Wat moet ik doen ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Wat moet ik doen ?

Bericht door Gast »

:roll:

Hej, ben nieuw hier.... en ben eigenlijk ook nieuw in het mini-biken. Heb dus een chinese bike (49cc) gekocht. Nix bijzonders, puur voor de fun. Maar ehm,volgens mij is de carburateur niet helemaal ok afgesteld... moet de benzinekraan helemaal open?? of maar iets???? Hij gooit er namelijk brandstof uit (aan de onderkant van de carb. via een slangetje) anybody???
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Zoek functie gebruiken.

http://www.minibike-forum.nl/search.php

Hij zit er met een reden.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

ja ja dat van die zoekfunctie weten we nu wel................

Ik denk dat het probleem ligt bij de vlotter van je carb.
Ik zou de carb. er af halen en kijken of de vlotter niet vast zit of ergens blijft hangen.

Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Wij weten het wel ja, maar nieuwkomers blijkbaar niet!

Maar goed, of je vlotter zit vast of je carb is verstopt (doorblazen)
Gast

Bericht door Gast »

AngelEyes schreef:Wij weten het wel ja, maar nieuwkomers blijkbaar niet!

Maar goed, of je vlotter zit vast of je carb is verstopt (doorblazen)

OKeej Thnx... is het de bedoeling om tijdens het rijden je benzinekraan helemaal open te zetten???? (dus dat hij verticaal staat?) als ik hem namelijk diagonaal zet (dus iets open) lijkt hij opzich okeej te lopen, en lekt hij niet meer iig :roll:
Gast

Bericht door Gast »

benzine kraan vol open
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ja, benzinekraan helemaal open en je luchtfilter ook..
Gast

Bericht door Gast »

AngelEyes schreef:Ja, benzinekraan helemaal open en je luchtfilter ook..
luchtfilter ook? ehm... hoe doe ik dit :oops: ?? weet wel het benzinekraantje te vinden (met wit schakelaartje...) en de choke ook, het metalen schuifje... maar ehm hoe draai ik het luchtfilter open ?? ik denk dat ik van de week ook ga proberen om de carburateur af te stellen (neem aan met de stelschroef aan de linkerkant) nog suggesties of tips hiervoor?
Gast

Bericht door Gast »

chokehendel = luchtfilter

chokehendel omhoog (richting zadel) is luchtfilter dicht zodat er meer benzine wordt verbrand, gebruik dit om de bike warm te laten lopen...

als de bike warm is (meestal na 1 minuut, soms langer) dan kan de hendel naar beneden... slaat hij hierdoor af dan is de bike nog niet goed warm of staat de stationairschroef niet goed

ik heb zelf een auto met choke, werkt in principe hetzelfde...

met een koude motor/carb is er geen goede verbranding en isser dus bijna geen kracht...

benzinekraantje altijd helemaal verticaal en met de choke dus ff leren omgaan :)
Gast

Bericht door Gast »

Klaas schreef:chokehendel = luchtfilter

chokehendel omhoog (richting zadel) is luchtfilter dicht zodat er meer benzine wordt verbrand, gebruik dit om de bike warm te laten lopen...

als de bike warm is (meestal na 1 minuut, soms langer) dan kan de hendel naar beneden... slaat hij hierdoor af dan is de bike nog niet goed warm of staat de stationairschroef niet goed


ik heb zelf een auto met choke, werkt in principe hetzelfde...

met een koude motor/carb is er geen goede verbranding en isser dus bijna geen kracht...

benzinekraantje altijd helemaal verticaal en met de choke dus ff leren omgaan :)
Okeej Thanx ! Nou blijkt dus dat als k de bike start met de choke open (hendel omhoog) dat hij ten eerste vrijwel niet start, en ten tweede niet blijft lopen.... ik start hem altijd met de hendel naar beneden, en hier blijft hij dus op lopen. Verder heb ik gisteravond gereden met het benzinekraantje niet helemaal open, maar net een stukje open, de benzine liep onderuit de carburateur toen ik het kraantje helemaal open had staan... hier moet ik dus nog even naar kijken. Nog meer suggesties voor dit probleem?
Gast

Bericht door Gast »

dmcruley schreef:
AngelEyes schreef:Ja, benzinekraan helemaal open en je luchtfilter ook..
luchtfilter ook? ehm... hoe doe ik dit :oops: ?? weet wel het benzinekraantje te vinden (met wit schakelaartje...) en de choke ook, het metalen schuifje... maar ehm hoe draai ik het luchtfilter open ?? ik denk dat ik van de week ook ga proberen om de carburateur af te stellen (neem aan met de stelschroef aan de linkerkant) nog suggesties of tips hiervoor?
Die stelschroef aan de linkerkant is het stationair toerental ;), niet veel met afstellen van carburateur te maken.
Gast

Bericht door Gast »

Die stelschroef aan de linkerkant is het stationair toerental ;), niet veel met afstellen van carburateur te maken.
:D OKeej... dat moet ik ook afstellen, loopt een beetje heel erg hoog stationair...weet ik die ook al te vinden :)
Gast

Bericht door Gast »

daarom kun je waarschijnlijk ook niet starten met choke...

omdat ie dan de motor verzuipt...

dat verklaart ook gelijk dat ie de rest "dumpt" via het slangetje
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb gisteravond de carburateur dus verwijdered, en uit elkaar gehaald...maar zag er verder prima uit ! De vlotter lijkt het perfect te doen. Ik denk dat de bike gewoon te hoog stationair loopt, en dat ik de choke er dan waarschijnlijk nog iets op had staan...ga het van de week nog eens proberen, kijken hoe hij het dan doet :)
Gesloten