Watergekoeld of luchtgekoelde blata replica?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Stenley
forum gebruiker
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:45
Locatie: Eindhoven

Bericht door Stenley »

Minibakkie schreef:Hallo Scheurijzer,

Ik ben ook in het bezit van een watergekoelde, heb ook de ervaring van snelle waterkokers als je aan de huidige configuratie geen aanpassingen maakt. Zelfs bij een buitentemp. van 3 graden kookte hij na ca. 10 min.
Ik heb dat opgelost door zelf 2 computerventilators van 80mm aan de voorzijde van de radaitor te bouwen (achterzijde is geen ruimte) voor de spanning had ik nog een (te grote) 12V accu liggen die ik onder het zadel heb opgehangen. Ik dacht voorlopig tot het inrijden netjes is afgerond. Heb ook een temp.sensor op de cilinderkop geplaatst en de temp. van de kop blijft ca. 65 graden. Ben nu de slangen aan het aanpassen om de sensor in het koelwater te plaatsen. Door de kuip, spatbord en grote wielen komt er gewoonweg te weinig luchtstroming naar de radiator. Bij ingeschakelde ventilatoren kan ik nu probleemloos buiten meer dan een uur rijden. Vergeet ik toevallig de ventilatoren aan te zetten, dan heb ik na 10 min. al een koker. Ik denk dat ze er dus voorlopig mooi op blijven zitten. Het extra gewicht wordt wel weer gecompenseerd door het reserve vermogen wat deze bike bezit. Ben daarom tot nu toe zeer tevereden en rij lekker mijn baantjes. Al met al, moet je er dus een geforceerde waterkoeler van maken.

gr.Larry
Je minibike is alleen nu wel heel erg uit balans. Of heb je aan de andere kant ook zoiets hangen? Het lijkt me dat als je hem linksom een bocht instuurt hij veel sneller instuurt dan rechts.
Lijkt me toch alles behalve fijn rijden.
Gast

Bericht door Gast »

@Scheurijzer

Ik kan je niet vertellen of de ventilator van V-com voldoet, gezien hun reputatie zal dat heus wel werken. Je bent dan in een keer klaar zonder al te veel aanpassingen aan de bestaande radiator.
Mijn 2 ventilatoren + accu had ik nog liggen, dus kostte dat alleen een paar uurtjes knutselen. Ze zitten dus op de originele radiator. Bij een computershop kan je de 80mm ventialtoren voor ca. €5,00 kopen. Een brommeraccu kost ca. €25,00. Ik vind €225,00 wel veel voor een aangepaste radiator, als met races meedoet e.d. moet je het zeker doen. Vooralsnog heb ik dat er nu niet voor over, want dat kost dus al 1/3 van de aanschafprijs van de minibike! Voorlopig werkt dit perfekt.

@Stenley
Ik heb op het ogenblik niet het gevoel dat er een onbalans in de minibike zit door het extra gewicht van de accu. Ik moet eerlijkshalve wel zeggen dat ik de minibike nog niet door de bochten "smijt" en met mn knieen over het asfalt scheur. Ik kan me dan wel voorstellen, dat als je op de limit rijdt, je inderdaad geen onbalans in je bike moet hebben. Zoals ik al zei, is de accu iets te groot, deze ga ik wel vervangen door een kleinere, die onderin net voor het achterwiel aan het frame gemonteerd kan worden, gewicht zit dan laag en beschermd door de kuip.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb zelf de lucht gekoelde versie maar geen problemen hoor,kameraad van me had ook een water gekoelde maar daar liep de koelvloeistof over het voorwiel heen als ie weer eens aan de kook was.
dus die heeft ie ingeruild voor een lucht gekoelde.
zelf geef ik de voorkeur aan lucht gekoelde want dat sleutelt toch iets makkelijker,en weegt iets lichter.
ook zal er minder stuk kunnen gaan omdat er minder opzit ; )
maar verder blijft de keus aan diegene die er een wil kopen.

groetjes mario.
SkeurijzeR.tk
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door SkeurijzeR.tk »

madmaxmario schreef:ik heb zelf de lucht gekoelde versie maar geen problemen hoor.
is er iemand met luchtgekoeld blok die wel problemen heeft met de koeling?
to finish first, you first have to finish!!
Gast

