempers en expansie.

gehele uitlaat eventueel vrijdag of maandag klaar dan maak ik nog een keer foto's van voor je.

mzzl eric
Als je dat wilt doen graag.

En we spreken dan over 70cc scooteruitlaten met een breede powerband neem ik aan?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Brede powerband en een scooteruitlaat dat gaat niet echt samen.
Je moet een scooter uitlaat hebben welke geschikt is voor 50 en 70cc.. Want een echte 70cc uitlaat voor een scooter werkt zeker niet op je puchcilinder..
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik heb hier over een uitlaatje die als 3 op de lijst staat van uitlaaten 50cc. op 70 kan je hem ook gebruiken maar niet op hoogtoerige 70cc scooter cilinders.

hier een foto van de expansie

Afbeelding


foto dempers denk ik vrijdag, pa heeft de dempers en terugloop mee on gelast te worden. als de lasser tijd heeft word ook de terugloop aan het expansie gedeelte gelast.

mzzl eric
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

pfff ben ik weer eens!!! druk druk!

tip:

lasmoffen kun je gebruiken om een bocht te maken, ik kreeg deze tip van een kennis!
kosten 6,- per bochtje en je hebt er 2 nodig ongeveer!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

hier zijn een aantal foto's van me uitlaat hij is nog niet klaar moet nog een verbindingstuk en ophanging beugels maken.

Afbeelding

flexibele slang.

Afbeelding


Afbeelding


mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

hm gaat niet echt lekker lopen imho :shock:

vooral die flexibele slang niet :S
roland

Bericht door roland »

pak een !CENCUUR! van een kawasaki ar50 las hem om doe er bv een proma cc dempertje op en je hebt een prima uitlaat .Heb ik ook doet het heel goed .
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Bram schreef:hm gaat niet echt lekker lopen imho :shock:

vooral die flexibele slang niet :S
nee ook omdat hij heel de tijd gelijke breedte heeft(de slang)
normaal loopt het gelijk conisch.

tja die expansiegedeelte ziet er ook niet echt puik uit in mijn ogen.
lijkt me heel hoogtoerig.

volges mij is die va neen scooter en hoort er een rode en blauwe demper op te zitten(elke apart natuurlijk)
of niet>?

gr.
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Heey eric??? een flexibele slang?>?>??????
van een douche ofzo???? :wink:

k dacht dat je dat pijpje ging gebruiken??
wel een leuk idee of zo, maar dat pijpje vindt ik een beter idee.
als je nu dat pijpje gebruikt tot aan dat stuk tussen je frame en je blok?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

die flexibele slang word ook maar voor een stukje gebruikt hoor dit was gewoon om tekijken van hoe en wat. en aangezien ze hier op dit forum graag foto's zien. dacht ik ik maak maar effe foto's

nou nog effe terug komend op rossi-nr.1 reactie. het is een gianelly nr-x expansie. de dempers zijn zelf ingekort waaren ooit van een honda mt twinner. de teruglopen zijn zelf gebogen en gelast aan de expansie.

de voor bocht word nog wat aan gepast de slang komt denk ik alleen van onder me blok en dan een stuk omhoog en dan een vaste buis eraan.

is een beetje moeilijk uitleggen allemaal.

als er vordering inzit maak ik weer foto's hopen dat het dan een beetje duidelijker word. de uitlaat is ook maar een test of het gaat werken merk ik snel genoeg.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

Of dat ding conisch loopt boeit niet zoveel, is gewoon een voorbocht dan.

Ben meer benieuwd naar de diameter van die slang en hoe die binnenkant is. Als je echt wat meer vermogen wil zou ik het iig niet zo doen :P
Gast

Bericht door Gast »

smelt die slang niet¿
Gesloten