Tandwiel vóór en áchter

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Tandwiel vóór en áchter

Bericht door Gast »

Hej... heb de zoek functie al effies gebruikt, maar vind hier geen echt duidelijk antwoord op... dus bij deze de vraag :D :

Wat en wanneer vervang je je voorste tandwiel, en achterste tandwiel voor een grotere (of misschien kleinere).... ik bedoel dus eigenlijk.... wat win je als je voor een grotere tandwiel monteerd (of moet je hier eerst meer vermogen voor hebben) trekt hij zo sneller op? of is je topsnelheid hoger??? En wat win je als je de achterste tandwiel vervangt door een grotere ???

alvast bedankt :)
Gast

Bericht door Gast »

kijk hier effe en klik om een willekeurige tandwiel daar word het uitgelegd
http://www.multibike.nl/index5.php?page ... kekettingt
Gast

Bericht door Gast »

Super !!!

Dus:

* Bij een groter tandwiel achter: hogere trekkracht, lager top
* Bij een groter tandwiel voor: lagere trekkracht, hogere top

En is dus ook duidelijk, dat als je je voorste tandwiel wilt vervangen, je dus eigenlijk al wel iets aan tuning gedaan moet hebben aan het blok
Gast

Bericht door Gast »

dmcruley schreef:Super !!!

Dus:

* Bij een groter tandwiel achter: hogere trekkracht, lager top
* Bij een groter tandwiel voor: lagere trekkracht, hogere top

En is dus ook duidelijk, dat als je je voorste tandwiel wilt vervangen, je dus eigenlijk al wel iets aan tuning gedaan moet hebben aan het blok
Dat is goed. En je hoeft helemaal niks getuned te hebben wil je de tandwielen vervangen... Een vertanding van ongeveer 6 op 70 is veel gebruikt en goed voor je koppeling en zorgt ook voor goede trekkracht.

Gr Ype
Gast

Bericht door Gast »

Okeej :D top.... mn achterste tandwiel is niet zo lekker meer volgens mij...volgens mij zijn de tandjes een beetje aan het slijten :? hierdoor hoor ik de ketting zo nu en dan eens 'klikken' ... net of er dan een slotje van de ketting even met een beetje weerstand op het tandwiel komt
Gast

Bericht door Gast »

Dat kan ook aan de ketting liggen. Trouwens een nog groter achtertandwiel zorgt ervoor dat als je op je zijkant valt je op het tandwiel valt en niet op de band/frame zodat je waarschijnlijk niet kunt door rijden zonder een nieuw (recht) ander tandwiel.

Gr Ype
Gast

Bericht door Gast »

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ik (en de meeste van hier) toch wel mijn best doe om niet te vallen, en hier dan ook niet vanuit ga :D ik denk dat er wel meerdere delen van je bike het niet leuk vinden als je valt, maar thnx, na de meeste valpartijen valt wel door te rijden, maar idd met een kromme tandwiel gaat dit wel een stuk moeilijker worden :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik val ook nooit maar mocht je snel op de kartbaan gaan en een keer te dik met je knie aan de grond gaan dan ga je wel onderuit (heb ervaring helaas).

Gr Ype
Gast

Bericht door Gast »

Op een kartbaan zul je idd eerder op je plaat gaan :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Kartbaan is nog geen ervaring voor mij met een minibike (NK indoorkarting gereden, dus karten is geen probleem :P ) maar ehm, hoop ook hier bij mij in de buurt terecht te kunnen op een outdoor RC baan.... ziet er iig erg gaaf uit, alleen de eigenaar is er nooit :roll:
Gesloten