Bericht door Gast »

Heey bikerz,

Ik heb er ook een(waterkoeler), als ik buiten rijdt dan heb ik geen last van kokers, maar voor indoor heb ik een 12cm computer Fan met een klein 1,2amp accu erop gebouwd, dit werkt prima...zie mijn idee te koop bij V-com!!! lol

Ik heb die nieuwe koppeling waar hank en wim mee bezig zijn al in mijn bike, de eerste test's zijn veel belovend, maar ik wil eerst in Zaltbommel ff testen of het echt wat is..Ik had hier buiten voor de flat binnen 5 minuten de hele buurt op stelten dus ik moet nog ff wachten met het echte testen :(

I love being the pioneer!!

Ik heb trouwn's gehoord dat een waterkoeler uiteindelijk beter te tunen is, omdat de waterkoeling een bepaalde maximum temperatuur heeft(rond de 100graden) is de kans op een warmloper of vastloper veel kleiner, daar had ik vroegah op mijn fs1 en zundaps en mb tjes ook nog wel eens last van, als ze dik getuned waren :twisted:

laterz
Gast

Bericht door Gast »

Hey ,

Ik wil binnenkort een nitro sport kopen maar lees nu op het forum dat deze bikes koeling problemen hebben maar mijn vraag is nu wat zijn precies de afmetingen van de radiateur ???

En is dit idd geen opties http://www.sr-webdesign.nl/pocketbike/zx12r.gif + de ventilator voor koeling

:roll: :wink:
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

kijk eens op *geen sponsor*

hier kan je al een sendai tai chi vanaf 499 euro kopen .!!
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

De Nieuwe Watergekoelde Replica van V - Com heeft een Andere Radiateur.
En de Bike is veel beter Afgewerkt.

www.v-racer.nl

MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Zijn er mensen die het nieuwe model waterkoeler hebben. Is de koeling idd voldoende? En word de bike niet te warm bij indoor gebruik.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Je antwoord staat er al, Zie de reactie van Felix...
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

icecubes schreef:Zijn er mensen die het nieuwe model waterkoeler hebben. Is de koeling idd voldoende? En word de bike niet te warm bij indoor gebruik.
Als het niet zou Helpen zouden ze het niet doen Lijkt mij. :)


MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

felix schreef:
icecubes schreef:Zijn er mensen die het nieuwe model waterkoeler hebben. Is de koeling idd voldoende? En word de bike niet te warm bij indoor gebruik.
Als het niet zou Helpen zouden ze het niet doen Lijkt mij. :)


MvG Wilco
Ja en wrom doen ze het dan niet gelijk bij de eerste keer. Beetje makkelijk redeneren dat het dan nu automatisch wel goed zou zijn. Dat had al vanzelfsprekend moeten zijn bij het eerste model. Dus daarom wil ik graag praktijkervaringen van mensen die daadwerkelijk zo'n ding in het bezit hebben :wink: Maw ik wil echt zekerheid hebben dat het voldoende verbetert is zodat je probleemloos indoor kan rijden en dat het 'probleem' niet een klein btje minder is
Gebruikersavatar
GRC62RR
forum gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 23:33

Bericht door GRC62RR »

je kan ook de doorvoer kanalen in de cilinder op boren, dan is het probleem ook opgelost. heb dit probleem ook ondervonden, en heb een andere dop op het vaatje gedaan 1.2bar van een renault megane. is denk ik de goedkoopste oplossing succes!!
minibike power

watergekoelde blata b1 replica !!! troep !!!

Bericht door minibike power »

koop nooit en dan ook nooit een blata b1 replica heb er een gehad en ging er mee naar de kart baan kreeg een vast loper dacht ook pech hebben maar daar na nog 3 keer ofzo en nog koppeling 3 uur rijden en hij is op achter as breek zo voet steuntje komen tegen de grond en breken af kappen scheuren als je pleur en ga zo maar veder is alleen maar een waarschuwing doe er mee wat je wil
greet: minibike power
Gebruikersavatar
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker
Berichten: 2315
Lid geworden op: wo 07 mar 2007, 21:44
Locatie: DenHaag

Bericht door robin_blata_b1_racer »

let even op de datum het is al 2 jaar oud!!!
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
Gesloten