Chinese minibike rookt te veel

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Chinese minibike rookt te veel

Bericht door Gast »

mijn minibike rookt echt te veel kan iemand mijn helpen ik heb de volgen de dingen al gedaan hem hele maal uit elkaar gehaalt cabu schoon gemaakt gasnaal verzet zo dat hij minder brandstof krijgt ander nieuwe filter nieuwe pakkingen er in gezet ik smeer hem op 1:25 ik heb hem ook al lighter geschmeert maar dat werkt ook niet ik heb alles al uit gebrobeerd (denk ik) week iemand nog ieds waar het aan kan liggen dan zal ik het graat willen horen alle antworden zijn welkom alvast bedankt minibikefreak.
Gast

Bericht door Gast »

uhhh, mijn bike rookt ook vrij veel, je moet hem i.i.g. goed warm laten lopen voor je gaat rijden en niet teveel zorgen om maken....je hebt er toch geen last van?

1:25 is erg vet misschien moet je is 1:30 proberen ( ik denk toch echt dat het aan je olie ligt hoor)

ik zou het zeker eens aankijken hoe het gaat als je hem eerst 5 minuten laat warm lopen, ( als je dat nog niet deed ) zal het zeker schelen :roll:
Baan

Bericht door Baan »

Als je je minibike inrijd is het gebruikelijk dat je 1:25 rijd maar als je die periode voorbij bent mag je langzaam aan wel naar de 1:35 of 1:40.

Ik denk dat toch de smering de oorzaak is.
Baan

Bericht door Baan »

mokador schreef:...je hebt er toch geen last van?
Moet je voor de gein eens een witte trui of shirt aan trekken.
En echt goed voor je blokje is het ook niet.
En de prestaties gaan er ook op achteruit.
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

De benzine die je hebt weg doen en verse nieuwe maken met een goeie olie ,bijv. castrol R2 of motul 800 en dan 1: 45/50 smeren.
Niet [ dus NIET ] warm laten lopen maar direct rijden en dus warm rijden.
{Is je choke er wel af?}
edgo

rookgordijn

Bericht door edgo »

Gebruik een volsynthetische olie die rookt in het algemeen minder dan een minerale olie, en het is nog beter voor je motor ook. En 1op30 of 1op40 is ook goed als je bike al is ingereden, en zeker met een synth olie :!:
Gast

clean life - aspen

Bericht door Gast »

clean life deze benzine rookt NIET maar is ook duur maar beter voorr je blok. je moet maar is kijke bij het onderwerp aspen benzine. dit is zeker beter voor je blok. voor meer informatie kijk maar bij het onderwerp aspen benzine
gr rens
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Tja, maar roken zal hij altijd blijven doen! Dat hebben minibikes nou eenmaal.. Is vrij normaal
WllmJn

Bericht door WllmJn »

Volges mij moet je hem zoals de andere zeggen goed warm laten lopen, mij pa doet dat ook atlyd bij zijn moto... :!:
edgo

Bericht door edgo »

De bike rookt meestal even bij de eerste start, maar als hij op temperatuur is dan is het roken minimaal. Olie castroll TTS.

Ik rook al bijna één jaar niet meer :D
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

wij smeren 1 op 45 of 1 op 40.
1:25 is veeeellllll te vet joh vind je het gek dattie rookt
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

bedankt voor tip ik gebruik nu TT olie effe bij van der hijden gehaalt en hij rookt nu niet meer ik smeer hem nu op 1:40 en hij rijd nu ook better en hij trekt nu ook veel beter :lol: ik ben er nu blij mee nog maals bedankt
mini-bike-hc

benzine?

Bericht door mini-bike-hc »

joo ik heb zelf mix in me minibike daar kan het ok aan liggen want mijne rookt ook wel een aardig beetje en daardoor kan die ook slechter starten volgens mij moet maar eens andere benzine proberen mischien helpt dat mazzel remon :roll:
Gast

Goede Smering 1:20

Bericht door Gast »

Wat een roddels alle maal hier over de mengsmering van een China Pocket bike.! Nouw geloof me als je een als je een Verhouding doet van 1 Liter Olie op 50 liter euro lood vrij benzine ( loop ie Gewoon stuk ) Omdat de motor gewoon geen goede smering krijg.!

Gewoon een mengsmering maken van 1 Liter Olie 2 tackt Op 20 liter Euro Lood vrij Benzine ( Euro 95 )


Groeten Kobus.!
Gast

Bericht door Gast »

wat is dat nou weer voor een kolder 1L olie op 20L benzine dus jij wil zeggen dat je 1:20 moet smeren :shock: ben ik benieuwd hoe jou bike rijdt heb je zeker een rookbom of zo 1:35-1;40 is meer als voldoende maar goed dit moet ieder voor zich weten naturlijk.
Gesloten