lekt benzine en start niet

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

lekt benzine en start niet

Bericht door Gast »

hallo,
mijn mini 70 cc dirtbike starte niet meer, ik heb dus geen idee hoe dat komt, en vandaag kom ik erachter nadat ik hem even iets verder de garage in zetten dat er uit een open slangetje onder aan de carburateur benzine lekt, als ik de benzinekraan dicht doe dan stopt het, hoe kan dit?
graag voor beide problemen tips..
mvg
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Dat slangetje is je overloop. Overtollige benzine word hierdoor afgevoerd. Waarschijnlijk zit je vlotter vast, witte plastic ring in het vlotterbakje. Als deze vast zit blijft de benzine doorstromen en word het er via je overloop uitgegooid. Doe je je benzinekraan dicht dan stopt het, logisch. Draai ff je vlotterbakkie eraf en kijk of die witte ring er los in zit. Zittie los dan is je carb verstopt > doorblazen
Gast

Bericht door Gast »

Mocht je carb verstoptzitten... hoe kun je dan het beste deze doorblazen ?? Ik zit ook methetzelfde probleem namelijk, heb mn carb al uit elkaar gehad, leek allemaal goed te zitten :? maar zou héél misschien kunnen dat mn vlotter iets vast had gezeten.... ik weet niet zeker of de mijne nu nog lekt, maar toen hij lekte kon ik wel rijden met de benzinekraan een klein stukje open... toen lekte hij niet , pas als ik de benzinekraan hélemaal open zette.
Gast

Bericht door Gast »

ik kwam er net dus ook achter dat het uit het luchtfilter lekt op de motor, en hoe kan het dat hij niet meer start?
mvg friso
en als het m'n vlotter is, hoe moet ik dan doorblazen
Gast

Bericht door Gast »

bassie schreef:ik kwam er net dus ook achter dat het uit het luchtfilter lekt op de motor, en hoe kan het dat hij niet meer start?
mvg friso
en als het m'n vlotter is, hoe moet ik dan doorblazen
Als het je vlotter is, moet je kijken of deze ergens klemt... en of je hem gewoon terug kunt monteren en dat hij dat beweging heeft....alleen als het je carburateur is moet je deze doorblazen.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

bassie schreef:ik kwam er net dus ook achter dat het uit het luchtfilter lekt op de motor, en hoe kan het dat hij niet meer start?
mvg friso
lijkt me duidelijk of niet
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Xseron »

:D Ja duidelijk.... weet ik ook meteen wat ik moet doenals ik problemen met me carb heb :lol:
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

probleem met carb betekent niet altijd hetzelfde hoor :roll: :?
is echt niet altijd dit probleem hoor :wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

probleem opgelost,
ff carb uit elkaar gehaald, alles leek goed en er dus weer opgezet, en prompt starte hij ineens.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb last van een heel klein beetje benzine dat langs de vlotterkamer naar beneden gaat. Meestal komt het niet tot druppelen want dan is het al verdampt. Kan iemand me a.u.b. hier mee helpen.

PS. Ik krijg me vlotterkamer er egt niet af, die schroeven zitten egt te vast heeft iemand een oplossing om vaste schroeven los te krijgen.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Het kan zijn dat je pakkingen niet goed zitten. Maar dat vertelde je ook al in je andere topic. Schroeven kun je loskrijgen door te laten schrikken.

Zoals Doede ook al zei: het is niet altijd een probleem met je vlotter. Ik heb zelf nu twee keer gehad dat m'n sproeier was losgetrilt en ik heb een keer gehad dat het beugeltje van m'n benzine toevoer was losgegaan. Als dat losgaat blijft je benzine ook altijd lopen. Succes in ieder geval.
Gast

Bericht door Gast »

Het benzinekraantje doet het in iedergeval wel, want dat schroefje onderaan de carburateur kan je los draaien en dan valt er plasje benzine uit, maar dat stop na een tijdje. Ik denk dat het aan me pakking of aan me vlotter ligt

In ieder geval bedankt
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je vlotter zit vast. Want je draait de schroef onderop je vlotterkamer los, daardoor loopt de benzine er uit maar daardoor gaat je vlotter (als het goed is) dus ook naar beneden en komt er weer benzine, dus eigenlijk zou dat door moeten lopen tot je tank leeg is. Maar nu loopt alleen je vlotterkamer leeg.
Gast

Bericht door Gast »

Ik laat alleen me vlotterbak leeg lopen als me benzinekraan dicht is, daarom blijft die niet lopen.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Owh sorry :wink: :oops: Dan kun je nog kijken of je vlotter goed afsluit.
Gesloten