helm vraagje

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
#mikey#

helm vraagje

Bericht door #mikey# »

hey ik ga het volgend jaar ook proberen in het NK zelbouw geweld .
nu heb ik een rossi replica helm van 350 euro en volgens die helm lijst is die niet goed gekeurd , waarom word ie bij de KNAF dan wel goed gekeurd ????

en mag ik er dan echt niet mee rijden ? lijkt me een beetje raar wie heb dit probleem ook gehad????
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Hoi,
Niet alle helmen staan op de lijst van de knmv.
Maar ik heb nog 1 tip voor je ik vind het persoonlijk niet slim om gelijk een hele dure helm aan te schaffen !
Waarom zal ik je uitleggen ik begin volgend jaar ook aan mijn eerste nk jaar in de senioren A en ik koop ook niet een al te dure helm gewoon hjc ofzo.Ik raad je het niet af die rossi helm ofzo maar ik wil je alleen maar geld laten besparen.Als je valt met de helm en hij beschadigt goed dan word ie straks afgekeurd en kan je een nieuwe gaan kopen.Daarom zou ik als ik jou was evn goed naar denken voordat het de helm koopt :)
Veel succes volgend jaar in de zelfbouw en we komen elkaar vast wel tegen in de paddock :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

uiteraard moet je wel om de kwaliteit denken van de helm,maar dat zal allemaal wel voldoende zijn,want het staat op de lijst,
maar mischien dat als je met die helm ernaar toe gaat en vraagt of hij word goed gekeurd dat ze dan zeggen ja,die staat niet op de lijst maar mag wel.. :roll: geen idee eigenlijk,,
veel suc6 iig

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

http://www.knmv.nl/html/helmenlijst/img/helmenlijst.pdf

kijk hier of je helm ertussen staat. en kijk binnenkort naar de lijst voor 2006

grt Andre
#mikey#

Bericht door #mikey# »

nou vind het vaag hoor krijg net een mailtje terug van de secratariaat mijn helm is een E3 helm dat is een goedgekeurde helm maar je moet E4 of E5 hebben gaat nergens over maar goed maar een nieuwe kopen dan
Gast

Bericht door Gast »

Hoezo Vaag???
een E3 helm is minstens 7jaar oud en dat mag niet

grt dre
racertje

Bericht door racertje »

precies, ookal is hij nieuw!
lijkt een beetje lullig, maar ergens moet de grens getrokken worden.
aan de andere kant, je nieuwe helm mag straks mits schade vrij weer 3 jaartjes mee :D
succes bij je keuze, en bij je aankomende seizoen natuurlijk.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Rap schreef:Hoezo Vaag???
een E3 helm is minstens 7jaar oud en dat mag niet

grt dre

Om even voor de duidelijkheid te zijn, een E3 helm is in Italië gekeurd, voor de rest heeft het niks met kwaliteit of datum te maken. Een ECE 03 helm is 7 jaar oud. Niet de codes door elkaar gaan gooien.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

SORRY je hebt helemaal gelijk mijn E moest een 0 zijn.

Andre
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Dit was niet aanvallend bedoelt, maar ik weet dat er dan gewoon mensen zijn die zien E3 , of E4 in hun helm staan en denken dat ze er mee mogen rijden, wat dus eigenlijk alleen maar betekent dat ze in Italië of Nederland zijn gekeurt, en dan zou het zonde zijn van hun geld.

Code: Selecteer alles

Klein lijstje met welk land bij welke code hoort:
E-keurmerk/Europese !CENCUUR!:
E1 Duitsland
E2 Frankrijk
E3 Italie
E4 Nederland
E5 Zweden
E6 Belgie
E7 Hongarije
E8 Tsechoslowakije (bestaat dat nog?)
E9 Spanje
E10 Joegoslavie (bestaat dat nog?)
E11 Groot-Britannie
E12 Oostenrijk
E13 Luxemburg
E14 Zwitserland
E16 Noorwegen
E17 Finland
E18 Denemarken
E19 Roemenie
E20 Polen
Groeten Niels
#mikey#

Bericht door #mikey# »

thanx niels ,daar ben ik nu ook achter gekomen dat die E voor het keur land staat bestel een nieuwe nolan x-lite van 2006 en daar staat ook E3 in

de andere kant van het verhaal : krijg me nieuwe x-lite gesponsord door het motorfiets bedrijf (cor bedankt) dus ik vind het allang best hahaha

bedankt voor de uitleg
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Rap schreef:SORRY je hebt helemaal gelijk mijn E moest een 0 zijn.

Andre
oeffff \:D/ ben ik ff blij dat ik mn dure Arai niet in het kanaal hoef te smijten [-o<
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Plaats reactie